HJÄLP!! Kan man hitta känslorna igen??
Jag söker dej som har erfarenhet.. inte allmänna goda råd helst.. (förstå mig rätt nu)
Vår dotter föddes augusti 2009 och jag fick världens kärlekskick av det, och var sååå kär i min sambo (=hennes pappa) under hela hösten.. vi fick igång sexlivet och sådär utifrån hur det fungerade (med smärta och allt sånt menar jag).
Men sen efter några månader började mkt diskussioner (vi har alltid haft det lite "eldigt"..).. Å av en RAD orsaker så dog mina känslor under våren mer eller mindre. Min sexlust är totaaaaaaaalt bortblåst, och jag har försökt en rad metoder men finns verkligen ingen som helst lust. Varken behov - längtan - eller NÅT finns. Å det gör ju såklart honom oerhört frustrerad, besviken, ledsen, osv. Han mår mest dåligt av att jag inte är attraherad längre å det leder till ett eviiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinnerligt tjat om det ämnet... "skoj"... "ironi" och alla metoder används, och han vet att det är drygt för mig men nu kan han uppenbarligen inte längre låta bli.
Jag har inget problem att njuta fysiskt när vi väl har sex, men jag har NOLL behov eller vilja innan eller efter. Jag skulle klara mig hela livet utan sex, typ så känner jag.
Å när jag ser på honom känner jag.... ingenting.
VI har varit tillsammans 4½ år eller så.. Rest mycket (och reser ännu varje vinter), nyligen köpt radhus (bostadsrätt), osv osv.. (från att ha bott i en lägenhet jag mått dåligt av på olika sätt, där han haft livet med sitt ex i 7 år...)
Ja det är så mkt jag skulle behöva och kunna skriva för att få förståelse och skapa fler svar kanske.
Men jag orkar inte. Det skulle bli för långdraget.
Finns det NÅGON som känt NADA både sexuellt och känslomässigt för sin sambo/barnets pappa och sen plötsligt hittat känslorna igen?? Hurdå???
Till saken kanske hör att jag ammade i 10mån. Slutade mao för 4mån sen.
Det tar ju ner sexlusten rent hormonellt massor, såklart.
HJÄLP ?????