Varför så många oplanerade barn och aborter?
Detta är ingen tråd att jag klandrar någon! Tänk på det.
Bara funderingar jag haft.
Abort vid sjukt barn kan jag förstå. Men annars?
Har ni tänk på preventivmedel?
Detta är ingen tråd att jag klandrar någon! Tänk på det.
Bara funderingar jag haft.
Abort vid sjukt barn kan jag förstå. Men annars?
Har ni tänk på preventivmedel?
Bortsett från p-medel så är inte ens en sterilisering 100%-ig! Ett par jag känner valde abort efter att hon blivit gravid igen trots att han genomgått sterilisering för flera år sedan, sädesledarna hade vuxit ihop igen! Numera har de bytt teknik när de knipsar så det ska vara säkrare, men med den gamla metoden så kunde det faktiskt gå så illa så fertiliteten kom tillbaka.
Jag har gjort abort pga slarv med preventivmedel. Jag är glad att det finns ett skyddsnät om sådant händer.
TS, varför är det OK att göra abort om barnet är "sjukt", men inte annars? Hur sjukt? Osv
Jag gillar inte heller att det "slarvas" med preventivmedel. MEN jag tycker att det är bra att aborträtten finns! Dessutom tycker jag att det är konstigt att personer som antyder att abort skulle vara fel, så ofta kommer med brasklappar, typ: "Men inte om barnet är sjukt" Eller: "inte om man blir våldtagen" Eller dyl
Är sjuka barn mindre värda än friska? Är våldtäktsbarn mindre värda? Antingen så är abort OK, eller så är det inte OK. Sedan kan man ha moraliska betänkligheter mot att "slarva", men kom ihåg att det är väldigt få kvinnor som gör många aborter och de som gör det, har oftast problem av något slag.
jag har två oplanerade barn. Det ena kom till efter kondomslarv, den adra kom till trots spiral
Fast jag upplever att barn oftast inte är oplanerade. Ibland kommer livet emellan och det passar inte med barn-trots att man planerat det. Många tror jag skyller på preventivmedel som inte fungerar. Möjlighet till abort finns och folk utnyttjar det- mer eller mindre. Vissa blir förvånade att de faktist kan bli gravida.