• Svar på tråden Vad heter ditt/dina barn?
  • virre85
    Elias Tomas Jr, Elias för att vi tycker det är fint och sen Tomas Jr för att det är pappa Tomas först födde son.
    Elin Anita Catharina, Elin var tjejnamnet för Elias som vi inte kunde släppa, Anita efter makens döda mamma och Catharina heter alla tjejer på min sida.
    (¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • Faile

Gabriel Viking
    Första för att det var fint och andranamnet efter makens morfar.
    Leo Jakob
    Första för att det var fint och andranamnet efter hans morfar.

Sluta jiddra, börja trolla!
  • Mariohn
    CLT skrev 2010-10-06 22:21:35 följande:
    Verkligen! Det är ju inte jättevanliga namn precis!
    Varannan unge heter isabella. 
  • CLT
    Mariohn skrev 2010-10-07 17:21:43 följande:
    Varannan unge heter isabella. 
    Inte enligt statistik.
    Vad jag menade var att namnen tillsammans inte är så vanligt.
    Mer vanligt med t ex Alice Elisabeth...
  • Emma83

dottern heter Filippa Elisabet Teresia    elisabet är ett släckt namn från båda sidor och teresia heter min farmor (äve det ett släktnamn) Filippa tilltalsnamn ett namn som båda gillade helt enkelt

sonen heter Alvin Gregor Ivar    gregor  efter farfar och ivar efter morfar  (släktnamn)  Alvin va det ända pojknamn vi båda gillade och han va en liten Alvin <3

• Snuttenutt

Hendrik min son på snart 7 år.
    Hans pappa valde det namnet. Jag gick med på det om jag fick välja stavningen :)

Ilia min dotter på snart 4 år.
    Jag valde det namnet för att jag gillar annorlunda namn samt att jag tycker att det är så vackert! 

• yellow88

Carl/Karl måste ju vara det vanligaste namnet pojkar har som andranamn? ;) Har läst igenom tråden och det är väl ungefär varann som skrivit som har en son som heter så..

Carl Adrian Johannes

Carl heter pappan i andranamn, fast jag ändrade stavning från Karl till Carl
    Adrian pratade vi om innan vi blev gravida. Jag tyckte det var ett fint namn och sambon tycker att han är döpt efter Adrian Smith i Iron Maiden..
    Johannes tyckte jag var fint bara.. Har fått många kommentarer om hur fult det är, men jag tycker fortfarande det är jättefint :)

• Habbi

Jag är gravid och vi funderar på antigen Debbie eller Neo :)

• Linda1976
    Alice Clara Maria

Alice och Clara för att de är fina - och Maria för att det är släktnamn på bådas sida. 
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Ruggugglan

Kimmy Linnéa- Förnamnet var hennes pappas val. Andranamnet har hon fått efter min gammelmormor Iris Viola Linnéa.

Charlie Ville- Förnamnet har han fått för att både jag och hans pappa tycker om namnet. Likaså andranamnet.

• Gammy
    Oscar Saso- Oscar för att vi tycker om det, och att en sångare i ett band som betyder mkt för oss heter det;) Saso heter pappa i andranamn;)

Lucas Tomas Kjell -  Lucas för att vi gillar det, passar bra med Oscar;) Tomas o Kjell är farfar och morfar!

Vi valde internationella namn, lätta att uttala, Vanliga namn...
  • hannis

Owen Johannes Scott
    Owen för att det är fint, internationellt och låter likadant oavsett om en svensk eller engelsman uttalar det.
    Johannes efter min farfar.
    Scott efter pappa. (som är från England/Irland)

• Tassas

Miranda Elvira Molly. Vi ville ha tre namn som inte hade nått med släkten att göra ( för att undvika att folk blev avundsjuka mm.) Och att vi tyckte dom tre var lagom ovanliga och speciella. Är fortfarande nöjda över valet :) Miranda var ett namn som både jag och min sambo hade valt till "vårat" barn, innan vi ens träffades!

Bebis nr två med BF 5 december kommer att få namnet Ronja. Mellannamnen klurar vi fortfarande på men ev. Elina.. Men vi får se :) Ronja fick sambon välja och så får det bli, en liten rövardotter! :)

• mjarv
    Henry Noah
    Henry för att en kompis sa det som förslag på skämt.. :) Men vi fastnade för det, var osäkra ett tag. Men sen bestämde vi oss för det.
    Noah funderade vi med på som tilltalsnamn, men tyckte inte det var klockrent. Blev andranamn. :)
Svar på tråden Vad heter ditt/dina barn?