• elsa02

Min man är transvestit!

Nu har jag suttit och gråtit hela dagen. Jag känner mig så lurad. Min man är bortrest på konferens, och när jag lånade datorn råkade jag se bilder han hade sparat där han var utklädd till kvinna. Det var inte mina kläder, men jag har inte lyckats hitta hans gömma.

Alla möjliga tankar flyger genom mitt huvud. Älskar han mig verkligen? Har han delat med sig bilderna till likasinnade som just nu sitter där med ståfräs och tittar?

Min man kommer hem på Onsdag, och jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Ska jag låtsas som ingenting, eller ska jag konfrontera honom?

• Svar på tråden Min man är transvestit!
  • höbåtsolle

Hej, Elsa! Jag har följt tråden sedan innan jag registrerade mig, och jag undrar hur det har gått.

Min tonorsdotters pojkvän är transvestit (han föredrar ordet crossdresser) och jag kan inte tänka mig en bättre kille som tar hand om min dotter.

Men hur gick det med snokandet i datorn? Det är ju ändå ganska allvarligt. Jag skulle inte uppskatta om en sambo gick på porrjakt på min dator, även om du säger att det var oskyldigt.

• brünnhilde

Som jag har förstått det vill transvestiter sällan vara kvinnor eller ändra på sin sexualtiet - det är bara det att de mår bra av att bära kvinnokläder ibland. inget annat.

Så det behöver inte vara speciellt blodigt.

• ModestyB

Vad är du rädd för TS? Det är samma man som alltid.
     Är din man transvestit är det väl inte hela världen. har du läst på om vad det innebär? Det är INTE samma sak som transsexualitet. Du vet väl iofs inte varför din man var klädd i kvinnokläder, alltså om det var för att han bejakar den delen av in sexualitet, eller för att ge sig själv möjligheten till rätt könsidentitet. Fråga honom och ta det därifrån.

Han har inte svikit dig för att han bär kvinnokläder, även om jag kan förstå att det känns förvirrande och jobbigt.

• rimbaud65
    Sofia L skrev 2010-10-22 11:38:32 följande:
    Det enda som gör det värre är att man kommer att utsättas för andras missaktning; av personer precis som du!
    Jag tycker du ska tagga ner lite grann. Ni visar ingen respekt för trådstartaren som uppenbarligen har hamnat i en situation hon aldrig hade räknat med. Ifall du och andra anser att ha en partner som helt plötsligt visar sig vara transvestit är den naturligaste saken i världen så får ni väl göra det, fast det är det inte. Jag missaktar ingen men sympatiserar och försöker leva mig in i personens situation här, vilket ni inte bryr er om att göra när ni bara vill framstå som moderna och tillrättavisande. Sådant här är alltid lätt att synpunkter på när det inte gäller en själv.   
  • Janice01
    rimbaud65 skrev 2010-11-03 00:06:43 följande:
    Jag tycker du ska tagga ner lite grann. Ni visar ingen respekt för trådstartaren som uppenbarligen har hamnat i en situation hon aldrig hade räknat med. Ifall du och andra anser att ha en partner som helt plötsligt visar sig vara transvestit är den naturligaste saken i världen så får ni väl göra det, fast det är det inte. Jag missaktar ingen men sympatiserar och försöker leva mig in i personens situation här, vilket ni inte bryr er om att göra när ni bara vill framstå som moderna och tillrättavisande. Sådant här är alltid lätt att synpunkter på när det inte gäller en själv.   
    Så du tycker också att det är ok att snoka i någon annas dator då?
  • Terese b

Det är inte så negativt att vara tillsammans med en transvestit, jag och min flickvän har det fantastiskt tillsammans, vi har hittat en massa gemensamma intessen som gjort att vi kommit mycket närmare varandra. Och vill du se vad vitransor gör ibland när vi är ute och har kul? Gå in och titta på 

• höbåtsolle

Det kan jag intyga om!

Gillar 2:38, kvinnor kan verkligen konsten att klä sig illa.

• Anonym

Jag lever med en transa sen lång tid tillbaka,men vi ska separera.
    Han är en fantastisk man,men vi är för olika.
    Jag tror han är bi eller homo,och jag tycker det är avtändande att han älskar att klä sig i kvinnokläder.
    Men det jobbigaste är att han är medlem på QX,och där finns flera bilder på han i tex korsett och läder.

Vi står varandra väldigt nära,han är min bästa vän.
    Men jag tänker aldrig leva med en transa mer.Vissa transor älskar att bara klä sig.
    Men jag hade tur och otur,att bli kär i en man som älskar mer än så,fetisch fester,qx,sexiga bilder som han delar,kollar jämt på nätet efter andra nakna eller halvnakna bilder.Och han är fortfarande förvirrad,vet inte om han älskar kvinna eller man.

Det har varit lite jobbiga år.
    Men felet du gjorde var att prata med din mamma om detta.Jag förstår inte hur du tänker där.
    Vad har andra med era problem eller hemligheter att göra?
    De få jag har pratat med har jag i förväg diskuterat med min partner om,och han har tyckt det är ok.
    Jag hade aldrig lämnat ut han annars,aldrig.

Jag tycker synd om de som inte vågar vara ärlig mot andra,men det är fullt förståerligt.Jag har träffat många gifta män som lever dubbelliv.
    Jag själv älskar att alla är olika,men jag vill aldrig mer ha en transa eller någon form av fetisch.
    Jag är inte svartsjuk lagd,men det vi har haft och har passar inte oss.

• Janice01
    Anonym skrev 2010-11-07 10:21:00 följande:
    Jag lever med en transa sen lång tid tillbaka,men vi ska separera.
    Han är en fantastisk man,men vi är för olika.
    Jag tror han är bi eller homo,och jag tycker det är avtändande att han älskar att klä sig i kvinnokläder.
    Men det jobbigaste är att han är medlem på QX,och där finns flera bilder på han i tex korsett och läder.

Vi står varandra väldigt nära,han är min bästa vän.
    Men jag tänker aldrig leva med en transa mer.Vissa transor älskar att bara klä sig.
    Men jag hade tur och otur,att bli kär i en man som älskar mer än så,fetisch fester,qx,sexiga bilder som han delar,kollar jämt på nätet efter andra nakna eller halvnakna bilder.Och han är fortfarande förvirrad,vet inte om han älskar kvinna eller man.

Det har varit lite jobbiga år.
    Men felet du gjorde var att prata med din mamma om detta.Jag förstår inte hur du tänker där.
    Vad har andra med era problem eller hemligheter att göra?
    De få jag har pratat med har jag i förväg diskuterat med min partner om,och han har tyckt det är ok.
    Jag hade aldrig lämnat ut han annars,aldrig.

Jag tycker synd om de som inte vågar vara ärlig mot andra,men det är fullt förståerligt.Jag har träffat många gifta män som lever dubbelliv.
    Jag själv älskar att alla är olika,men jag vill aldrig mer ha en transa eller någon form av fetisch.
    Jag är inte svartsjuk lagd,men det vi har haft och har passar inte oss.
    Har han nakenbilder på QX också?
  • Lavender Lace

Oj, jag skulle nog ha svårt att lita på min sambo om han hade det tveksamma omdömet att konsultera sina föräldrar om en sådan sak utan att prata med mig först. Jag fattar att du är upprörd men som flera andra har påpekat, prata om saken. Jag kan inte se varför han skulle älska dig mindre för att han tycker om att ha kvinnokläder på sig. Kan väl snarare vara så att han inte berättat just för att han är rädd att förlora dig, sitt livs stora kärlek?

• Anonym

Nej inga nakenbilder på nätet.
    Men sexiga underkläder,korsett och allt.
    Det är inget farligt i sig.Men jag har efter så många år ihop förstått hur olika vi är.
    Och jag vill inte något av detta mer.

• elsa02

Vi har separerat sedan jag konfronterade honom. Det visade sig att liksom Anonym i #28 hade han lagt ut bilder av sig på internetforum. Jag står bara inte ut att det har suttit andra gubbar i kvinnokläder och runkat till bilder av min mann.

• Klockarn
    elsa02 skrev 2010-10-10 18:04:06 följande:
    Nu har jag suttit och gråtit hela dagen. Jag känner mig så lurad. Min man är bortrest på konferens, och när jag lånade datorn råkade jag se bilder han hade sparat där han var utklädd till kvinna. Det var inte mina kläder, men jag har inte lyckats hitta hans gömma.

Alla möjliga tankar flyger genom mitt huvud. Älskar han mig verkligen? Har han delat med sig bilderna till likasinnade som just nu sitter där med ståfräs och tittar?

Min man kommer hem på Onsdag, och jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Ska jag låtsas som ingenting, eller ska jag konfrontera honom?
    Klä dig i kostym, med skjorta och slips och pussa han välkommen hem.
    På kvällen lägger du honom över ditt knä och nyper honom i bollarna tills han lär sig veta hut.
  • höbåtsolle

Mycket osannoligt. Det är snarare du som åker dit för falska anklagelser.

• Onkel Panter
    elsa02 skrev 2010-11-13 22:18:30 följande:
    Vi har separerat sedan jag konfronterade honom. Det visade sig att liksom Anonym i #28 hade han lagt ut bilder av sig på internetforum. Jag står bara inte ut att det har suttit andra gubbar i kvinnokläder och runkat till bilder av min mann.
    Att fördomar går hand i hand med ignorans råder det ju inget tvivel om. 
  • Anonym
    elsa02 skrev 2010-11-13 22:18:30 följande:
    Det verkar bäst för bådas del att inte leva tillsammans, för du verkar inte heller ha alla hästar i stallet ... eller alla klänningar i garderoben kanske jag ska säga.
Svar på tråden Min man är transvestit!