• Siri29

Religiös tvingade barn till lesbiska att sluta!

Jag har precis hört bland det värsta jag nånsin hört från en polare som jobbat på en förskola.

På förskolan där hon jobbade gick ett barn till ett lesbiskt par. Och då fanns det alltså en pappa på den här förskolan som krävde att det barnet ska sluta. Regnbågsbarnet skulle bort. Lärarna sa såklart nej till detta diskirminerande förslag. Och vad händer då?

Jo, då tar denna religiösa man och flyttar sin unge till ett annat dagis!!!

Jag är så arg så jag kan knappt andas. Hur reagerar ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-20 18:24
    Sen jag skrev det här har jag upprepade gånger skrivit att "Krävde" är ett mer korrekt ordval än "tvingade". Tydligen kan man inte ändra rubriken i efterhand - fattar inte varför FL?! Hursomhelt, jag säger det igen, vet att ordvalet var fel.Pallar inte skriva det hur många gånger som helst i kommentatorsfältet.
  • Svar på tråden Religiös tvingade barn till lesbiska att sluta!
  • snillis

Det är väl bra att de visar vad de går för, de hycklande jävlarna.
    Kalla sig kristen och sedan behandla människor på det sättet.
    Stackars barn att växa upp med sådana värderingar. 

• Siri29

Just i det fallet var det en muslimsk man, men exakt vilken relgion det var är kanske inte det viktigaste, utan bara det faktum hur religion kan få folk att bete sig.

• As mamma

Va? I dont get it. Han flyttade sitt eget barn för att ett annat barns föräldrar var lesbiska? Det är väl hans val?

• Skarpa

Min första reaktion: din kompis borde tänka på tystnadsplikten.

Min andra reaktion: det är såklart upp till var och en förälder vilken förskola man väljer till sina barn. Jag tycker det är vidrigt med åsikter om folks helt normala sexuella läggningar osv. och förskolan gjorde ju helt rätt som inte flyttade på regnbågsbarnet. Bara att hoppas att barnet som fick lov att flytta inte tar alltför stor skada av det, och inte influeras av sin pappas åsikter i det här fallet (hur det nu skulle vara möjligt... :-/ )

• Siri29

Koo: Jag har ingen aning om vilket dagis det var, eller ens i vilken stad. Hon har flyttat runt och jobbat på massa olika ställen.

As mamma: Jag förstår inte, tycker du att det är rimligt att föräldrar flyttar på sina barn på grund av andra barns föräldrar? Så om ett barn har föräldrar som är svarta, muslimer, homosexuella - då ska man flytta på sitt barn? Vad lär man barnet då?

Självklart har han rätt att göra det, man har rätt att bete sig otrevligt mot folk, man har rätt att hata homosexuella, kristna, muslimer, romer....men jag tycker att det är rätt vidrigt att låta ens känslor för barnens föräldrar gå ut över barnen!

• As mamma

Nej men rubriken stämmer inte riktigt...? =/

• Siri29
    As mamma skrev 2010-10-18 22:04:36 följande:
    Nej men rubriken stämmer inte riktigt...? =/
    Nej, sorry det har du faktiskt helt rätt i.

Jag var rädd att rubriken skulle bli för lång.

I alla fall, det jag blev ledsen/arg över var främst att han verkligen hade försökt att få det andra barnet flyttat till en annan förskola. Det kändes så himla sorgligt.

Sen gör han sitt val, men det känns tråkigt, ur båda barnens perspektiv. Och i ett större samhälleligt perspektiv ocksp.
  • Jennie med ie

Det är tråkigt att han känner så inför samkönade par och deras barn, och att han överför denna syn till sitt eget barn. Men med tanke på rubriken så känner jag inte så mycket när jag väl läst inlägget, annat vore om förskolan hörsammat hans krav. DÅ jävlar!

• Siri29
    Jennie med ie skrev 2010-10-19 08:07:44 följande:
    Det är tråkigt att han känner så inför samkönade par och deras barn, och att han överför denna syn till sitt eget barn. Men med tanke på rubriken så känner jag inte så mycket när jag väl läst inlägget, annat vore om förskolan hörsammat hans krav. DÅ jävlar!
    Jag förstår vad du menar, men jag tycker att bara det faktum att en förälder försöker få bort andra barn är otäck. Kan man ändra rubriksättningen på ett inlägg, kanske borde göra det
  • Maggis

Jättetrist och hemskt att han känner så inför samkönade par samt deras barn. Och visst är det illa när man försöker få bort barn på det viset. Men man kan ju tyvärr alltid räkna med att det finns en och annan mupp som uppför sig sådär och det viktigaste här var ändå att fsk inte backade. Det skickade förhoppningsvis en stark signal som tydligen ändå inte gick fram riktigt. Men de tog i alla fall ställning och det tycker jag är bra.

//Maggis
Svar på tråden Religiös tvingade barn till lesbiska att sluta!