• ALLIEVERDO

Brösten häng och tomma..

Mina bröst växte en hel del och blev rätt stora av all mjölk under graviditeten, men jag har stortsett slutat amma efter 3-4veckor hemma. Nu är det 7veckan hemma och om man tex trycker på dom så är de ju verkligen inte fasta om man säger så :/ :) Det känns eg som det inte är nåt alls där bara hänget så att säga.. KOmmer det minska någon gång så man får tillbaka nån slags form iaf?
    Testade bikini för att se hur det är och det såg ju urlöjligt och svårt ut. sådan går aldrig ha igen vilken storlek det än är.

• Svar på tråden Brösten häng och tomma..
  • eilien

Lite fastare kanske de kan bli igen om du har tur men den form de hade innan du blev gravid kommer de tyvärr aldrig att få igen, inte på naturlig väg iaf.
    Man får göra det bästa av det och införskaffa lite nya bh och bikini som fixar så mycket som det går =S

• vittra
    eilien skrev 2010-10-17 21:29:29 följande:

Lite fastare kanske de kan bli igen om du har tur men den form de hade innan du blev gravid kommer de tyvärr aldrig att få igen, inte på naturlig väg iaf.
    Man får göra det bästa av det och införskaffa lite nya bh och bikini som fixar så mycket som det går =S

Det är väl inte alls säkert, mina återfick sin form efter amningen. Jag har dock rätt små, blev aldrig särskilt stora under amningen heller. Men ammade trots allt ett år.
  • vittra

Förövrigt är det ju inte amningen som gör att brösten förändras för vissa, det är hormonerna under graviditeten. Precis som att vissa tex får bristningar.

• ALLIEVERDO

hmm.. ja ¨jag lyckades få illamåendet, bristningar överallt, massa hormoner, 36kg plus, lågt blodtryck, onda ljumskar mm..så lär väl få detta också då..

• vittra

Ja jag fick bristningar efter förlossningen nu vid andra barnet jag... hoppas de försvinner! Är inte vackert inte...

• MalinEddie
    eilien skrev 2010-10-17 21:29:29 följande:

Det beror nog på. Jag har ammat två barn och mina bröst är lika fasta som innan.
  • bizzziie

Jag hade stora runda fasta bröst (D-kupa) innan grav, efter första grav. fick jag massa bristningar och hade F-kupa.. brösten hängde och var ganska platta och mjuka. Nu efter andra grav. är dom likadana, inga bristningar alls osv, lika hängiga och tråkiga..

Tror att man får hängiga eller på annat sätt förändrade bröst om man har större storlek sen innan. Dom vänner jag har som har små bröst har inte alls haft några bekymmer, deras bröst har återgått till hur de såg ut innan grav. i princip. De mer storbystade vännerna har haft liknande bekymmer som jag har/hade. När jag är 100 på att jag inte vill ha fler barn ska jag göra ett lyft! Inte kul att vara 24 år och se ut som 75... :(

• bizzziie

Nejnej, dom bleknade bara.. det är ju pga dom som brösten är så mjuka, dom har ju "breddat" huden liksom... huden kunde inte dra ihop sig efter att brösten växte i samband med grav. och amning! Fick dock inga nya nu i samband med andra grav. och amningen.

• ALLIEVERDO
    bizzziie skrev 2010-10-18 12:40:33 följande:
    Jag hade stora runda fasta bröst (D-kupa) innan grav, efter första grav. fick jag massa bristningar och hade F-kupa.. brösten hängde och var ganska platta och mjuka. Nu efter andra grav. är dom likadana, inga bristningar alls osv, lika hängiga och tråkiga..

Tror att man får hängiga eller på annat sätt förändrade bröst om man har större storlek sen innan. Dom vänner jag har som har små bröst har inte alls haft några bekymmer, deras bröst har återgått till hur de såg ut innan grav. i princip. De mer storbystade vännerna har haft liknande bekymmer som jag har/hade. När jag är 100 på att jag inte vill ha fler barn ska jag göra ett lyft! Inte kul att vara 24 år och se ut som 75... :(
    hmm. jag hade inga stora bröst innan, men inte små heller..vet inte var man ser den gränsen eg :) å de gick väl upp 2 storlekar..å jag är också 24 som nu ser ut som 75..förutom det skrynkliga :) hoppas verkligen de kan få tillbaka lite form alltså, men när jag såg filmat månaden innan hon föddes å de va fulla med mjölk så va de verkligen spända..lär väl altid ha häng nu..:(
Svar på tråden Brösten häng och tomma..