Inlägg från: jansson77 |Visa alla inlägg
  • jansson77

    Framme i kön till Colombia, jihooooooo!

    Hej!
    Igår fick vi samtal från AC att vi är framme i kön till Colombia, det var vårt första samtal från AC så nu ska vi samla papper.

    Nån som kan svara på vad det är för papper, och så har jag sett att några skrivit om slupapper som skickas in i slutet, vad innebär det.

    Skulle vara jätteintressant om nån ville berätta mer vad som händer när man får barnbesked och hur det går till i allmänhet samt hur det går till inför resan, och under resan innan man får barnet!

    tacksam för alla svar !!!!!!!

  • Svar på tråden Framme i kön till Colombia, jihooooooo!
  • jansson77

    Tack alla !
    Visst är det HELT FANTASTISKT, och helt absurt att vi snart kommer att vara där liksom????
    Kan inte fatta att JAG ska bli mamma och min man pappa, hihihihiih
    Ska genast se till att gå med i den där gruppen, om jag får

    Ålen: Grattis, låter ju så spännande att Ni är där nu !!!!!!!!!!!!
    Berätta gärna mer !!
    Hur gamla är ni och hur gammal är er son?
    Får ni åka hem efter 5 veckor? Jag har hört att man stannar 7-8 veckor?

    Simba: Vi har/hade kötid 20080501. Vad har ni för kötid?

  • jansson77

    Jag mailade Pixelmina så får vi se om jag får gå med

    Morgonsolan: Hur länge sedan var det ni skickade ansökan till Colombia?

  • jansson77

    Det verkar vara väldigt olika väntetid för alla. Beror det på om man är öppen för barn med speciella behov, eller prematurbarn?

    Herregud, snart är vi där liksom!
    Behöver dock komplettera vår utredning med några få punkter, är det någon mer som fått göra det innan?? Vår rådgivare sa att det var lika bra att vi kompletterade nu innan ifall Colombia i efterhand vill ha kompletteringar.
    Så, i helgen ska vi skriva ner lite mer och maila vår utredare på Familjerätten.

    Nån som gjort ekogram som komplettering till utredningen, som kan förklara närmare.
    Ska jag tex skriva min bror + fru och alla deras barn vid namn och även relation, som brother, mother, granmother följt av namn osv.

  • jansson77

    Simba: vad jag vet så har vi aldrig ens varit uppe på kölistan......vår rådgivare sa att det är väldigt dåligt med uppdateringen vilket är väldigt konstigt då alla väntande går in ofta och kollar om det hänt nåt....

  • jansson77

    Jag skickade in vårt ekogram samt några kompletteringar till vår utredare idag. Vet inte ens om han kommer vilja träffa oss eller om det räcker med texten vi skrev igår tillsammans......
    Skickade även med riktlinjerna för Colombia. Tycker nog att vår utredning var i stort enligt hur dom vill att den ska vara utformad.
    Ska bli intressant vad han svarar

  • jansson77

    Grattis Simba !!

    Tack sol! Jag läste precis ett gammalt inlägg från dig att du skulle följa mig tills jag fick mitt barn och än hänger du i Hjärta

Svar på tråden Framme i kön till Colombia, jihooooooo!