• Ängaboll

Blue Village Seven Seas Side?

Någon som har bott här: Blue Village – Seven Seas Side FFFF?
    Bra eller dåligt?

• Svar på tråden Blue Village Seven Seas Side?
  • ebba0307

Hej
    Har en fråga angående Seven Seas i Side. Är kvällsunderhållningen för barnen i anslutning till restaurangen så att man som vuxen kan äta med barnen roas av Coco :)

/Maria

• sunin

Hej Maria! Vi kom  hem från Seven Seas i onsdags och är jättenöjda med hotellet. Tyvärr är inte barnunderhållningen i anslutning till restaurangen. Vi brukade gå och äta vid 19.00 och så började underhållningen vid 20.00.

• annvian

Kul att hitta denna tråd!!

Vi ska dit i aug m två barn på 7 o 9. Har själv jobbat på just Blue Village o därför propsade jag på att vi skulle köra det. Nöjda barn är nöjda föräldrar...

Sunin - lust att berätta mer eftersom detta är nya BV för Fritte? Hur var "vattenlandet", aktiviteter, all inc, glass, osv osv??

För vår del spelade det roll att det var just akt hela dagarna, barnklubbar, shower osv. Försökte kolla även på Ving och Nazar men så fort jag hörde Your Song (Frittes reklamlåt) var det kört. Är totalsåld på den och så mkt minnen kommer tillbaka Drömmer

Om det hade gällt destinationen hade vi inte åkt till Turkiet. Har varit där två ggr tidigare o är inte impad av landet, eller bemötandet av folket på rest och i basaren (har personligen svårt för när pers.integritet inte respekteras samt kulturen med prutning). Men eftersom det är hotellkulturen vi söker (Blue Village) så testar vi detta. Och det känns bra i hela magen...

• annvian
    malininorrköping skrev 2010-11-11 21:47:10 följande:
    Ja jag tror att det är riktig inclusive, men glass en timme om dagen.

Måltider och drycker
    Frukost-, lunch- och middagsbuffé med måltidsdrycker (lokalt vin, öl, läsk eller mineralvatten). Nationell alkohol vin, öl, läsk och mineralvatten, barservering till kl 23 (anvisade barer/tider).

Snacks och eftermiddagskaffe. Glass ingår 10–18.

Snackbaren vid stranden har öppet 12–17.

À la carte-restaurangerna ingår inte i All Inclusive.

Övrigt
    Tider för restaurang och barer meddelas vid ankomst till hotellet. Vissa aktiviteter ingår under begränsade tider.

Förändringar i innehållet kan komma att ske under säsongen. All Inclusive ingår från ankomst till avresa.

• malininorrköping
    annvian skrev 2011-06-14 10:14:15 följande:
    Kul att hitta denna tråd!!

Vi ska dit i aug m två barn på 7 o 9. Har själv jobbat på just Blue Village o därför propsade jag på att vi skulle köra det. Nöjda barn är nöjda föräldrar...

Sunin - lust att berätta mer eftersom detta är nya BV för Fritte? Hur var "vattenlandet", aktiviteter, all inc, glass, osv osv??

För vår del spelade det roll att det var just akt hela dagarna, barnklubbar, shower osv. Försökte kolla även på Ving och Nazar men så fort jag hörde Your Song (Frittes reklamlåt) var det kört. Är totalsåld på den och så mkt minnen kommer tillbaka Drömmer

Om det hade gällt destinationen hade vi inte åkt till Turkiet. Har varit där två ggr tidigare o är inte impad av landet, eller bemötandet av folket på rest och i basaren (har personligen svårt för när pers.integritet inte respekteras samt kulturen med prutning). Men eftersom det är hotellkulturen vi söker (Blue Village) så testar vi detta. Och det känns bra i hela magen...
    Vi var där i maj jättenöjda med hotellet...tyvärr så var det inte så barnvänligt att bada i havet....men maten var superb:D
  • annvian
    malininorrköping skrev 2011-06-14 18:17:08 följande:
    Vi var där i maj jättenöjda med hotellet...tyvärr så var det inte så barnvänligt att bada i havet....men maten var superb:D
    Oj, på vilket sätt var det inte barnvänligt? Fritte lägger sina Blue Village i närhet till havet: Det verkar ju knepigt om det inte är barnvänligt...
  • malininorrköping
    annvian skrev 2011-06-15 14:08:14 följande:
    Oj, på vilket sätt var det inte barnvänligt? Fritte lägger sina Blue Village i närhet till havet: Det verkar ju knepigt om det inte är barnvänligt...
    Det var stora stenar på botten samt att det blrv djupt rätt snabbt
  • TinaG3

Vi var på Seven Seas förra veckan. Barnen vågade inte bada i havet eftersom det är stenigt och blir djupt direkt, finns en brygga som vuxna kan gå ned i vattnet ifrån, men vågorna är rätt höga. För barnen är det poolerna som gäller.

• annvian
    TinaG3 skrev 2011-06-30 22:12:02 följande:
    Vi var på Seven Seas förra veckan. Barnen vågade inte bada i havet eftersom det är stenigt och blir djupt direkt, finns en brygga som vuxna kan gå ned i vattnet ifrån, men vågorna är rätt höga. För barnen är det poolerna som gäller.
    Trist Obestämd För mig kommer det bara bli havet. Har åkt på en väldigt kraftig urinvägsinfektion och barnmorskan sa det var ajajbaja att bada i pool då. Jaja... det får bli hav för vuxna och pool för barn.

I övrigt, var ni nöjda?
  • TinaG3

Lite sådär. Hotellet var för stort och för mycket folk för vår smak. Inte speciellt anpassat för små barn heller.

• annvian
    TinaG3 skrev 2011-07-01 16:03:15 följande:
    Lite sådär. Hotellet var för stort och för mycket folk för vår smak. Inte speciellt anpassat för små barn heller.
    Usch så tråkigt Rynkar på näsan!

Sambons barn är 7 o 9 o min förhoppning är att de kommer älska vattenlandet och poolerna, alla aktiviteterna osv...

Och om de älskar det så kommer vi nog vara nöjda. Hoppas hoppas!
  • malininorrköping
    annvian skrev 2011-07-04 12:26:18 följande:
    Usch så tråkigt Rynkar på näsan!

Sambons barn är 7 o 9 o min förhoppning är att de kommer älska vattenlandet och poolerna, alla aktiviteterna osv...

Och om de älskar det så kommer vi nog vara nöjda. Hoppas hoppas!
    För dessa åldrar funkar hotellet perfekt....vi var supernöjda. Hoppas ni blir det också
  • annvian
    malininorrköping skrev 2011-07-04 20:46:14 följande:
    För dessa åldrar funkar hotellet perfekt....vi var supernöjda. Hoppas ni blir det också
    En fråga till dig;

Det står vattenland i beskrivningen. Jag förstår självklart att det inte är av modell större, men var det något som föll i god jord hos barnen?
  • malininorrköping
    annvian skrev 2011-07-04 21:20:00 följande:
    En fråga till dig;

Det står vattenland i beskrivningen. Jag förstår självklart att det inte är av modell större, men var det något som föll i god jord hos barnen?
    de hade ju två större vattenrutschkanor som var roliga men det blev inte av att de åkte så mkt. Blev mest vatten volleyboll och sådant:)
  • Yosa

Någon som varit där nyss och kan svara på några frågor?

• Yosa

Jag har några frågor om seven seas side (dit vi ska i oktober)

Någon som har erfarenhet av mat-allergi vid besök där?
    Brukar folk ha badleksaker/madrasser där?

• seven seas

Vi är precis hemkomna från Seven Seas och är supernöjda! (vi klarade oss från magsjukan som det har stått om på Aftonbladet de senaste dagarna....... tack och lov!).

Allt var suveränt - hotellet, badpoolerna, maten, glassen, rutschkanorna, ja allt var verkligen jättebra! 

Våra barn är 6 och 9 år och de älskade stället. Att åka själv i rutschkanorna var inga problem för 9-åringen, inte heller att åka själv i forsen där man åker på stora däck.

Folk har badleksaker och madrasser i poolerna, fanns hur mycket som helst att köpa om man inte vill ta med sig hemifrån.

Mat-allergi har vi tyvärr ingen erfarenhet av, men det fanns en separat hörna med mad för allergiker, gluten- och laktosintolleranta, veganer mm. 

Vi är jättenöjda och skulle lätt kunna åka tillbaka!!

• Yosa

Vi missade att betala vår resa med VISA-kortet (som ger visst försäkringsskydd) så nu undrar jag hur ni andra brukar göra? Vad skiljer VISA-försäkringen och hemförsäkringen? Genom fritidsresor tog vi Av- och ombokningsskydd men ingen annan försäkring

• SVejsan
    Yosa skrev 2014-08-03 16:21:20 följande:

Vi missade att betala vår resa med VISA-kortet (som ger visst försäkringsskydd) så nu undrar jag hur ni andra brukar göra? Vad skiljer VISA-försäkringen och hemförsäkringen? Genom fritidsresor tog vi Av- och ombokningsskydd men ingen annan försäkring

Det finns en uppsjö av olika hemförsäkringar med olika villkor och beloppsgränser så det beror vilken du har... Hemförsäkringens skydd är ofta bättre än Visakortets hur som helst... Det som inte hemförsäkringen brukar ha är ett avbeställningsskydd, men det köpte ni ju.

De flesta försäkringsbolag har villkoren upplagda på sin hemsida (ifall du inte vet var ditt "häfte" är.)

(Vi har utökat vår hemförsäkring med ett extra reseskydd (som kostar betydligt mindre än de reseförsäkringar charterbolagen erbjuder...  Kolla om det är ett alternativ för er om ni är missnöjda med hemförsäkringens villkor för reseskydd.)
  • Mawe123

Jag har en fundering till er som nyligt bott på hotellet. Hur är rummen? Vilket rum hade ni, och skulle ni välja det igen? hittar inga bilder på etage rummen, så nyfiken på dem också :)

William 000213, Lowe 070712
Svar på tråden Blue Village Seven Seas Side?