• Per19

Fler än mig som har ointresserad fru?

Min fru vill typ aldrig. Man får bara komma till kanske en gång varannan månad, och då känns det nästan att det kan kvitta.
    Jag vill ju att hon också ska nå klimax, för det gjorde hon nästan alltid förr i tiden.
    99 av 100 så fick hon orgasm, men nu vill hon inte ens försöka, utan när jag är klar så är även hon det.

Det är så tråkigt numera, så man nästan blir lite sugen att skaffa nån annan som är mer intresserad.

Jag kan väl inte vara ensam om detta problem?
    Vad gör ni åt erat problem? 

• Svar på tråden Fler än mig som har ointresserad fru?
  • Anonym (Fs)
    Anonym (Kvinna 55) skrev 2025-04-08 12:36:52 följande:

?Så är inte alls 99,99 % av alla svenska kvinnor.?

Nej så är det inte!! 

Både före, under och efter klimakteriet hade jag och har massor med lust. Mycket mer än min man.  Tror inte att lust är bunden till kön utan mer till individ och vad man vill få ut av livet och prioriterar.

Nja, det är nog ett undantag från regeln att lite äldre kvinnor i en relation vill ha lika frekvent sex som mannen,,jag har själv haft erfarenhet av 2 längre relationer som ? torkat? ut, har minst 10 kompisar som berättat samma sak,,,
  • molly50
    Anonym (Fs) skrev 2025-04-10 10:36:58 följande:
    Nja, det är nog ett undantag från regeln att lite äldre kvinnor i en relation vill ha lika frekvent sex som mannen,,jag har själv haft erfarenhet av 2 längre relationer som ? torkat? ut, har minst 10 kompisar som berättat samma sak,,,
    Jag är nog den som vill ha mer än min man. Så visst finns det undantag.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Fs) skrev 2025-04-10 10:36:58 följande:
    Det är också det intryck jag får att i lite äldre par som har varit gifta länge så är det ofta kvinnan som vill minst. Flera kompisar nöjer sig med väldigt lite sex för att frun inte vill så ofta.
  • Anonym (50+)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-04-11 07:15:07 följande:
    Det är också det intryck jag får att i lite äldre par som har varit gifta länge så är det ofta kvinnan som vill minst. Flera kompisar nöjer sig med väldigt lite sex för att frun inte vill så ofta.
    Det kan också bero på mannens tilltagande mage och hur bekväm han är.
    In-ut i fyra minuter är knappt lönt att duscha för, för en kvinna.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (50+) skrev 2025-04-11 07:50:40 följande:
    Jag pratade med en kompis. Båda har vi fruar som vill sällan. Och ingendera kommer under samlaget. Det finns kanske ett samband där...
  • Anonym (Lika här)

Är själv i samma sits. Är nu uppe i 2 år utan sex och närhet. Försökt prata med henne flera gånger om det, att vi faller ifrån varann mer och mer men hon ser inget problem. Hon säger bara att hon inte har nån sexlust längre och hon har accepterat att det är så det kommer vara framöver. Allt började med att vi fick ett barn. Hon tänker också att det är så det är i alla förhållanden när man har barn, man är utan närhet och sex de första åren.
    Själv så dör jag mer och mer på insidan. Jag vill så gärna att det ska fungera mellan oss och vill inte gå skilda vägar, allra helst för barnets skull. Det går bara inte att nå fram till henne. Hon reagerar inte ens på när jag berättar för henne hur jag mår. Jag känner mig bara ensam och deprimerad. Svårt att ens få en kram.

• Anonym (Ronka)
    In och ut, ja. Får man inte det får man dra i den fram och tillbaka.
    Ja, denna knullcirkus.
  • Anonym (klimakteriet)

Jag tycker känseln försvunnit mer och mer med åldern (40-50). Efter 50 års ålder så kändes det helt dött. Nu känns det bara som in, ut och sprut. Då blir sexet rätt ointressant.

Vet inte varför det är så, men trist tycker jag det är. Saknar min sexlust mycket, men utan känsel hjälper inte mycket. Det känns som kroppen gjort sig redo för att avsluta allt, när den ändå inte är fertil.

• Anonym (Fs)
    Eehh, som om bara män får mage med åren? idiotkommentar,,,
  • Anonym (Fs)
    Anonym (klimakteriet) skrev 2025-04-12 19:14:33 följande:

Jag tycker känseln försvunnit mer och mer med åldern (40-50). Efter 50 års ålder så kändes det helt dött. Nu känns det bara som in, ut och sprut. Då blir sexet rätt ointressant.

Vet inte varför det är så, men trist tycker jag det är. Saknar min sexlust mycket, men utan känsel hjälper inte mycket. Det känns som kroppen gjort sig redo för att avsluta allt, när den ändå inte är fertil.

rejält sorgligt,, en relation mellan man o kvinnan där sexlusten dött ut,, blir rätt torftigt, typ
    : syskon, jobbkompis,,,,
  • Anonym (Fs)
    Anonym (Lika här) skrev 2025-04-12 14:30:42 följande:

Är själv i samma sits. Är nu uppe i 2 år utan sex och närhet. Försökt prata med henne flera gånger om det, att vi faller ifrån varann mer och mer men hon ser inget problem. Hon säger bara att hon inte har nån sexlust längre och hon har accepterat att det är så det kommer vara framöver. Allt började med att vi fick ett barn. Hon tänker också att det är så det är i alla förhållanden när man har barn, man är utan närhet och sex de första åren.
    Själv så dör jag mer och mer på insidan. Jag vill så gärna att det ska fungera mellan oss och vill inte gå skilda vägar, allra helst för barnets skull. Det går bara inte att nå fram till henne. Hon reagerar inte ens på när jag berättar för henne hur jag mår. Jag känner mig bara ensam och deprimerad. Svårt att ens få en kram.

jag lider med dig,, sorgligt är det,, och tyvärr hon kommer inte ändra sig,, 
  • Anonym (Fru)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-04-11 09:05:14 följande:
    Jag pratade med en kompis. Båda har vi fruar som vill sällan. Och ingendera kommer under samlaget. Det finns kanske ett samband där...
    Tror att det finns ett visst samband med att de inte kommer under samlaget. Det blir inte värt besväret riktigt. Många kvinnor jag känner har lägre lust än sin man efter klimakteriet, fast en del har samma lust eller högre. Det verkar vara individuellt.

För min del (kvinna) så har jag märkt att jag tänker något mindre på sex nu än tidigare, och det tar lite längre tid för mig att gå orgasm. Samtidigt så har det medfört att  jag nästan tycker att själva samlaget är mer skönt än tidigare.

Det jag saknar är att jag hela livet fått vaginala orgasmer av enbart penetration, och det får jag nästan aldrig längre. Det är trist!
Svar på tråden Fler än mig som har ointresserad fru?