vad kallar du den för?
vet inte riktigt vart jag ska lägga den här tråden någonstanns.
Men vad kallar ni "kvinnokörnet" för? när ni pratar med barn.
finns ju så många olika.
vet inte riktigt vart jag ska lägga den här tråden någonstanns.
Men vad kallar ni "kvinnokörnet" för? när ni pratar med barn.
finns ju så många olika.
Puppis eller puppisen
Pipen eller snoppen
Vi har sagt snippa, men min äldsta dotter på snart tre år säger "snappen". Men det låter lite väl likt snopp tycker vi. Samtidigt vill vi ju att hon ska ha ett ord som känns bra för henne, så det har blivit så att vi med brukar säga "snapp" nu för tiden.
Vi har bestämt oss för att säga snippa till sonen när de frågorna dyker upp.
Min syster säger fiffilotta till sina barn om sin snippa men tycker de är lite stora för att säga ett så fånigt ord (en tonåring och en i lågstadiet).
Lisa för tjejernas och snopp för killarnas.
Snippa säger jag, musen, framstjärten, kiss i murran och andra benämningar är uteslutet för min del. Låter bara fånigt i mina öron!
Jag kallar inte snoppen för 3:e benet, köttflöjten, trumpeten eller nåt annat trams heller, bara för att jämföra!
I min familj har vi sagt "kissen" ( på skånska ) men kunde bli lite roligt när någon kallade sin katt för samma ord :P Snopp till killarnas kön.
Men det har funkat hur bra som helst..
Har bestämt att dottern får välja lite själv.. men frågar hon blir det noh "kissen" eller snippa eftersom kissen är så nära kiss, och där kommer ju kiss från den.. men hon kommer troligtvis att snappa upp snippa på dagis själv..
Kunde inte låta bli att skapa en till tråd om kvinnliga könsnamna...
www.familjeliv.se/Forum-5-176/m55773482.html