• Anonym

Vad gör man när man älskar någon men det känns konstigt att ha sex?

Har försökt förtränga att jag inte har någon sexlust till min partner. Ingen av oss är så sexuella av oss men hörde en diskussion från min egen mor att vill man inte ha sex med sin man så är det något som är väldigt fel.

Vad gör man?känner nästan avsmak från att ha sex med honom och han tycker inte om att kyssas så vad gör man som förspel? känns helt plötsligt jättelustig.

• Svar på tråden Vad gör man när man älskar någon men det känns konstigt att ha sex?
  • Anonym (mjau)

Förspel utan att kyssas är ju inte alls något konstigt. Man kan kompensera upp med mycket beröring och kroppskontakt. Det finns dagar då jag tycker att kyssandet är mer distraherande än en hjälp när det gäller att "komma igång".

• Anonym

Jag var tillsammans med en kille i fyra år som jag verkligen älskade och ville ha barn med. Sexlivet rann dock mer och mer ut i sanden och det sista året hade vi inte sex alls. Jag hade ingen lust och tände inte på honom, vi kändes som syskon. Eftersom jag älskade honom trodde jag att jag blivit frigid. Men så en kväll var jag ute och dansade med mina väninnor och träffade en kille jag blev jättetänd på. Då förstod jag att det inte var mig det var fel på och gick hem och gjorde slut... vårt förhållande hade ändå självdött för längesedan och var bortom räddning. Jag retade mig på allt som hade med hans kroppsfunktioner att göra...

• Anonym (doeris)
    Anonym skrev 2010-10-20 22:32:19 följande:
    Jag var tillsammans med en kille i fyra år som jag verkligen älskade och ville ha barn med. Sexlivet rann dock mer och mer ut i sanden och det sista året hade vi inte sex alls. Jag hade ingen lust och tände inte på honom, vi kändes som syskon. Eftersom jag älskade honom trodde jag att jag blivit frigid. Men så en kväll var jag ute och dansade med mina väninnor och träffade en kille jag blev jättetänd på. Då förstod jag att det inte var mig det var fel på och gick hem och gjorde slut... vårt förhållande hade ändå självdött för längesedan och var bortom räddning. Jag retade mig på allt som hade med hans kroppsfunktioner att göra...
    Hm men jag förstår inte riktigt hur bara en förhållande kan dö ut....det verkar rätt vanligt att folk känner så. Finns det nåt man kan göra för att rädda det eller är det bara att göra slut??

Verkar ju lite mysko att behöva byta partner typ var 5:e år eller? Eller tänker jag fel?
  • de Robespierre

Först detta med statistik. I detta fallet hur ofta folk har sex. Med satistik kan få fram det mesta. Om man tar en hink med iskallt vatten och en hink med kokhett vatten och jag stoppar en hand i varje hink så har jag det enligt statistiken i genomsnitt ganska skönt.  Därör skall man ta en del statistik med en nypa salt.

Du skriver inget om hur ert sexliv var när ni träffades, hur länge ni har varit tillsammans, hur ert liv tillsammans ser ut (barn t.ex?) samt om du kan komma ihåg en tidpunkt när det började bli sämre?

• Anonym
    de Robespierre skrev b010-10-21 16:09:22 följande:
    Först detta med statistik. I detta fallet hur ofta folk har sex. Med satistik kan få fram det mesta. Om man tar en hink med iskallt vatten och en hink med kokhett vatten och jag stoppar en hand i varje hink så har jag det enligt statistiken i genomsnitt ganska skönt.  Därör skall man ta en del statistik med en nypa salt.

Du skriver inget om hur ert sexliv var när ni träffades, hur länge ni har varit tillsammans, hur ert liv tillsammans ser ut (barn t.ex?) samt om du kan komma ihåg en tidpunkt när det började bli sämre?
    vi har varit tillsammans i 6år...det var helt ok ibörjan minns inte riktigt när det började kännas konstig. Men iaf redan då vi började försöka bli med barn vilket var för ca 3år sedan... vi har en son på 1 1/2 vi har kanske haft sex högst 5ggr sen han kom till världen. Men han har en skada i ryggen och jag tror det var då hans lust började minska när den hände
  • Anonym

Men vad gör man? finns det bara ett alternativ, göra slut? som någon skrev då får man ju göra det med alla typ vart femte år

• Anonym (småbarnsförälder)
    Anonym skrev 2010-10-24 13:04:18 följande:
    Men vad gör man? finns det bara ett alternativ, göra slut? som någon skrev då får man ju göra det med alla typ vart femte år
    Det är så mycket fixering vid sex; vill man inte ha sex är det bara att göra slut för då är man bara kompisar och då ska man göra slut och leta efter nån man vill ha sex med. Om man saknar sexet väldigt mycket kan det ju vara vettigt att göra så. Men om man trivs med tillvaron och inte saknar sex finns det väl ingen anledning att göra slut? Kanske saker förändras, kanske börjar någon sakna sex, kanske lessnar ni på varann (och ert sexlösa liv), kanske träffar någon en annan och upptäcker att sex är jättekul med den personen - ja då får ni väl göra slut då. Men om ni trivs ska ni ju inte göra slut "i förebyggande syfte".

Vi har småbarn och sexlivet går på sparlåga. Det är helt OK för oss. Jag är nöjd, känner inte alls för att bli kör i nån annan, längtar inte efter passion. Vi trivs med det lugna familjelivet och med varandra.
  • Anonym (närhet?)

Men är ni nära varandra ändå? Tex sover nära varandra ibland, kramas, sitter bredvid varandra i soffan? Närhet kan kompensera för sex, när det inte hinns eller orkas med. Om man aldrig ens vill vara nära varandra, då tror jag man har problem. Men en period utan sex behöver inte vara ett problem.

• Anonym

Jo närhet har vi..kramas med honom är supermysigt... men nu har jag precis fått veta att egentligen vill ha sex minst en gång i veckan men han känner ingen lust inte till något egentligen och nu har han bestämt för att flytta för att hitta sig själv

• jfsebastian
    Anonym skrev 2010-10-26 08:51:29 följande:
    Jo närhet har vi..kramas med honom är supermysigt... men nu har jag precis fått veta att egentligen vill ha sex minst en gång i veckan men han känner ingen lust inte till något egentligen och nu har han bestämt för att flytta för att hitta sig själv
    Problem solved.
    Inte så bra sätt, men kanske bra för er båda i förlängningen.

Du får reda ut om du vill ha sex, men med andra istället.
    Din bristfälliga sexvilja kanske bara var knutet till din partner.
    Det är inte helt ovanligt.

Lycka till.
  • Anonym

Tack... känns jättetråkigt men jag du har kanske rätt att det är bra för oss. Jäkligt sorgligt iaf..speciellt eftesom vi har en liten.

• jfsebastian
    Anonym skrev 2010-10-26 17:52:14 följande:
    Tack... känns jättetråkigt men jag du har kanske rätt att det är bra för oss. Jäkligt sorgligt iaf..speciellt eftesom vi har en liten.
    Kan du göra mig en tjänst?
    När allt praktiskt är överstökat med barnveckor, flytt osv, kan inte du maila mig och berätta hur du mår?
    Jag tror nämligen att du snart kommer att känna en energikick och att du kommer att se positivare på framtiden.

Det här kommer att gå bra.
    Ta det lugnt, gör saker du kommer att kunna stå för senare i livet, ta hand om dig själv.
    Livet fas 3 startar snart.
    Lycka till tjejen.
  • Anonym

Tack jfsebastian,  ja kanske att jag mailar dig när det lugnat ner sig

• jfsebastian
    Anonym skrev 2010-10-26 22:13:53 följande:
    Tack jfsebastian,  ja kanske att jag mailar dig när det lugnat ner sig
    Glad
Svar på tråden Vad gör man när man älskar någon men det känns konstigt att ha sex?