• Anonym (Nyfiken)

Ni tjejer som har svårt att få orgasm

Jag är en man som lever med en kvinna några år yngre. Hon kommer kanske max var tionde gång vi har sex. Vi har provat det mesta. Långa förspel, oralsex, petting (funkar om hon får göra det själv samtidigt som jag smeker brösten) diverse vibratorer osv.

Men det jag undrar är ger det verkligen er något när ni inte når klimax och speciellt tänker jag på hur känner ni inför sexinviter?
    Blir det då "jaja han får väl jucka lite  då så han blir nöjd" ?
    kan man behålla sexlusten när man har svårt att komma?

Jag undrar eftersom det känns som om min sambo håller på att tappa lusten.

• Svar på tråden Ni tjejer som har svårt att få orgasm
  • amor1

Vad jag upplevt är att grovleken ofta kan hjälpa till att få vaginala orgasmer. Nästintill alla jag varit med har fått orgasm av penetration. Så köp en grov dildo och börja träna, vem vet vad det kan leda till. :)

• Anonym (flds)

Jag tror man ljuger om man säger att sexet är fantastiskt ifall man aldrig någonsin kommer. Småmysigt och trevligt med kroppskontakt ja, klart man kan uppskatta sex ändå, men ett vilt och fantastiskt sexliv har man ju sannolikt inte.

Man behöver inte sakna all form av sexlust bara för att man inte kan komma, det tanken har man ju fogat sig i för länge sen. Sex utan att komma är det naturliga, sex + orgasm avviker från det normala och är helt enkelt "onormalt" och en helt absurd tanke i mitt huvud (är inte någon ungdom, har varit sexuellt aktivt i antalet år).

• Ellenor

Har svårt att ge nåt tips eftersom jag nästan alltid kommer men jag måste bli riktigt upphetsad och det bli jag genom att röra på klitoris väldigt snabbt längd. Är det nån som fått fontänorgasm nån gång?

• Fairy Dance

Jag har ibland haft svårt att komma med män...ÄVEN fast det varit jätteskönt.

Det har blivit en låsning som grundar sig på prestationsångest.

När jag är själv kan jag spänna mig, knipa och hålla andan och växelvis andas djup...så spänna mig igen...Samtidigt börjar jag smeka mig .

Det får igång blodcirkulationen och jag kan gå från totalt okåt till kåt och härligt känslig i hela fittan.

Jag måste "gå in lite i mig själv" för att det ska gå...men ju mer trygg jag är med en man ju mer kan jag vara "hursomhelst".

För mig är det viktigt att få berätta hur jag känner mig.

För mig lättar prestationsångesten om jag kan prata om hur jag känner.

Gärna då vi inte just har sex.

För mig blir jag lättare på rätt humör om jag "sexar " mig...tex klär mig sexigt.

• Fairy Dance
    beli skrev 2010-10-23 19:22:13 följande:
    Jag har aldrig kommit vid sex (fick min allra första orgasm för några år sen, med duschslangen). Har en underbar sambo sen två år tillbaka, honom kan man inte anklaga för att inte anstränga sig! Vi har hett sex och det är jätteskönt. Ibland tar vi fram min vibrator och då blir det en paus i sexandet, 20-30 min kan jag ligga där och gnussa med vibratorn medan han tittar på. Det är förstås jätteskönt att komma, men eftersom vi måste avbryta hela sexet för att jag ska komma, föredrar jag att inte göra det så ofta. Jag gillar stämningen och hettan mellan oss mer än den där koncentrerade halvtimmestransportsträckan till min orgasm.

Jag har alltid älskat sex och gör det fortfarande. Eftersom jag mentalt aldrig har kopplat ihop sex och orgasm (eftersom jag aldrig fått dem samtidigt) ger de mig helt olika saker. Sex ger åtrå, närhet, hetta och naturligtvis fysisk njutning under själva sexet. Orgasmen är en sak för sig, som jag fixar med vibratorn då och då.

Alltså: Jag älskar sex trots att det inte får mig att komma. Det får mig fortfarande att skrika och stöna. ;)

Om jag ska få orgasm måste jag vara tyst medan orgasmen bygger upp sig. När jag kommer låter jag däremot. Att vara tyst kan vara lite underskattat....njutningen kan mycket väl byggas upp under tysthet.
  • Anonym (tjej)
    Anonym (ärligt??) skrev 2013-06-11 13:40:09 följande:
    Tycker ni ärligt att ni har svårt att komma om ni inte kan komma genom vaginalt samlag? Vet ni ens vart klitoris sitter och varför tjejer generellt har svårt att komma under vaginalt samlag? Killar som inte kan komma genom enbart smek på pungen menar ni att de också har svårt att komma då? Ollonet på klitoris sitter inte i slidan och motsvarar mannens ollon på penis som får stimulans under ett vaginalt samlag. Jag förstår mig inte på er tjejer.
    Jag förstår inte heller det här. Det är jättefå tjejer som kommer av bara vaginalt samlag. Det betyder ju inte att man har svårt att komma, det är ju basic fysiologi!
    Samtliga sexpartners jag haft har haft koll på det här och använder fingrarna till att stimulera klitoris samtidigt som vi har samlag, eftersom det är där mina grejer sitter. Jag har aldrig ens behövt fråga, det är en självklarhet. Innan jag stötte på Familjeliv trodde jag att alla gjorde så.
  • Orcha

Klitoris sitter utanför och stimuleras inte via penetration.
    G-punkten sitter inuti och endast få vet hur man stimulerar den så är du osäker googla på klitoris och kör på det.

Jösses, det finns män som kan sina grejer och det finns pojkar som inte ids bry sig.

I UK åker jag i en väldigt high fart. Här hemma småpyser jag mest...
  • Anonym (nja)
    Orcha skrev 2014-02-10 23:41:09 följande:
    Klitoris sitter utanför och stimuleras inte via penetration.
    G-punkten sitter inuti och endast få vet hur man stimulerar den så är du osäker googla på klitoris och kör på det.

Jösses, det finns män som kan sina grejer och det finns pojkar som inte ids bry sig.
    Klitoris är betydligt större än den lilla "knapp" du ser ovanpå. Faktum är att forskare rätt nyligen kommit fram till att klitoris är jättestor, med ett spektra av nervtrådar som man både kan nå inifrån vaginan och ut mot insidan av låren. Det finns massor att upptäcka :)
  • Orcha
    Anonym (nja) skrev 2014-02-10 23:55:08 följande:
    Klitoris är betydligt större än den lilla "knapp" du ser ovanpå. Faktum är att forskare rätt nyligen kommit fram till att klitoris är jättestor, med ett spektra av nervtrådar som man både kan nå inifrån vaginan och ut mot insidan av låren. Det finns massor att upptäcka :)

Och det är kanon, men en som frenetiskt juckar sitt finger in och ut lär nog få en icke-intresserad tjejs respons,
    Klitoris är en liten knapp som på vissa damer kan fingras på från alla hål(l) men faktum är att det inte hänt så ofta, varken för egen maskin eller andras att det kan kallas vedertaget.
    Därför grabbar. Leta rätt på vad som får henne att kvida, har ni övriga spörsmål i frågan så fråga, istället för att chansa.
    Det är inte raketforskning.
    I UK åker jag i en väldigt high fart. Här hemma småpyser jag mest...
  • Anonym (nja)
    Orcha skrev 2014-02-11 00:09:46 följande:

Och det är kanon, men en som frenetiskt juckar sitt finger in och ut lär nog få en icke-intresserad tjejs respons,
    Klitoris är en liten knapp som på vissa damer kan fingras på från alla hål(l) men faktum är att det inte hänt så ofta, varken för egen maskin eller andras att det kan kallas vedertaget.
    Därför grabbar. Leta rätt på vad som får henne att kvida, har ni övriga spörsmål i frågan så fråga, istället för att chansa.
    Det är inte raketforskning.
    En gullig film i ämnet :)

• Anonym (tips)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2010-10-11 23:31:46 följande:
    Jag är en man som lever med en kvinna några år yngre. Hon kommer kanske max var tionde gång vi har sex. Vi har provat det mesta. Långa förspel, oralsex, petting (funkar om hon får göra det själv samtidigt som jag smeker brösten) diverse vibratorer osv.

Men det jag undrar är ger det verkligen er något när ni inte når klimax och speciellt tänker jag på hur känner ni inför sexinviter?
    Blir det då "jaja han får väl jucka lite  då så han blir nöjd" ?
    kan man behålla sexlusten när man har svårt att komma?

Jag undrar eftersom det känns som om min sambo håller på att tappa lusten.
    Det ger massor även om man inte får en orgasm, närheten är extremt viktig. Om inte jag kommer så blir jag ändå tillfredsställd efteråt eftersom jag ser hur nöjd min kille är.

Det absolut värsta du kan göra är att konstant diskutera orgasm med din flickvän. Försök inte "pressa" henne till att få en orgasm. Fråga inte efter samlaget "kom du?" eller "jag märkte att du inte fick orgasm" osv. Det är extremt osexigt. Låt det bara vara. Om du hela tiden ska analysera era samlag och göra allt för att hon ska komma så kommer hon definitivt inte komma. Hon kommer att känna att hon måste komma för att du ska bli nöjd, och då kanske hon börjar fejka orgasmer. Däremot kan du satsa på långa förspel, prova nya ställningar, ha sex på nya platser.
  • Anonym (hmm)

Jag hade "problem" med det där i några år, hade min debut när jag var 16 och låg runt en del (hade även en fast partner i ca 1 år vid ett tillfälle) och kom inte under sexet en enda gång. Jag var måttligt intresserad av sex och det blev mest suck när killen kom och ville ha sex varje dag och jag gick med på det för hans skull.
    Jag blev aldrig riktigt våt, utan han fick krångla in den, sen körde vi en stund och det var väl trevligt, så visst gav det något, men det var inte så att jag gick och längtade. (Säkert därför han till slut var otrogen och hade en kk vid sidan av, jag var nog inte speciellt rolig i sängen även om jag "släppte till" flera gånger om dagen).

Däremot när jag sen, när jag var 20, råkade komma vid samlag så blev jag helt paff. Jag trodde inte ens det var möjligt. Nu kommer jag i princip varje gång jag och maken har sex, så självklart har jag blivit mer intresserad ;) Nu är det väl han som får avvärja mina attacker.. Men hursomhelst. Jag har perioder där jag kommer var tionde gång, men då är det för att jag tar hand om mig en del själv, då är det mycket svårare att komma vid sex.

Så testa att be henne sluta ha självsex och se om det underlättar!

För att svara på frågan så ja, det kan ge något även om man inte kommer så ofta. Men det blir ju absolut inte mycket mindre intressant.

• Anonym (Tjej 2)

Jag har aldrig kommit under sex, petting eller dylikt med en annan person. På egen hand, när jag är själv, går det dock finemang.

Jag har faktiskt tappat lusten för sex något. Jag och min partner har fortfarande sex, men tidigare sade jag "ja" varje gång men nu kan jag hoppa över det och säga att jag är dålig i magen, är trött eller dylikt. Hoppar sex kanske var femte till tionde gång. Det är olika under olika perioder.

Anledningen till att jag tappat lusten något är för att jag känner att jag efter sexet sällan får något. Ibland hinner jag inte ens bli riktigt kåt innan min kille kommer, men ibland kan jag vara helt dyngkåt när sexet tagit slut och då blir jag bara sexuellt frustrerad (lättirriterad och tjurig).

Anledningen till att jag fortfarande har sex är för att jag ändå får njutning ibland. Jag har t.ex. börjat ta kommandot för att kunna styra sexet till min fördel. Förut vågade/ville jag inte det, men istället för att han ska styra och jag inte få någonting så kan jag styra för att försöka få det skönt jag med (han kommer alltid i slutändan). Ibland blir jag dessutom tillfredsställd. Jag vet inte hur jag ska förklara det, men det är som att jag får känslan efter orgasm - utan orgasm. Jag kommer alltså inte, men jag känner att "nu räcker det, jag har fått tillräckligt". Det är rätt najs (ingen sexuell frustration där). Får jag det riktigt skönt kan jag liksom behålla kåtheten efteråt - i flera dagar - och bara tänka på nästa gång jag ska ha sex med min partner, det är också något som motiverar mig till att fortfarande ha sex.

Min kille verkar ha gett upp hoppet om att jag ska få orgasm med honom. Jag känner väl nästan likadant, men ändå inte. Jag har slutat kämpa för att få orgasm och fokusera på det (det har bara gjort mig deprimerad), men han verkar tänka i de banorna att han inte behöver anstränga sig till 100 % längre eftersom det ändå inte är någon idé - vilket jag inte alls vill! Jag vill att han ska satsa 100 % varje gång! Det är SÅ trist med halvslött sex. Typ "nu är han precis tillräckligt hård för att komma in i mig och jag är precis lagom våt för att ta emot honom" - nej! - jag vill han han ska vara pulserande hård och jag blaskigt våt (åh, så groteskt det låter). Det är i alla fall dem sextillfällena som gör att jag fortfarande vill ha sex, annars kunde jag mycket väl leva utan det.

• 1Singelman

Med min senaste älskarinna upplevde jag det motsatta problemet. När hon låg naken på sängen räckte det med att jag tog av mej kläderna för att hon skulle få orgasm. Utan hjälp av fingrar dessutom, hon behövde bara knipa, rotera med u-livet och titta på mej med ögonen i kåtkoma. Vi var bägge gifta och hade träffats i samband med jobbet. Jag tyckte hon var mer attraktiv än flera andra kvinnor jag varit med men hon var inte någon tiopoängare. Hennes mycket starka attraktion till mig sammantaget med min "normala" attraktion till henne ledde till impotens från min sida (tom slaknade under samlaget). Eländet öppnade mina ögon och ledde till en period av åtta års uppehåll från allt samliv med kvinnor. Just nu håller min kropp och lust att vakna igen och jag känner till och med samma slags kärleksrus som när jag var tonåring. Alltså: Kör celibat när lusten och kärleken har ersatts av fetischer. It works!

• Malin23

Hade ibland svårt att få orgasmer, prövade däremot ett annat glidmedel när jag onanerade. Lärde mig genom onani vad jag tyckte själv var skönt. Mycket lättare att instruera sin pojkvän efter att man själv "bemästrat sig" ^^

Det här var glidmedlet jag använde: MyGlide, det är 100ml flaska och den räcker nog väldigt länge :D

• Anonym (....)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2010-10-12 09:11:39 följande:
    vi har testat en sk. delfin som man trär på med inbyggd vibrator och den funkar ibland. Lite svårt eftersom hon inte direkt vill berätta hur hon vill ha det. Vilket är skönast för dig, om du får komma före din partner eller efteråt
    ?
    Eftersom kvinnor är ena riktiga hejare på det där med multipla orgasmer tänker jag att det är väl vanligt hyfs att hon kommer först, i mitten och sist? Flört
  • Anonym (Io)
    Anonym (OJ!) skrev 2010-10-11 23:58:41 följande:

Det är egentligen ingen skillnad, bara olika sätt att stimulera samma nervändar. 

Det är väl visst inte samma sak?! Jag har alltid haft väldigt svårt att få orgasm överhuvudtaget, värsta huvudspärren.. Nu kan jag mer å mer komma med klittan men att få vaginal orgasm är drömmen.. På vilket sätt enligt dig är det ingen skillnad?
  • Malin23

Det är nog stor skillnad på klitorisorgasmer och g-punktsorgasmer. :) Oftast är g-punktsorgasmer mycket starkare. Det bästa är att få en "dubbelorgasm", d.v.s. klitoris- och gpunktorgasm samtidigt.

• Ethina

Känner igen mig sååå väl i det du skriver Beli! För mig är orgasm och sex helt olika saker. Sex är närhet, utforskning, njutning, roligt, spännande, tillfredställande. En orgasm däremot är när jag tar fram min wand och ligger och koncentrerar mig i 15 minuter vilket till slut resulterar i en helt ok orgasm, men jag har svårt att njuta av den för att jag har spänt alla muskler så mycket att det gör riktigt ont.

Kort och gott: jag föredrar sex utan orgasm!

Svar på tråden Ni tjejer som har svårt att få orgasm