• Leonell

Basson duo twin med vändbara sittdelar?!

Hallå alla barnvagnsproffs!

Någon som hört/vet något om Basson Duo Twin?

Såg en annons på blocket från Barngrottan som säljer dom. Har aldrig hört talas om dom tidigare och har ingen aning om hur dom är. Det som intresserar mig med vagnen är att det verkar vara den enda på marknaden just nu som har sittdelar som man kan vända åt olika håll! Alltså storasyster framåt o lillasyster mot mig. Tidigare har ju Firswheels haft den kombon men den slutade ju säljas i Sverige...
    En annan sak, på deras hemsida står det att vagnen är 74cm bred och därför håller stockholmsmåttet... men på tillverkarens sida står det 79cm... SÅ jag undrar, 79cm är det väldigt brett för en syskonvagn? Hur breda är tex UJ?

Skulle va jätte tacksam för svar!!!!

• Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!
  • Fanny 833

jag vann min på tradera för 2500 kr. helt ny i kartong. superbra. :D  vet inte vem leverenatören är men vagnen är topppen.

• ily

Vi beställde också från babytider. Fick vagnen efter tre dagar och har inte haft några problem med den. Men efter att ha hört av andra vilken kass service dom har skulle jag inte råda nån annan att beställa där.

Det är en jättebra vagn och vi är supernöjda :) billig också. Men skulle inte råda nån med barn som närmar sig 90 cm att köpa den.

• mammasusan

Gammal tråd ser jag, men kanske någon finns kvar & kan berätta hur mycket plats den tar i bilen, vad har ni för bil?

Vi har en Ford S-max 7-sits & kommer bara kunna ha ett säte nedfällt för att alla ska få plats när nästa kommer i sommar.....

Är det något ni är missnöjda med efter att ha använt vagnen längre?

A 27/6-06, V 26/4-09, G 26/10-14, BF:22/6-17. Totalt 24mf
  • Aileen Allannah

Mammasusan - när vi hade vagnen hade vi en VW Passat, och det var inte svårt att få plats med vagnen, även om liggdelarna tar stor plats. Nu har vi en S-Max, och jag kan inte tänka mig annat än att den får gott om plats i den.

• mammasusan
    Aileen Allannah skrev 2016-12-06 17:32:45 följande:

Mammasusan - när vi hade vagnen hade vi en VW Passat, och det var inte svårt att få plats med vagnen, även om liggdelarna tar stor plats. Nu har vi en S-Max, och jag kan inte tänka mig annat än att den får gott om plats i den.

Åh det låter toppen var du nöjd med vagnen? Hur är rymligheten?
  • Aileen Allannah

Jag var nöjd med vagnen, den var riktigt bra med tanke på priset tycker jag. Den var dock i trängsta laget när barnen började bli lite större, deras storebror var för lång redan vid dryga två års ålder, men han var å andra sidan 96 cm lång då. Jag har för mig att vi bytte vagn när småttingarna var två år, då blev sittdelarna för korta för dem.

• mammasusan
    Aileen Allannah skrev 2016-12-06 20:32:08 följande:

Jag var nöjd med vagnen, den var riktigt bra med tanke på priset tycker jag. Den var dock i trängsta laget när barnen började bli lite större, deras storebror var för lång redan vid dryga två års ålder, men han var å andra sidan 96 cm lång då. Jag har för mig att vi bytte vagn när småttingarna var två år, då blev sittdelarna för korta för dem.

Oj ja då var han lång, å andra sidan är vår 2-åring kort knappt 80cm vid 2 år (brås på mig)
Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!