• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att denna mannen handlade rätt?
  • TheCoopers
    FasterK skrev 2010-12-23 00:13:20 följande:
    Mer info... Han åtalas för djurplågeri och stäms på skadestånd.
    www.aftonbladet.se/nyheter/article8320166.ab
    Så får han säkert livstid och böta någon miljon . Sparkar man ihjäl en människa så kanske det blir en 3-4 månader i fängelse iallafall .
    I'm the me I choose to be ...
  • Michelle90
    hedersknyffel skrev 2011-03-07 01:13:11 följande:
    Klart det var rätt, jag hade inte tvekat om en okänd lös hund kom springande mot min dotter. Hur fan ska jag kunna veta att hunden är snäll osv... Varför gråter hundägaren ut i den lokala pressen? Inte en chans i helvetet att en lösspringande hund hade kommit i närheten av min dotter. Skylla på mobiilsamtal och andra saker, fine, men jag riskerar inte mitt barn. All heder åt 42-åringen som inte tvekade när det gällde at skydda sin familj! 
    att sparka ihjäl den var väl lite väl o ta i.....
  • jollan61
    Bibbidi skrev 2010-10-17 14:11:48 följande:
    Det är långt ifrån samma sak om ett främmande barn springer emot en eller om det är en främmande hund.
    Visst är det samma sak! Ungen kanske vill en illa!
  • Faber
    jollan61 skrev 2011-03-13 00:23:43 följande:
    Visst är det samma sak! Ungen kanske vill en illa!
    Japp det är samma sak om man endast betraktar fobiaspekten som skulle resultera i att man inte kan tänka rationellt på grund av rädsla hur obefogad den än kan verka för tredje man.
  • FasterK

Så var det avgjort...

docs.google.com/viewer&pid=explorer&chrome=true&srcid=0BxQpa9KSvCMEMDM5NTJiYTgtMGUwOC00NjU4LTllYTEtOTQzYmI2MjVmZTk0&hl=sv

Avundsjukeargumentet - hjälpare av argumentationssvaga sedan tidernas begynnelse. /Chazz Michael Michaels
  • Krokimodell
    FasterK skrev 2011-09-01 18:56:15 följande:
    Så var det avgjort...

docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrom...
    Wonderful! För er som inte orkar gå in själva, så fick han betala 13 150 kronor. 5 000 i böter, 7 150 i skadestånd, 500 i rättegångskostnader, och 500 till brottsofferfonden. Slutet gott, allting gott.
    Say it loud. I am unable to say 'proud' and I am proud.
  • iii
    Krokimodell skrev 2011-09-01 23:51:13 följande:
    Wonderful! För er som inte orkar gå in själva, så fick han betala 13 150 kronor. 5 000 i böter, 7 150 i skadestånd, 500 i rättegångskostnader, och 500 till brottsofferfonden. Slutet gott, allting gott.
    Ganska klent skadestånd. Det var tydligen allt en liten valps liv var värt. Men sen å andra sidan brukar skadestånden vara klena över lag i Sverige.
  • Quickman

Finns det något jag avskyr så är det folk som inte har någon koll på sina hundar. Det har hänt flera gånger att en stor hund kommit springandes mot mig och efteråt kommer en fet white trash-kärring med andan i halsgropen, som försöker bortförklara hundens beteende.

Har man hund så är det inte så jävla svårt att hålla den i koppel, alternativt hålla den borta från främlingar.

Nej, jag tycker inte att man ska sparka ihjäl hundar, men om mannen hade fobi mot djuret så agerar han antagligen instinktivt och därmed brukar våld mot djuret.

Föreställ er att det hela hade rört sig om en orm istället. Hade ni då tyckt det var lika fel? Eller är det bara fel när det rör sig om ett gulligt djur?

Men som svar på frågan: nej, jag tycker inte det var rätt av mannen att sparka på hunden. Jag tycker även det var fel av ägaren att inte ha koll på sitt djur. Dock är det felet mannen gör betydligt värre än det kvinnan gör. 

Svar på tråden Anser du att denna mannen handlade rätt?