• Krokodila

Vad är det pinsammaste ert barn har gjort ?

Jag funderade på det inatt. Min son är snart fyra år och han har fått mig att vilja gå under jorden ett par gånger när vi varit i offentliga sammanhang.

Som exempel när han drog ner byxorna och visade rumpan för andra kunder vid frysdisken på prisextra samtidigt som han skrek bajs och kiss (han är i kiss och bajs åldern så det skriker om det).

Eller när han såg en kvinna i niqab för första gången och skrek "SPÖKE SPÖKE" ..

Eller nu senast när han såg ett mörkt barn i barnvagn och började hoppa runt samtidigt som han sjöng negerunge,dumskalle,bajs och kiss (ord han precis lärt sig på dagis av dom större tuffare killarna)

Min son är vanligtvis oerhört snäll och lätthanterlig men han kan verkligen få mig att skämma ögonen ur mig och det vet han om. Det är därför han hittar på dessa dumheter,för då får han en reaktion när han känner sig uttråkad.

Snälla säg att era barn också hittar på liknande saker eller är det bara jag som haft turen att få en sådan lustigkurre till son !?

• Svar på tråden Vad är det pinsammaste ert barn har gjort ?
  • raggarprinsessan

det mest pinsamma jag gjort är att kasta glass på min morfar i 3års åldern hemma hos dom jävlar va dom asgarvade åt det alla UTOM morfar :D

japp jag är raggare och är stolt över det besök min blogg www.raggarprinsessansmatblogg.blogg.se
  • Nalliwer

Att barn kan tänkas kissa i bassängen på simhallen är väl kanske inte någon nyhet direkt. Var dock inte särskilt uppskattat när äldsta sonen, då 2,5år gammal i ett obevakat ögonblick drog ner simbyxorna och  ställde sig och kissade från basängkanten.....

• nicke nyfiken76

Min storkille (7år) har visat med "fingerjuck" och berättat för lillebror (3år) att det betyder knulla. Lillebror gör likadan "fingerjuck" på en affär och berättar högt och ljudligt att det betyder "borsta tänderna". Kändes faktiskt bra att han för en gångs skull sa exakt vad storbror hade sagt.

• vittra
    Medelhav skrev 2010-10-16 22:01:24 följande:
    Men gud min pappa berättade exakktttttttttt samma sak att han såg ett barn som ville ha godis och skrikit och sparkat och sen när barnet inte slutade så la sig mamman bredvid barnet och gjorde exakt samma sak och då slutade barnet. Detta hade hänt då jag var liten berättade min pappa. Nu är jag 21. Undra om det är samma händelse som min pappa berättade om Skrattande
    En bekant berättade för mig att hon gjort så med sina barn, hon har 6 barn. De har aldrig trotsat så i affärer i fortsättningen
    Tror att det nog förekommer en del föräldrar som faktiskt gör så, själv skulle jag nog aldrig göra det... jag bär hellre ut barnet om det omöjligt går att få henne lugn.

Vår tjej är 3 år och jag kan faktiskt inte komma på så mycket pinsamt hon gjort ännu, men det lär väl komma snart
  • mammaN92

Där vi bor finns det mycket mörka personer. Så en dag är jag och min dotter påväg hem från stan och det går förbi två väldigt mörkhyade män,hon utbrister och pekar på dem " MAMMA MAMMA, KOLLA PIZZA!"

Jag ville DÖ!

• Queen Of Darkness

Min stora tjej fick mig att börja storgråta/gapskratta (av pinsamhet) under inskolningen på förskolan för 2 månader sedan. Då var hon 3 år och 4 månader.

Amanda sitter och puzzlar ett puzzel och när hon blir klar frågar Sara  (pedagogen) om hon vill puzzla ett annat puzzel och dem hittar ett puzzel med en polisbil och polissaker (handbojor, polishatt m.m.). Joakim (pedagog nr 2.) hittar puzzelbiten med handbojor och frågar amanda om hon vet vad det är för något.
    Amanda svarar: Em, min mamma har såna hemma!
    Jag: NEeeeeej det har jag inte!

Till saken hör att jag faktiskt INTE har några sådana hemma så förstår inte alls varifrån hon fått det, mellan mina tårar och gapskratt försöker jag försvara mig men Sara och Joakim skrattar bara åt mig, tror inte dem än idag tror på mig

♥ Amanda, Isabella & MiniMe ♥
  • NilleMilleTjejen

En kompis till mig har en 4 årig dotter som hade problem med magen, åt dåligt och vägde för lite, de var rädda att det kunde vara någon allergi eller något annat fel.
    Pappan gick till läkare med henne, men de kom inte fram till vad det kunde vara. Doktorn frågade om hon hade sunda matvanor eller om hon små åt mellan måltiderna eller erbjöds sötsaker då hon ej ville äta mat. Pappan svarar förståss nej på det och bedyrar att de bara erbjuder henne nyttig mat o.s.v
    När de ska gå hem småpratar doktorn med flickan och hon talar glatt om för honom att hon ska gå hem och äta ostbågar, saltapinnar och dricka coccacola!
    Det var en fredag och de brukade ha det som fredaxmys, men pappan höll förståss på att skämmas ihjäl

• Krokodila
    Nalliwer skrev 2010-10-17 10:48:19 följande:
    Att barn kan tänkas kissa i bassängen på simhallen är väl kanske inte någon nyhet direkt. Var dock inte särskilt uppskattat när äldsta sonen, då 2,5år gammal i ett obevakat ögonblick drog ner simbyxorna och  ställde sig och kissade från basängkanten.....
    När vi var i Turkiet i somras så bajsade min ettåring varje dag i barnpoolen. Sista dagarna var vi portade !
    Jag förstår inte varför han alltid blev skitnödig just då..
  • j00hanna
    vampyria2 skrev 2010-10-17 09:28:38 följande:
    Min ena dotter var bäst på att peka på folk och säga nått om hur de såg ut eller nått de gjorde, jag hade ett långt samtal med henne om att man inte fick ta det när de hörde utan att man fick ta det när man kom hem i stället.

Dagen efter sitter vi på bussen och på kliver en transvistit  (stavas?) jag håller andan på vad som komma skall, min tös pekar på h*n och säger högt "mamma, mamma han ska vi prata om när vi kommer hem"  
    Hahaha :)
  • Kina79

Min mellantjej har haft lite svårt med uttal.

Förra våren var hon lite över tre. Det var första fina vårhelgen, ALLA grannarna var ute o fixade i trädgården. Då kommer hon till oss och skriker:
    -Mamma, kom o titta vad jag har i min fitta!!! Mamma, titta i min fitta!!!

Fitta betydde just då ficka

När stora tjejen var yngre sa även hon fitta - till flicka!

Vi gick i affären o mötte en välsminkad tonåring med värsta festutstyrselpå sig (kort kjol, tajt linne osv)

Min dotter pekar och säger väldigt högt:
    Titta mamma - en fitta!!!!

• Thalis

Min snart 3-åring gör bara gulliga saker MEN när min 8-åring var 5-6 så frågade hon en överviktig kvinna varför hon var så tjock och en annan varför hon hade så fula tänder.
    Jag höll på att DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ

Snart mamma- igen!!
  • Garderoben

TACK för alla härliga saker barnen gör/säger. 

Behövde läsa detta just nu =) 

• mithrandil
    Krokodila skrev 2010-10-17 16:38:25 följande:
    När vi var i Turkiet i somras så bajsade min ettåring varje dag i barnpoolen. Sista dagarna var vi portade !
    Jag förstår inte varför han alltid blev skitnödig just då..
    Haha.. det finns ju faktiskt badblöjor.
    Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • versan

Hände i början på 70-talet.

När syrran var liten så var mamma & hon på väg till affären.
    På vägen hem igen ser syrran (4år) för första gången i sitt liv en Riktigt Svart Man & sprang fram till honom.& tittade på Honom ordentligt & sa:
    Hööör duu! Vi har tvååål hemma & du kan få låna om du vill.
    Mamma sa att hon ville sjunka genom marken.
    Tack & lov så tog mannen det på rätt sätt & skrattade & sa att detta kan man inte tvätta bort för mitt skinn är brunt.

• moi01
    Queen Of Darkness skrev 2010-10-17 15:06:56 följande:

Min stora tjej fick mig att börja storgråta/gapskratta (av pinsamhet) under inskolningen på förskolan för 2 månader sedan. Då var hon 3 år och 4 månader.

Amanda sitter och puzzlar ett puzzel och när hon blir klar frågar Sara  (pedagogen) om hon vill puzzla ett annat puzzel och dem hittar ett puzzel med en polisbil och polissaker (handbojor, polishatt m.m.). Joakim (pedagog nr 2.) hittar puzzelbiten med handbojor och frågar amanda om hon vet vad det är för något.

Amanda svarar: Em, min mamma har såna hemma!

Jag: NEeeeeej det har jag inte!

Till saken hör att jag faktiskt INTE har några sådana hemma så förstår inte alls varifrån hon fått det, mellan mina tårar och gapskratt försöker jag försvara mig men Sara och Joakim skrattar bara åt mig, tror inte dem än idag tror på mig

Jag har hört att i sverige vet man inte när det ska vara dem eller de men som jag finlandssvensk så vet jag när det ska vara de och när det ska vara dem (jag försöker inte skryta på mig själv jag är en idiot och en looser så då e vi la kvitt då) och det stämmer i denhär texten och många andra som jag sett OBS!! INGET ILLA MENAR JAG JAG GILLAR SVENSKAR kom bara ihåg att vi pratade i skolan om detdär en gång ???? anmäl denhär texten om nån blir riktigt arg men som sagt inget illa menar jag ????
Svar på tråden Vad är det pinsammaste ert barn har gjort ?