-
-
Svar på tråden Börjar med Pergo i slutet av oktober, några fler som vill följas åt ??
-
Olika läkare, olika dagar. Huvudsaken man får ägglossning. Tycker bara min cykel är så lång men jag får väl stå ut. Jag är ju inte ensam om det iaf, de finns ju de som har längre oxå..
JAAA!! nu håller vi tummarna.
Jag har läst lite på FL om massa andra hälsokostgrejor man kan äta. Rosenrot Galantin25 vad allt nu heter...har ni provat något någon gång?
Vi kör varannan dag nu.. sen när det är ägglossning så blir det varje dag några dagar (om vi inte jobbar omvarandra)
Jag vet inte vad som är bäst, om man ska spara spermierna?? Men de ska inte vara nån skillnad.
Jag har äl runt den 20e. Passar bra. ledig helg. :P
Jag har köpt ÄL tester från testlagret. de fungerar bra. Har börjat testa redan nu så jag inte missar äl. -
Hallå..
va på VUL igår och de såg inte ljust ut. ´De största ägget va på 7-8 mm så han trodde inte att det skulle bli någon ÄL. Fast jag har ju också en lång cykel så jag vet inte. Om jag nu mot förmodan skulle få ÄL så borde jag också ha den runt den 20:e..=)
Ska på ett nytt VUL måndag. Kan dom se ägget även om det släpptom det nu skulle vara så?? -
Hur går det för er?
Jag hade utslag på mina äl stickor igår. Så jag antar jag har äl idag.
Hur går det för dig Irre? du skulle också ha äl idag... -
Hej hej,
Hur går det irre85 och leroy? När har ni bim?
Jag har börjat med min 6 pergokur nu. Fick en cykel på 29 dagar nu sist. Lite tråkigt för jag har bara haft 28 dagar som längst så hoppet tog nog över lite för mycket. Men nu är det bara en cykel kvar sen får jag remiss till ivf och då ska det banne mig hända saker!! -
Hello
Jag har BIM på lördag nu. har inte allt för höga förhoppningar. tog nyss ett gravtest inget utslag, men de kan ju vara lite tidigt med.
Jag har en pergo kur kvar, sen vad jag inte vad som kommer hända.
Jag funderar på att käka glandin.25 nästa kur. har ni provat det?
man kan få tunn slemhinna av pergo så det ska hjälpa till så ägget fäster bättre...
jag vet inte riktigt , men man kan ju alltid prova.. -
Ingen av er som tar provera igen efter pergon?
-
Hallå...efter mitt andra VUL såg det lika illa ut. Slemhinnan hade växt något men hon såg ina större ägg av betydelse. Så jag började men en ny dos provera samma kväll och fick dubbeldos pergotime. Jag brukar ju alltid få mens 2-3 dagar efter min sista proveratablett men är idag på dag 4 efter sista och fortfarande inget..blir så trött om inte ens proveran ska funka nu. Svårt de ska va o få till ett syskon..!!
Blir lite fundersam eftersom sist dom inte såg några ägg fick jag ju en helt vanlig blödning på CD 33 ändå. Tänk om dom såg fel o att jag skulle fått ÄL ändå...ää så många funderingar i huvudet..!! -
Hello.
Jag fick min mens igår. riktigt surt.
Men nu är det bara ta nya tag.
ÄL 25/3 BIM 8/4.
Jag trodde aldrig det skulle vara såhär svårt. Nu börjar min man bli orolig om det är nåt fel på han. Men så illa kan de ju inte vara tycker jag.
Irre. Har du bra på blodproven? eller blir värdet lågt när äggen är små?
Hoppas dubbel dos ska hjälpa dig!
Man kan få blödning även fast man inte har nån ägglossning. det kan hända. -
Jag har inte fått tagit några blodprov för att dom har sagt att jag inte kommer få ägglossning. Ja jag hoppas bara att jag får börja med pergon nu. 5 dagar sedan jag slutade med proveran o fortfarande inte mens i sikte..!!
Har inte din man lämnat någe spermaprov eller så ?? -
nej de skulle börja med mig sa de eftersom jag inte fick nån mens.
Tycker det är lustigt att de inte tog spermaprov med en gång så man kan utesluta en sak iaf.
fick din karl lämna direkt?
Vad gör man om inte proveran kickar igång mensen?? -
Ja han fick lämna på en gång. Dom sa att dom ville veta det så jag inte åt massa hormoner i onödan så att säga.
Jag fick tid för ett VUL eftersom den inte kom igång. De visade en cysta på vänster äggstock. Så jag fick en ny tid den 21 för att se om den gått ner av sig själv. Annars skulle dom punktera den o sen skulle jag ev. få någon typ av spruta. -
Hur går det för er?
jag har käkat mina fyra pergo kurer nu. väntar på att läkarn ska ringa, se vad de ska hitta på härnäst. -
Hej hej,
Har gått igenom sex pergo kurer men inget plus i sikte här inte. Men jag deppar inte så mycket över det nu för jag har annat att se fram emot. Har nämligen fått remiss till ivf nu efter ett tags tjatande. Ska bara lämna några kompleterande prover sen ska han skicka alltsammans. Så nu är det bara att vänta, inom tre månader måste de höra av sig.
Så eftersom jag inte äter pergo mer så hoppar jag av denna tråden nu, som jag märker att så många redan gjort.
Ha det bra alla och lycka till!! -
Hallå tjejer...vet inte om ni kollar någe i den här tråden längre..Men om ni gör de så hur går de ???