• Lucyinthesky

Bambinos BPA fria flaskor, får fan inte rent dom!!!

Köpte Bambinos BPA fria flaskor och körde dem i diskmaskinen men då slets måttskalan bort och de blev inte alltid rena. Nu diskar jag dem för hand med flaskborste men de blir ändå inte rena!

Upplever ni samma problem?

Tyckte inte att det va så med de "vanliga" flaskorna.

• Svar på tråden Bambinos BPA fria flaskor, får fan inte rent dom!!!
  • yes79

MAM:s flaskor är ju BPA-fria, har stor/vid öppning och är lättdiskade (i maskin), vi har en sådan som vi använder för välling, fast med esskas dinapp, dottern tar inte originalnappen! Inte så dyra, finns på ICA.

Vi har använt Medelas BPA-fria flaskor till ersättning, de har varit toppen, blir alltid rena i maskinen och vid handdisk, dock lite dyra!

• PruttPottan
    ploten skrev 2010-10-09 22:11:39 följande:
    Vi har köpt både små och stora bpa-fria flaskor från Esska.

Vi kör dem i diskmaskinen, inga problem. Graderingen är präglad i plasten, så den försvinner inte.
    Har Esska kommit ut med stora BPA-fria nu? De på 300 ml ca? Lite sent men bra att veta =)
  • PruttPottan
    Shyme skrev 2010-10-09 22:06:27 följande:
    . Dessutom har esskas och bambionos nyrare BPA-fria flaskor graderingen präglad i plasten istället för tryckt så den försvinner inte.
    Det var nytt för mig. Här säljer de fortfarande de med bpa. Ganska dåligt tycker jag. Det tar lång tid att få hem nyheter i våra butiker här. Tack för infon dock =)
  • Lucyinthesky

mannen köpte en bpa fri esska, men den va på 250 ml, så det gick ju inte att få i allt vällingpulver, så den står och dammar nu.

Annars är jag jättenöjd med bambino, gillar att den blir spillfri när locket är på, blir enkelt att skaka.

Men då är det bara att vänta på att bambino flaskorna kommer med inpräglad gradering till våra butiker... lagom till jul kanske :)

• Shyme
    RadarQueen skrev 2010-10-09 22:43:19 följande:
    Har Esska kommit ut med stora BPA-fria nu? De på 300 ml ca? Lite sent men bra att veta =)
    Jag har sett större BPA-fria Esskaflaskor här hemma på Coop den senaste månaden....
    yes79 skrev 2010-10-09 22:25:42 följande:
    MAM:s flaskor är ju BPA-fria, har stor/vid öppning och är lättdiskade (i maskin), vi har en sådan som vi använder för välling, fast med esskas dinapp, dottern tar inte originalnappen! Inte så dyra, finns på ICA.

Vi har använt Medelas BPA-fria flaskor till ersättning, de har varit toppen, blir alltid rena i maskinen och vid handdisk, dock lite dyra!
    Säger det samma om Mams och Medelas flaskor (de är även lättare att diska för hand än esskas)  ...

Jag har haft både bröstmjölk och ersättning i alla ovanstående och med bra diskmedel (yes) och disksvamp har de alla blivit rena.
    Medela och Mams flaskor går ju att köra i maskin vilket inte Esskas gör om man är rädd om trycket så de underlättar ju lite. Bambinos nyaste BPA-fria har de precis fått hem på Coop här istaden och de är helt utan tryck så de bör ju också gå att diska i maskin...
  • yes79

MAM har en BPA-fri flaska som är 330 ml.

• The Bumblebee

Vi har uteslutande Esskas flaskor hemma. De senaste inköpta är de nya BPA-fria, 325 ml. Inga som helst problem att kunna få dem rena. Vi sköljer ur dem när flaskan är urdrucken och diskar sedan. Diskas oftast i diskmaskinen (eller ibland med vanlig, smalare diskborste) funkar hur bra som helst. Trycket sitter där det ska och flaskorna blir rena.

Har bara haft problem med att trycket försvunnit en gång. Köpte flaskor förra sommaren som inte klarade av att diskas i maskin. Mailade bilder till Esska och de svarade att de provat ny färg(?) till trycket och att det inte blivit så bra som de trott. Jag fick 3 nya flaskor i ersättning och trycket på de har inte försvunnit ännu.

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥Elmer♥Lovis♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • PruttPottan
    yes79 skrev 2010-10-10 10:29:59 följande:
    MAM har en BPA-fri flaska som är 330 ml.
    Men deras flaskor har ju större nappar. Vi har t.ex. köpt ett gäng NUK-nappar med airsystem. Och de är de enda som sonen tar. Testade mams flaskor när han hade magknip men det läckte hela tiden och nappen vägrade han. Så det är ju en helt annan produkt tycker jag.
  • yes79

Jo min dotter tar inte heller MAMS dinapp men med esskas dinapp till den flaskan fungerar det för oss!

• Stimorol81

Använder NUK´s BPA-fria nappflaskor.
    Och det är omöjligt att få dem rena när det varit välling i.
    Det är alltid en fet hinna kvar i flaskan även om man diskar med flaskborste.
    Och inte går det att diska dem i diskmaskinen heller enligt tillverkaren.
    Eller är det någon här som provat?

• Astarte

Jag har också en sådan flaska och dekoren slets ut direkt trots att jag bara handdiskar!!! Förvånad

Jag trycker ner en vanlig disksvamp, sticker ner något långt och smalt (som en matkniv) och kör runt. Då blir den ren!

• Lucyinthesky

Har fått svar på mailet till Bambino nu.

De ska skicka 2 nya flaskor till mig med graderingen inpräglad, så det är jag tacksam för!

• Bambino Mam

Hej Allihop!
    Jag vill börja med att beklaga att ni har problem med vår BPA-fria flaska.
    Polypropylenplast som flaskan är gjord av har svårt att få färg att fästa. Vi trodde dock att vi lyckats hitta ett sätt att få volymgraderingen att sitta kvar. Men något har gått fel och nu har vi alla ett problem med detta.
    Vi har nu tagit fram en ny BPA-fri flaska med inpräglad volymgradering som i dagarna är på väg ut i butik.
    Till oss på konsumentkontakt har det kommit flaskor som är utan kork, skruvring, napp  & täckbricka sk provflaskor som vi har fått som utbytesflaskor.
    Till er som har problem med att volymgraderingen har försvunnit skulle vi gärna vilja sända en ny flaska med en inpräglad volymskala och uppmanar er därför att höra av er till oss så att vi kan få hjälpa er med en ny flaska.
    Ring 08-545 180 70 eller maila konsumentkontakt@bambino-mam.se
    Om ni mailar så uppge det antal flaskor ni har som är felaktiga, vilken storlek det är på dem samt namn och adress så vi vet vart vi ska sända de nya flaskorna.

Oavsett vad ni har för problem med MAM eller Bambinos produkter så är ni välkomna att höra av er till oss på konsumentkontakt så att vi kan hjälpas åt att lösa problemet.
    Mvh
    Gunilla Andersson
    Barnsjuksköterska och Konsumentansvarig
    Bambino MAM AB
    Stockholm

• PruttPottan
    Bambino Mam skrev 2010-10-14 15:41:43 följande:
    Hej Allihop!
    Jag vill börja med att beklaga att ni har problem med vår BPA-fria flaska.
    Polypropylenplast som flaskan är gjord av har svårt att få färg att fästa. Vi trodde dock att vi lyckats hitta ett sätt att få volymgraderingen att sitta kvar. Men något har gått fel och nu har vi alla ett problem med detta.
    Vi har nu tagit fram en ny BPA-fri flaska med inpräglad volymgradering som i dagarna är på väg ut i butik.
    Till oss på konsumentkontakt har det kommit flaskor som är utan kork, skruvring, napp  & täckbricka sk provflaskor som vi har fått som utbytesflaskor.
    Till er som har problem med att volymgraderingen har försvunnit skulle vi gärna vilja sända en ny flaska med en inpräglad volymskala och uppmanar er därför att höra av er till oss så att vi kan få hjälpa er med en ny flaska.
    Ring 08-545 180 70 eller maila [email protected]
    Om ni mailar så uppge det antal flaskor ni har som är felaktiga, vilken storlek det är på dem samt namn och adress så vi vet vart vi ska sända de nya flaskorna.

Oavsett vad ni har för problem med MAM eller Bambinos produkter så är ni välkomna att höra av er till oss på konsumentkontakt så att vi kan hjälpas åt att lösa problemet.
    Mvh
    Gunilla Andersson
    Barnsjuksköterska och Konsumentansvarig
    Bambino MAM AB
    Stockholm
    Det är ju jättefint men vi som tröttnat på era flaskor och hittat andra bättre märken, vad ska vi göra med våra gamla flaskor?

Det är ju fint att det är på väg nya flaskor till butiker men DÄR borde NI verkligen ryta ifrån. Nyheter i vissa butiker är urgamla för er. Ni missar massor på det och även vi konsumenter. Jag tycker ni som företag borde gå steget före och dra tillbaka alla icke bpa-fria bara för att vara på den säkra sidan.
Svar på tråden Bambinos BPA fria flaskor, får fan inte rent dom!!!