Anonym (Nyfiken) skrev 2010-10-11 23:31:46 följande:
Jag är en man som lever med en kvinna några år yngre. Hon kommer kanske max var tionde gång vi har sex. Vi har provat det mesta. Långa förspel, oralsex, petting (funkar om hon får göra det själv samtidigt som jag smeker brösten) diverse vibratorer osv.
Men det jag undrar är ger det verkligen er något när ni inte når klimax och speciellt tänker jag på hur känner ni inför sexinviter?
Blir det då "jaja han får väl jucka lite då så han blir nöjd" ?
kan man behålla sexlusten när man har svårt att komma?
Jag undrar eftersom det känns som om min sambo håller på att tappa lusten.
Det ger massor även om man inte får en orgasm, närheten är extremt viktig. Om inte jag kommer så blir jag ändå tillfredsställd efteråt eftersom jag ser hur nöjd min kille är.
Det absolut värsta du kan göra är att konstant diskutera orgasm med din flickvän. Försök inte "pressa" henne till att få en orgasm. Fråga inte efter samlaget "kom du?" eller "jag märkte att du inte fick orgasm" osv. Det är extremt osexigt. Låt det bara vara. Om du hela tiden ska analysera era samlag och göra allt för att hon ska komma så kommer hon definitivt inte komma. Hon kommer att känna att hon måste komma för att du ska bli nöjd, och då kanske hon börjar fejka orgasmer. Däremot kan du satsa på långa förspel, prova nya ställningar, ha sex på nya platser.