• Siri29

Religiös tvingade barn till lesbiska att sluta!

Jag har precis hört bland det värsta jag nånsin hört från en polare som jobbat på en förskola.

På förskolan där hon jobbade gick ett barn till ett lesbiskt par. Och då fanns det alltså en pappa på den här förskolan som krävde att det barnet ska sluta. Regnbågsbarnet skulle bort. Lärarna sa såklart nej till detta diskirminerande förslag. Och vad händer då?

Jo, då tar denna religiösa man och flyttar sin unge till ett annat dagis!!!

Jag är så arg så jag kan knappt andas. Hur reagerar ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-20 18:24
    Sen jag skrev det här har jag upprepade gånger skrivit att "Krävde" är ett mer korrekt ordval än "tvingade". Tydligen kan man inte ändra rubriken i efterhand - fattar inte varför FL?! Hursomhelt, jag säger det igen, vet att ordvalet var fel.Pallar inte skriva det hur många gånger som helst i kommentatorsfältet.
  • Svar på tråden Religiös tvingade barn till lesbiska att sluta!
  • M C
    Här och nu skrev 2010-10-25 14:30:35 följande:
    Klart man ska undervisa utan religiös inblandning i skolan, men eleverna väljer ändå vad de tror på. Och det är inte så enkelt att fattiga begår flest brott. Beror på typ av brott och att rika kan köpa sig fria eller inte misstänks lika lätt.

Jo, fattiga begår flest brott. Så enkelt är det. Övergrepp, misshandel och köra för fort gör alla, men sen tillkommer inbrott, rån, kränga fulsprit och knark, stjäla bilar, förfalska checkar - där är socialfallen överrepresenterade. Är du så naiv att du inte ens fattar det?
    Om jag levde på gatan skulle du se på en stjälare av rang - jag har inga som helst betänkligheter att sno saker för att föda mig och mina barn. Inte ett smack. Det är bara mina inkomster som sätter hinder - det är jobbigt att stjäla. Enklare att hålla sig på mattan.
    Hur ärlig jag än är (för jag kan fan inte ens ljuga trovärdigt, jag rodnar, stammar och berättar sanningen direkt) så vet jag att det enbart är för att jag inte behöver stjäla som jag låter bli. Jag har den ekonomiska fördelen att kunna sitta på min moraliska höga häst och bara inte vara olaglig.

Sen om att välja att tro - inbilla mig att de barnen från friskolan på TVn hade något val! Vad är en lektion i vetenskap mot en livstid av indoktrinering? Det är därför jag och andra med mig aldrig kan låta bli att korrigera felheterna vi ser när det gäller evolutionen vs skapelseberättelsen.
    Religion är en kognitiv parasit brukar min kloka pappa säga. Tjata bort den är såvitt jag vet enda sättet att bli av med den, om man hör något tillräckligt ofta så tror man på det till slut. Alltså tjatar jag.

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Fru U skrev 2010-10-25 13:12:34 följande:
    Oh yes. Och det faktum att ingen (inte ens bibelforskare, religiöst lärda m.fl) anser att jorden verkligen skapades på sju jorddagar
    Du vet väl att vi har folk här på FL som tror det? Just sayin.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Här och nu skrev 2010-10-25 14:32:06 följande:
    Du kan va hyper-religiös trots hög utbildning, men då har du iaf haft alterntiv att välja på.
    Mycket ovanligt, siffran från US är på 3% religiösa bland de högutbildade i naturvetenskapliga området. Men här? Snarare promillen. Skulle vara intressant att se en sån undersökning.
  • Fru U
    M C skrev 2010-10-25 16:47:33 följande:
    Du vet väl att vi har folk här på FL som tror det? Just sayin.
    Jo jag vet. En granne väl?
    har ont i handen o skriver därför som en kråka
  • Pildi

Hemskt! Lika bra att de har slutat på förskolan! Fattas bara att vissa individer ska "kräva" att andras barn ska sluta på förskola...Vad tänkte människan egentligen? Idiot!!

• M C
    Fru U skrev 2010-10-25 18:26:38 följande:
    Jo jag vet. En granne väl?
    Bl.a.
    Finns flera.
  • Fru U
    M C skrev 2010-10-25 19:41:35 följande:
    Bl.a.
    Finns flera.
    Tyvärr är det väl så. Bokstavstroende finns väl överallt
    har ont i handen o skriver därför som en kråka
  • Simsonen

Han flyttade barnet p.g.a sin religiösa övertygelse, om en muslim flyttat sitt barn p.g.a  att de tex inte ville sluta servera griskött generellt på förskolan  och anvät sin religösa övertygelse, hade reaktionerna då varit lika starka. Nej, skulle inte tro det. Det hade aldrig varit synd om det barnet och ingen enda hade vågat ens antyda att DE föräldrarna borde anpassa sig för barnets skull.

• Siri29
    Simsonen skrev 2010-10-25 19:51:20 följande:
    Han flyttade barnet p.g.a sin religiösa övertygelse, om en muslim flyttat sitt barn p.g.a  att de tex inte ville sluta servera griskött generellt på förskolan  och anvät sin religösa övertygelse, hade reaktionerna då varit lika starka. Nej, skulle inte tro det. Det hade aldrig varit synd om det barnet och ingen enda hade vågat ens antyda att DE föräldrarna borde anpassa sig för barnets skull.
    det här var ju en muslim.
  • Här och nu
    Nu är jag inte med. Om en förälder krävt att gris skulle sluta serveras, hade denne inte heller fått sin vilja igenom.
  • M C
    Dumheter.
    Det är väl självklart att han inte fått sin vilja igenom där! Folk hade garvat om än högre för ett sånt absurt krav, och det kränker inte ens en annan människas rättigheter!
  • Här och nu
    M C skrev 2010-10-26 11:15:02 följande:
    Dumheter.
    Det är väl självklart att han inte fått sin vilja igenom där! Folk hade garvat om än högre för ett sånt absurt krav, och det kränker inte ens en annan människas rättigheter!
    Han KAN inte få sin vilja igenom. Det är emot både läroplan o lagar!
Svar på tråden Religiös tvingade barn till lesbiska att sluta!