• annroll

Jag har inte samma ork som innan..

Jag är gravid med mitt andra barn.. Är i v 17 imorrn och jag är fortfarande ganska trött. Jag har inte alls samma ork som jag hade innan jag blev gravid, vilket resulterar i att jag inte jobba lika snabbt och effektivt. Jag vill gärna jobba snabbt, stressa osv men jag vet att stress är inte bra för barnet och även om jag vill jobba snabbare så säger kroppen ifrån.. 
    Vad kan jag göra åt det?
    Jag får nämligen höra från kollegor att jag jobbar mkt sämre än innan och det gnälls i allmänhet på mig. Jag är känsligare än vanligt och igår blev jag så ledsen.

Till saken hör att detta är min andra graviditet. Vårat första barn dog i min mage på övertid.. i v 42 tror jag. Därför är jag inte riktigt fokuserad heller. Jag tänker inte direkt på jobbet i första hand. Min hjärna är full av skit tankar, känner efter HELA tiden osv. Och även  om jag jobbar så himla långsamt enligt dom så gör jag fel. Jag VET (!!) att det är jobbigt för dom när jag gör fel, men jag hade väntat mig lite mer stöd från dom än det jag får..
    Så min fråga till er: Vad kan jag göra? Kroppen säger en sak, skallen en annan.. Jag vill bara att denna graviditet ska gå vägen, och det sista jag vill tänka på är hur dom på jobbet tycker o känner för mig, men samtidigt blir jag så oerhört sårad för det dom säger..

Jag vill inte heller skylla på min graviditet, men jag vill att dom har förståelse för att det jag nu går igenom är ganska jobbigt även om jag är super GLAD! Men man kanske inte kan förvänta sig att folk ska förstå. Pratade igår med två olika kollegor, tjejer bör tilläggas, och dom förstod och tyckte jag skulle maila chefen.. men vet inte om jag törs. ;)

Långt det blev, hoppas ngn kan hjälpa mig. Jag är så ledsen.. =( 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-15 09:44
    Just det, lägger till att jag endast jobbar kväll, och jag jobbar inte heltid..

• Svar på tråden Jag har inte samma ork som innan..
  • annroll

Grodan81: 
    Vad tråkigt!
    Jag har oxå haft problem med en kollega, men mailade ett jävligt långt mail och dom pratade med honom och nu är det bättre.. Inte bra, men bättre.
    Är du gravid nu alltså?
    Jag förstår att du vill bort.. jag vill oxå bort på ett sätt. Mina tider och arbetsuppgifter suger stenhårt. Men har bra kollegor, för det mesta, och bra lön. Tiderna passar med hundarna så de är inte ensamma hemma mkt, o cheferna är ok. Svårt att få nytt jobb nu förtiden.. :S
    Mailade chefen och väntar nu på svar..
    Tack för ditt stöd! 

• blackbelt

Vad ledsen jag blir när jag hör hur oförstående omgivningen är, annroll och grodan81! Hoppas din chef kan hjälpa dig annroll, och lycka till!

• annroll

Blackbelt: 

Jag hoppas oxå.. jag vet inte hur men kanske hon har lite råd.. Hoppas. Lycka till med din graviditet.  

• annroll

Hej ! 

Jag fick svar från min chef som tycker jag borde sjukskriva mig då hon känner att jag inte mår bra av att jobba. Hon menar på att den lill* känner ju av det med. Men det är ju apsvårt att få till en sjuksrkivning!

Om inte annat så kommer hon prata med dom det gälller och sen kan hon inte göra så mkt mer.. Men jag är glad att hon vet om, så klagas det på mig så har jag hennes stöd. Och det känns bra för mig.  

• supersötasilversara

Jag har inte varit med om samma svåra och jobbiga som du men jag mådde FRUKTANSVÄRT illa med 2:an fram till v 26. jag kräktes säkert 10 gånger om dagen, låg i princip i sängen 24 tim/dygn. Jag gick upp i vikt och bebisen mådde bra men inte jag. Och jag hade precis fått jobb inom ett område där jag bara behövde komma innanför dörren där och känna lukten så kräktes jag.

Så i början gick jag till en läkare och försökte förklara hur jag hade det, men den läkaren (var utlänsk och pratade inte så bra svenska) förstod inte vad jag menade och sjukskrev mig i 3 dagar (!). Gick till ytterligare 2 läkare innan jag träffade den 4:e som sjukskrev mig i 3 månader. Och det gick försäkringskassan med på.

Så det KAN gå. Jag tycker i alla fall att du ska försöka tills du mår bättre.

• skånegås
    annroll skrev 2010-09-15 12:01:38 följande:
    Grodan81: 
    Vad tråkigt!
    Jag har oxå haft problem med en kollega, men mailade ett jävligt långt mail och dom pratade med honom och nu är det bättre.. Inte bra, men bättre.
    Är du gravid nu alltså?Jag förstår att du vill bort.. jag vill oxå bort på ett sätt. Mina tider och arbetsuppgifter suger stenhårt. Men har bra kollegor, för det mesta, och bra lön. Tiderna passar med hundarna så de är inte ensamma hemma mkt, o cheferna är ok. Svårt att få nytt jobb nu förtiden.. :S
    Mailade chefen och väntar nu på svar..
    Tack för ditt stöd! 
    Jag är i v. 16 nu och väntar mitt 4:e barn  
    Hela bråket började då jag sa att jag sökt fast jobb (har vikariat nu) och kollegan informerade mig att det skulle komma ut att jag avslutade ett vikariat i förtid (hade inte skrivit på avtalet om förlängning än). Ingen skulle då kunna lita på mig, jag skulle bli svartlistad och aldrig få något mer jobb... Jag vet ju att det inte är så, men när man inte kan få NÅGON som helst förståelse så blir man ju ledsen. Hade ett 20 min samtal och jag nådde helt enkelt inte fram...

Just nu går jag och väntar på svar, var på intervju för 2 veckor sedan och de trodde att det skulle bli klart denna veckan. Men jag tvivlar ju, törs inte hoppas för än har jag inte hört något...

Kan du inte ringa försäkringskassan och höra vad de säger och tycker att du ska göra??
    Några dagar får man ju sjukskriva sig själv. Kan säga att jag är hemma fast jag bara är halvsjuk, är den som är hemma med sjuka barn och på studiedagar, mest för att jag inte trivs och helst inte vill gå till jobbet. Var hemma i tisdags (och ledig igår) och mår mycket bättre efter ett par dagars vila. Man kan liksom orka med dem bätte då...

Hoppas det löser sig på nåt vis!!!
  • annroll

Grodan81;
    Jo kanske kan ringa och kolla med FK.. men min första tanke är att de är elaka.
    Hemskt men det känns inte som de har hjärtat på rätt ställe..

4 de barnet? Oj. Hur gammal är du? 
    Grattis iaf! =) 
    Ska kolla vidare imorrn..

Kram på er alla! 

• skånegås

P.S. De ringde till min referens igår, så än är loppet inte kört men jag måste vänta en vecka till och vi som tänkt berätta för barnen och svärföräldrarna i helgen....

• annroll

Ok.. Hehe. Jag är 28 i nov. 

Håller tummar o tår för att det ska gå vägen med jobbet! =)
    Meddela gärna här sen hur det går.
    Massa kramar o lycka till! 

• annroll

Nja, inte som jag ville kanske. 
    Jag är för feg för att kontakta läkaren jag hade när mitt första barn föddes. För jag vet hur svårt det är att bli sjukskriven.. hatar o få nej. ;)
    På jobbet går det bättre. Chefen har snackat med nattgruppledaren och det verkar inte som jag kommer få höra mer klagomål. Gör jag det så säger jag bara till igen och så får dom lösa det. Jag känner inte att det ligger på mitt bord att ta hand om riktigt..

Trist för dig o vänta. Hur länge måste du vänta??

• skånegås

Bra att chefen tagit tag idet! Känns det okej nu då? Det är väl bra om man kan fortsätta jobba, lite står man ju ut med men det måste ju vara nån måtta... Bra att du lagt av dig ansvaret!! Det bådar gott för framtiden, jobbet är trots inte allt

I slutet av den här veckan hoppas jag få svar.. Har jag inte hört något ringer jag på fredag eftermiddag.

• annroll

Jo, jag står ut.. så länge de spydiga jävla kommentarerna är väck så.. 

Vad trist att det inte blev ngt jobb. =( Men det är bara att ta nya tag! Jag måste oxå söka nytt snart, funkar inte riktigt o jobba med det jag gör i all evighet... ingen framtid.  

Svar på tråden Jag har inte samma ork som innan..