ungkvinna81 skrev 2010-10-12 21:29:13 följande:
Hej igen pigan 74, va kul vi fick nästan samma resultat som ni fick, jag hade vid första försöket 1 i magen och 8 i frysen... Nu efter 2 misslyckade försök har vi bara 4 kvar i frysen. Jag tror jag gör mitt sista försök runt januari. Vad hemskt att ingen har hört av sig.... Men nu eftersom du fick ju ett barn via Tammerfors får du inga gratis försök i Sverige? Så stod det på mitt kö papper, bli jag gravid under tiden förlorar jag min kö plats... Hur som helst va roligt att det funkade för dig och du har nu en liten familj:) från dina erfarenheter skulle du rekommendera en speciall läkare eller en sjuksköterska som jag man ta kontakt med eller det kanske inte spelar så stor roll! Tack för din hjälp:)
Jag har inga gratisförsök i Sverige. I Umeå får man bara ett landstingsbetalt försök vid ÄD eller IVF, och vi använde vårt gratisförsök på IVF, så skulle vi göra försök i Umeå är det privat.
Vi kommer ej att göra fler ÄD då jag faktiskt blev naturligt gravid (???) när gossen var drygt 6 månader, så nu får han ett syskon i januari
Vår läkare i Tammerfors var Liisa Häkkinen och hon var helt underbar! Bästa läkaren jag någonsin träffat på!