• eleena

Tandblekning med hål i en tand...? Går det bra?

Kan man bleka tänderna även om man har ett hål eller tre...?

• Svar på tråden Tandblekning med hål i en tand...? Går det bra?
  • SVejsan

Jag förundras över dina prioriteringar... men:

Antar att det beror på typen av tandblekning. På de flesta teknikerna varnar de för ilningar och troligen så ökar det ju ju mindre tandmaterial/emalj man har till pulpan.

Vad sjutton är anledningen att man överväger en estetisk insats istället för att reparera tänderna så att man inte får svårare problem, eller inväntar du en smärtsam rotfyllning för en större peng?

• Kajsan
    SVejsan skrev 2010-10-05 07:16:28 följande:

Jag förundras över dina prioriteringar... men:

Antar att det beror på typen av tandblekning. På de flesta teknikerna varnar de för ilningar och troligen så ökar det ju ju mindre tandmaterial/emalj man har till pulpan.

Vad sjutton är anledningen att man överväger en estetisk insats istället för att reparera tänderna så att man inte får svårare problem, eller inväntar du en smärtsam rotfyllning för en större peng?

Nu tycker jag att vi är lite OT visserligen, och vi har inte alls med att göra TS val.
    Men , jag kan ju tänka mig att det är en ekonomisk fråga, att laga hål i tänderna kan kosta åtskilliga tusen, något inte alla har råd med och därför får gå med hål.
    En tandblekning kostar lika mycket som en ny mascara. Lite skillnad kanske.
    Jo just det!
  • Maddes Mamma

Jag har blekt tänderna hos Folktandvården och är jättenöjd med resultat. MEN det ilade väldigt och medförde en hel del obehag när man hade skenan inne.
    Ska du bleka tänderna med hjälp av en skena rekommenderar jag INTE att ha flera hål i tändera. Men det beror ju samtidigt hur känslig du är för smärta.

Lycka till!

• SVejsan
    Kajsan skrev 2010-10-05 07:19:21 följande:
    Nu tycker jag att vi är lite OT visserligen, och vi har inte alls med att göra TS val.
    Men , jag kan ju tänka mig att det är en ekonomisk fråga, att laga hål i tänderna kan kosta åtskilliga tusen, något inte alla har råd med och därför får gå med hål.
    En tandblekning kostar lika mycket som en ny mascara. Lite skillnad kanske.
    Jag svarad On topic, men med en tilläggsundran då en blekning hos en proffs/tandläkare kostar från 1500 kr (per käke). http://www.ftv.sll.se/Bazment/ftv/sv/blekning-smycken-piercing.aspx#Tandblekning

För 1500 kr och uppåt så kan man nog få några hål lagade?

Antog dock inte att man körde på hemmasatserna som tar längre tid och inte följs av indviduell anpassning, övervakning av eventuella problem, hjälp vid allergiska reaktioner osv.

För ett bra resultat rekommenderas lagade hål och fyllningar av god kvalite...
  • eleena

OK, nu har jag liksom redan en tandläkarbeställd blekning liggandes hemma, har väl haft den ett par år nu. Jag använde den efter totalrenovering, och har en eller två tuber kvar (i kylen) och skenor.

Det handlar alltså inte om kostnadsprioriteringar då setet redan är betalt för länge sedan.

Det är en svag styrka på blekningen, men frågan är liksom ändå vad som händer om man har ett hål (eller tre...). Jag gissar på lite ilningar, men kan det göra hålen värre eller nått?

• Majestic
    eleena skrev 2010-10-11 09:44:58 följande:

OK, nu har jag liksom redan en tandläkarbeställd blekning liggandes hemma, har väl haft den ett par år nu. Jag använde den efter totalrenovering, och har en eller två tuber kvar (i kylen) och skenor.

Det handlar alltså inte om kostnadsprioriteringar då setet redan är betalt för länge sedan.

Det är en svag styrka på blekningen, men frågan är liksom ändå vad som händer om man har ett hål (eller tre...). Jag gissar på lite ilningar, men kan det göra hålen värre eller nått?

Nej, det kan inte göra hålen värre, större, djupare men det kan ila jättemycket. Jag kan råda dig att köpa Dentan (fluorskölj) och strax innan du sätter på skenor med blekningsgelen i att du sköljer ordentligt, det lindrar ilningar något! Du kan även köra med fluortabletter om du så vill! Lycka till!
    I´m because we are...
  • SVejsan
    nne311 skrev 2014-01-27 07:01:30 följande:
    Tandblekning hemma - track.ibright.se/product/iBright/?uid=2484&si... Mina tänder är märkbart vitare och jag såg skillnad redan efter första gången.
    Ovanstående site saknar kontaktuppgifter, info om distansköplagen och uppgifter om vilka godkännande produkten egentligen har. 
    Skulle vara skeptisk om man följer de rekommendationer som finns om E-handel!

• bemochiashi
    Jag har provat både hos klinik och hemma, och tycker att det inte är någon större skillnad på resultatet förutom priset. Visst, när du går till en klinik så slipper du tänka utan då fixar dom allt åt dig, men då kostar det också minst en tusenlapp mer än att göra det själv hemma. Här hittar du billiga priser på tandblekning hemma: http://lonzes.com/teethse.htm
Svar på tråden Tandblekning med hål i en tand...? Går det bra?