Blue Village Seven Seas Side?
Någon som har bott här: Blue Village – Seven Seas Side FFFF?
Bra eller dåligt?
Någon som har bott här: Blue Village – Seven Seas Side FFFF?
Bra eller dåligt?
Hej
Har en fråga angående Seven Seas i Side. Är kvällsunderhållningen för barnen i anslutning till restaurangen så att man som vuxen kan äta med barnen roas av Coco :)
/Maria
Hej Maria! Vi kom hem från Seven Seas i onsdags och är jättenöjda med hotellet. Tyvärr är inte barnunderhållningen i anslutning till restaurangen. Vi brukade gå och äta vid 19.00 och så började underhållningen vid 20.00.
Kul att hitta denna tråd!!
Vi ska dit i aug m två barn på 7 o 9. Har själv jobbat på just Blue Village o därför propsade jag på att vi skulle köra det. Nöjda barn är nöjda föräldrar...
Sunin - lust att berätta mer eftersom detta är nya BV för Fritte? Hur var "vattenlandet", aktiviteter, all inc, glass, osv osv??
För vår del spelade det roll att det var just akt hela dagarna, barnklubbar, shower osv. Försökte kolla även på Ving och Nazar men så fort jag hörde Your Song (Frittes reklamlåt) var det kört. Är totalsåld på den och så mkt minnen kommer tillbaka
Om det hade gällt destinationen hade vi inte åkt till Turkiet. Har varit där två ggr tidigare o är inte impad av landet, eller bemötandet av folket på rest och i basaren (har personligen svårt för när pers.integritet inte respekteras samt kulturen med prutning). Men eftersom det är hotellkulturen vi söker (Blue Village) så testar vi detta. Och det känns bra i hela magen...
Vi var på Seven Seas förra veckan. Barnen vågade inte bada i havet eftersom det är stenigt och blir djupt direkt, finns en brygga som vuxna kan gå ned i vattnet ifrån, men vågorna är rätt höga. För barnen är det poolerna som gäller.
Lite sådär. Hotellet var för stort och för mycket folk för vår smak. Inte speciellt anpassat för små barn heller.
Någon som varit där nyss och kan svara på några frågor?
Jag har några frågor om seven seas side (dit vi ska i oktober)
Någon som har erfarenhet av mat-allergi vid besök där?
Brukar folk ha badleksaker/madrasser där?
Vi är precis hemkomna från Seven Seas och är supernöjda! (vi klarade oss från magsjukan som det har stått om på Aftonbladet de senaste dagarna....... tack och lov!).
Allt var suveränt - hotellet, badpoolerna, maten, glassen, rutschkanorna, ja allt var verkligen jättebra!
Våra barn är 6 och 9 år och de älskade stället. Att åka själv i rutschkanorna var inga problem för 9-åringen, inte heller att åka själv i forsen där man åker på stora däck.
Folk har badleksaker och madrasser i poolerna, fanns hur mycket som helst att köpa om man inte vill ta med sig hemifrån.
Mat-allergi har vi tyvärr ingen erfarenhet av, men det fanns en separat hörna med mad för allergiker, gluten- och laktosintolleranta, veganer mm.
Vi är jättenöjda och skulle lätt kunna åka tillbaka!!
Vi missade att betala vår resa med VISA-kortet (som ger visst försäkringsskydd) så nu undrar jag hur ni andra brukar göra? Vad skiljer VISA-försäkringen och hemförsäkringen? Genom fritidsresor tog vi Av- och ombokningsskydd men ingen annan försäkring
Vi missade att betala vår resa med VISA-kortet (som ger visst försäkringsskydd) så nu undrar jag hur ni andra brukar göra? Vad skiljer VISA-försäkringen och hemförsäkringen? Genom fritidsresor tog vi Av- och ombokningsskydd men ingen annan försäkring
Jag har en fundering till er som nyligt bott på hotellet. Hur är rummen? Vilket rum hade ni, och skulle ni välja det igen? hittar inga bilder på etage rummen, så nyfiken på dem också :)