• unikakarlsson

Skandal

Hej alla här på FL. Jag är väldigt upprörd över dagens ungdommar och kommer berätta lite om varför jag skriver detta inlägg. Jag är inte en van vid att skriva inlägg i forum men hoppas på att denna tråd blir så utförlig som möjligt. Dagens ungdommar hänger mycket på Facebook och Bilddagboken men på Facebook har vi ju våra mammor och pappor och där kan dem ju hitta allt dumt som ungdomarna gör nuförtiden.

Därför finns Bilddagboken (www.bilddagboken.se) en sida som jag är medlem på för att visa upp min fotografiska sida men det det är inte detta som är skandal. Skandalen är att jag varje dag får se massa lättklädda/halvnakna flickor som inte är mer än 12 år. Givetvis är det inte bara 12 åringarna utan även ibland 11-17 åringar som viker ut sig på bilddagboken. Detta är en sida som man inte ens behöver vara medlem på för att kunna se. Jag har haft kontakt med Bilddagbokens admin som säger att det är helt upp till var och en vad man ska lägga upp och inte!

Bilddagboken har misstänkts för att det ska finnas pedofiler där som äger sidan.
    Detta är inte första gången i forum som bilddagboken får dåligt rykte

Senast en kille tog illa upp över dessa flickor så blev hans konto raderat

">

Bil på två tjejer från Hultsfredfestivalen! SKANDAL!!!
    http://fajersajd.bilddagboken.se/p/show.html?id=62924214&t=1181772001&currimg=121&fromdayview=1

Hoppas att denna tråd har sagt sitt
    MVH Andreas

• Svar på tråden Skandal
  • unikakarlsson

Men snälla tuttar är ingenting HELNAKNA flickor i åldrar av 12-15 är inte kul att se där vecka ut och vecka in

• vampyria2
    Sthlmsparlan skrev 2010-10-05 23:31:41 följande:
    Just därför som att en så stor sajt som BDB är borde ha nån som granskar alla bilder som läggs upp, det eller ett belönings system där de belönar folk som anmäler bilder som inte är okej...för mig spelar det ingen roll vad TS har för motiv med tråden, han belyser ändå nått som är viktigt och som alla tonårsföräldrar borde vara medvetna om, väldigt många tror att deras barn aldrig skulle lägga upp såna bilder, snacka om att de många skulle bli förvånade över vad deras barn gör på nätet >.<
  • unikakarlsson

tackar vampyria2 som förstår mig
    du som jag borde veta att man inte har något val när bilderna plötsligt ploppar fram i fönstret

• Pyris
    Sthlmsparlan skrev 2010-10-05 23:29:56 följande:
    Det jag stör mig på är att han verkar göra sig själv till ett offer, de enda som är offer här är dessa tjejer. Det finns ju en anledning till att de visar upp sig som de gör."Uäääh synd om mig när jag får se tuttisaaar, my eyes ar bleeding". Äh lägg av.
    Även han blir ett offer genom att tvingas se kort på halvnakna minderåriga tjejer.

Bilddagboken här hemma är en förbjuden sida för mina barn. Vi försöker hålla ganska bra koll på dom, vad dom gör och inte gör på nätet.
  • vampyria2
    unikakarlsson skrev 2010-10-05 23:37:57 följande:
    tackar vampyria2 som förstår mig
    du som jag borde veta att man inte har något val när bilderna plötsligt ploppar fram i fönstret
    Nja jag skiter väl i coh för sig i nakna ungar, inget som stör mig alls...men jag blir förbannad över att de till låter dem mest för att ungarna inte själva förstår hur illa de gör dem själva.
  • unikakarlsson

Pyris
    Det tycker jag låter jättebra
    Bilddagboken tillåter ju tjejer vika ut lättklädda o i värsta fall nakna
    Men jag har även lagt märke till killarna som vill spänna upp sig inför tjejerna och insett att om någon anmäler en kille med magrutor tas bilden bort direkt men en liten flicka får ladda upp vilka kort hon vill! :(

• unikakarlsson

stämmer bra!
    Vad dem gör o vad dem laddar upp är deras problem men vad är det med ägarna som tillåter dessa bilder!
    Vem som helst kan bara ta bilderna för eget bruk. Sedan blir det inte roligt när de publiceras i tidningar

• unikakarlsson
    Pyris skrev 2010-10-05 23:52:55 följande:
    Fast det inte någon liknande sida förrut? Snyggast.se eller vad den hette. Eller den kanske finns kvar
    Det har du rätt i.
    Men Ungdommar borde bara få använda sig av facebook och ha föräldrarna inlagda i vänskapslista så man har koll på vad som laddas upp
  • Guldrosen

Det är nog inte så lätt att få bort detta beteendet hos våra ungdommar. Många vill bli kändisar, synas i tid och otid. Syns man inte finns man inte. De är förmodligen väldigt otrygga och osäkra och har därmed ett stort bekräftelsebehov. Jag tror inte att dessa ungdomar har så bra konsekvenstänkande. De lever i nuet. De tänker nog inte på att deras framtida arbetsgivare kanske har sett dem på nätet.

Jag glimmar som Guld och är vacker som en Ros
  • unikakarlsson

Har anmält bilder om och om igen men ingenting händer mer än att jag får varningsbrev för att jag anmäler bilder som inte är så "farliga" (Typ spyr på ägarna av bilddagboken)

• Anne H H

Häromdagen kom jag på att min 14 åriga dotter har byggt upp en egen hemsida, med diverse porr och lite annat smått och gott :/  Siten som hon har byggt upp denna hemsidan på, har ju även andra ungdomar och barn som då kommenterar varandras sidor. Jag blev helt chockerad och upprörd över vad jag hittade, skrev till upprättsinnehavaren och fick hennes sida nedstängd. Men det fanns 10 åringar som hade hemsidor med porrbilder av pedofilisk karaktär. Jag är helt jävla upprörd och uppgiven. Vad håller denna världen på att ta vägen. Det finns inga gränser längre. Jag visste att hon höll på att bygga upp en hemsida, men jag trodde att det var ganska oskyldigt. Men med hjälp av datorns IP adress, kunde de se att det inte är med hjälp av hemdatorn hon byggt upp sidan. Utan en annan dator, jag har mina aningar. Jag har även anmält detta till Ecpat. Nu var det inte bilddagboken, utan en annan fotosite.

Men det är bara att titta i Frida och Starlettidningarna som exempel, vad de skriver om, jag har sett att det ibland är rena porrnoveller i de tidningarna och de är riktade till unga flickor, vad skickar inte det för signaler. De är helt klart andra tidningar än de jag läste som ung. Flickor objektifiseras, något så otroligt i denna tid, och tyvärr vill de ju passa in och dras lätt med.

Svar på tråden Skandal