Flinga 06 skrev 2010-10-10 02:03:50 följande:
Vad jag menar är att det måste fungera i praktiken. Man kan ju inte dräpa sig för att ha ett arbete när man har barn heller. Nu vet jag inte hur gammalt barnet är men att vara på fsk mellan 6.30-17.30 låter ohälsosamt. Kommer TS verkligen att orka med barnet och livet, det är ganska utmattande att fixa allt själv och dessutom pendla. Jag skulle inte klara det själv. Risken finns ju att TS går in i väggen.
Skulle jag ta jobbet skulle jag def flytta dit för jag anser att vardagen med mitt barn är viktigare än vänner och barnvakter... De är ju ändå bara en timme bort. Lägg pendlingskostnaderna på att spara till en bil ist. Annars vänta på ett arbtete ´mer i närheten!
Ja vi tänker väl lite olika där.
För mig är det prio ett att ha ett arbete o kunna försörja mina barn. För så ser verkligheten ut.
Sen vill man ju självklart ha så mkt tid med barnen som möjligt, men det är sådant som man får se till att lösa längs med resans gång, så att säga; man kan gå ner i tid på arbetet, flytta närmare arbstplatsen, söka nya jobb närmare bostadsorten osv.
Men att ha en inkomst o kunna ge mina barn tak över huvudet, mat, kläder samt en mamma som inte stressar ihjäl sig över att inte ha någon inkomst - det är som sagt viktigast i mina ögon, o det förvånar mig att inte alla tänker så, utan en del tycks tro att det är lätt som en plätt att få ett jobb, o räknar kallt med att någon annan ska lösa ekonomin åt dem!?
I mina ögon så är det ju desto viktigare att ha ett jobb när man är ensamstående o endast lever på en inkomst, o visst blir det ju kanske tuffare för barnen som får gå långa dagar på dagis, men hellre det än att ha en mamma som inte har någon inkomst alls, tycker jag.
Tid med barnen går alltid att lösa ändå, iaf tycker jag att jag ahr lyckats med det hittills.
Men som sagt; alla tänker olika o prioriterar olika.