• jansson77

    Framme i kön till Colombia, jihooooooo!

    Hej!
    Igår fick vi samtal från AC att vi är framme i kön till Colombia, det var vårt första samtal från AC så nu ska vi samla papper.

    Nån som kan svara på vad det är för papper, och så har jag sett att några skrivit om slupapper som skickas in i slutet, vad innebär det.

    Skulle vara jätteintressant om nån ville berätta mer vad som händer när man får barnbesked och hur det går till i allmänhet samt hur det går till inför resan, och under resan innan man får barnet!

    tacksam för alla svar !!!!!!!

  • Svar på tråden Framme i kön till Colombia, jihooooooo!
  • Qermit

    Grattis Jansson! Det är en härlig känsla att äntligen få starta upp. Nu håller jag tummarna för att allt ska flyta på fint.

  • Emeli

    Grattis! Colombia är fantastiskt. Vilket land och vilka barn!

    Det har ju kommit en hel del barn därifrån i år, och det brukar innebära att fler och fler får starta upp. Hur väntetiderna ser ut framöver kan man ju inte veta något om, men den senaste tiden verkar det som om det har gått ganska fort att få barnbesked. Gäller AC och de privata barnhemmen. ICBF tror jag går ganska långsamt fortfarande, både hos FFIA och AC. La Casa är svårt att få någon uppfattning om eftersom de förmedlar så få barn.

    Ekogram var inget som krävdes när vi adopterade därifrån, men om jag förstod AC:s hemsida rätt är det något som utredaren skriver.

    Ni kommer att få detaljerade instruktioner från AC om hur era handlingar ska se ut. Försök ta det lugnt, även om det är svårt. Lycka till!

  • jansson77

    Simba: vad jag vet så har vi aldrig ens varit uppe på kölistan......vår rådgivare sa att det är väldigt dåligt med uppdateringen vilket är väldigt konstigt då alla väntande går in ofta och kollar om det hänt nåt....

  • Simba79
    jansson77 skrev 2010-10-23 12:20:38 följande:
    Simba: vad jag vet så har vi aldrig ens varit uppe på kölistan......vår rådgivare sa att det är väldigt dåligt med uppdateringen vilket är väldigt konstigt då alla väntande går in ofta och kollar om det hänt nåt....
    Ok, dök upp en 20080501XX på listan häromdagen så jag trodde att det var ni. 
  • LG74

    GRATTIS!!! Vad roligt! Lycka till med samlandet!

    Lisa
    som snart väntar smått/stort från Chiquitines

  • gladare

    Jag vet inte så mycket utan vile bara säga att jag är glad för er skull. Stort grattis

  • Ålen returns

    Hej!

    Vi printade instruktionerna från AC's hemsida och tog med till vårt möte med utredearen, och gjorde där ett ekogram (heter det så??). Det var inte särskilt komplicerat utan vi målade oss i mitten och sedan drog vi linjer därifrån som representerade vår omgivning...familj, släkt och vänner. Hur starka relationerna var markeradae vi med olika tjocka sträck.

    Lycka till!!!

  • jansson77

    Jag skickade in vårt ekogram samt några kompletteringar till vår utredare idag. Vet inte ens om han kommer vilja träffa oss eller om det räcker med texten vi skrev igår tillsammans......
    Skickade även med riktlinjerna för Colombia. Tycker nog att vår utredning var i stort enligt hur dom vill att den ska vara utformad.
    Ska bli intressant vad han svarar

  • jansson77

    Grattis Simba !!

    Tack sol! Jag läste precis ett gammalt inlägg från dig att du skulle följa mig tills jag fick mitt barn och än hänger du i Hjärta

  • snötnos

    Grattis jansson!
    Grattis Simba!

    Vad roligt för er!!! Lycka till med papperssamöandet nu! Solig

Svar på tråden Framme i kön till Colombia, jihooooooo!