• Sofiech78

Mammalediga i Sandvika, Norge

Hej,

Någon mer än jag som kommer att spendera mammaledigheten i Norge 2011?

Jag väntar mitt första barn, BF 28/11-10 och kommer i januari/februari 2011 flytta upp  till min sambo/pappan till barnet i Sandvika (1,5 mil väster om Oslo) för att spendera mammaledigheten där. Jag  blir jätteglad om jag kanske kan lära känna lite folk i Sandvika/Oslo eller i närområdena innan jag flyttar upp.  

• Svar på tråden Mammalediga i Sandvika, Norge
  • Bergemma

Har du flyttat upp till sandvika än? Hoppas allt går bra med er!

• Sofiech78
    Bergemma skrev 2011-01-10 10:50:39 följande:
    Har du flyttat upp till sandvika än? Hoppas allt går bra med er!
    Japp jag sitter i lägenheten nu Sambon är på jobbet och jag försöker packa upp men det är så tråkigt. Har packat pch packat i en hel vecka nu och nu ska skiten upp...blää säger jag bara.
    Gossen Melvin född 30/10-10 ~ www.humlanspyssel.blogspot.com ~
  • Bergemma

Haha! Samma här.. Har hyrt ut vår lägenhet i Gbg så en jädra massa lådor å skit överallt. Men skönt att bara ha ett boende iaf! Hur gör ni med boende? Blir ni bofasta här nu el kommer de vara pendlande?
    Jag var förresten på storcentret i lördags, rymde man å barn för lite egentid å shopping!! Mycket skönt!!

• Sofiech78
    Bergemma skrev 2011-01-10 15:52:37 följande:
    Haha! Samma här.. Har hyrt ut vår lägenhet i Gbg så en jädra massa lådor å skit överallt. Men skönt att bara ha ett boende iaf! Hur gör ni med boende? Blir ni bofasta här nu el kommer de vara pendlande?
    Jag var förresten på storcentret i lördags, rymde man å barn för lite egentid å shopping!! Mycket skönt!!
    Vi har sagt upp lgh i Halmstad, vi har ingen anknytning dit eg. bara jobb. Så vi kommer att bli bofasta här ett tag framöver..sambon har ju köpt lgh och allt för att jag ska komma upp

Skönt med en egen dag och egen tid, jag förstod aldrig mammor innan som tyckte det var skönt...MEN nu förstår jag. Bara att sambon föreslog att vi skulle ta vartannat matpass på nätterna på helgerna gjorde mig bölfärdig. Jag ammar ju inte längre så ersättnign kan vi ge båda två till lilleman.

Jag är här bara dne här veckan sedan blir det två veckor till i Sverige men därefter tar jag gärna en fika på storsentret om du har lust. Måste våga mig ut själv...har än så länge bara gått ut när sambon är med. Jag var modigare när han bodde i Vika i oslo, då sprang jag på Akker Brygge för jämt när jag var och hälsade på.
  • Miracle85
    Sofiech78 skrev 2010-12-10 18:03:21 följande:
    Jag tänkte komma upp i mitten av januari för att sedan åka till Sverige igen en runda. Ska passa mammas hus då hon åker utomlands.

Jag är gymnasielärare och har jobbat som det i 5 år, men känner nu att jag vill jobba med något annat ett tag. Vet inte riktigt vad bara...
    Sorry för det sena svaret, men min dator har inte velat logga in på familjeliv.

Jobbigt att inte veta vad man vill bli, men det kommer du nog på snart.

Såg att du flyttat hit nu? Hur känns det? :)
  • Sofiech78
    Miracle85 skrev 2011-01-22 22:43:01 följande:
    Sorry för det sena svaret, men min dator har inte velat logga in på familjeliv.

Jobbigt att inte veta vad man vill bli, men det kommer du nog på snart.

Såg att du flyttat hit nu? Hur känns det? :)
    Ingen fara Kul att du hittade tillbaka, eller rättare sagt att din dator kom på bättre tankar

Jo jag har flyttat upp men är hemma i Sverige igen, kommer upp i februari igen och då kommer jag atts tanna en längre tid. Mamma har ju lyxigt nog varit på kanarieöarna så jag har passat hennes hus en vecka nu.
  • Miracle85

Skönt  att åka utomlands när det är så kallt här.. Snart ska ju jag tillbaka till jobb 14 mars.

Men vi kanske hinner med en fika på storsentret innan?

• Sofiech78
    Miracle85 skrev 2011-02-03 11:30:15 följande:
    Skönt  att åka utomlands när det är så kallt här.. Snart ska ju jag tillbaka till jobb 14 mars.

Men vi kanske hinner med en fika på storsentret innan?
    Det hade verkligen varit roligt med en fika
  • Miracle85

Vad kul när kan du? =)

Har lite problem med datorn som du kanske ser :P

• Sofiech78
    Miracle85 skrev 2011-02-03 11:59:14 följande:

Vad kul när kan du? =)

Har lite problem med datorn som du kanske ser :P

Ska vi säga måndag nästa vecka? Jag inboxar dig med mitt nummer så vi kan kontakta varandra om vi skulle få förhinder
Svar på tråden Mammalediga i Sandvika, Norge