Inlägg från: Anne H H |Visa alla inlägg
  • Anne H H

Skandal

Häromdagen kom jag på att min 14 åriga dotter har byggt upp en egen hemsida, med diverse porr och lite annat smått och gott :/  Siten som hon har byggt upp denna hemsidan på, har ju även andra ungdomar och barn som då kommenterar varandras sidor. Jag blev helt chockerad och upprörd över vad jag hittade, skrev till upprättsinnehavaren och fick hennes sida nedstängd. Men det fanns 10 åringar som hade hemsidor med porrbilder av pedofilisk karaktär. Jag är helt jävla upprörd och uppgiven. Vad håller denna världen på att ta vägen. Det finns inga gränser längre. Jag visste att hon höll på att bygga upp en hemsida, men jag trodde att det var ganska oskyldigt. Men med hjälp av datorns IP adress, kunde de se att det inte är med hjälp av hemdatorn hon byggt upp sidan. Utan en annan dator, jag har mina aningar. Jag har även anmält detta till Ecpat. Nu var det inte bilddagboken, utan en annan fotosite.

Men det är bara att titta i Frida och Starlettidningarna som exempel, vad de skriver om, jag har sett att det ibland är rena porrnoveller i de tidningarna och de är riktade till unga flickor, vad skickar inte det för signaler. De är helt klart andra tidningar än de jag läste som ung. Flickor objektifiseras, något så otroligt i denna tid, och tyvärr vill de ju passa in och dras lätt med.

Svar på tråden Skandal