Libero VS Pampers
Vilken blöja tycker ni är bäst och hur gammla är era barn?
svara gärna vad ni röstat och varför =)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-21 10:37
självklart ska det stå Libero och inte Liber i alternativen =)
Vilken blöja tycker ni är bäst och hur gammla är era barn?
svara gärna vad ni röstat och varför =)
VISST man får ett paket pampers ALLA utom nyfödd för 70 kr så billigt!!
men svåra att sätta på jämfört med Libero. Samt läcker igenom kiss på natten ibland.
Luktar kiss så fort det bara är lite kiss i blöjan, för tunna.
LIBERO, LIBERO
VISST man får ett paket pampers ALLA utom nyfödd för 70 kr så billigt!!
men svåra att sätta på jämfört med Libero. Samt läcker igenom kiss på natten ibland.
Luktar kiss så fort det bara är lite kiss i blöjan, för tunna.
LIBERO, LIBERO
Skulle vilja svara Libero eftersom de är svensktillverkade, men dessvärre så läcker de kiss framtill när vår son har dem på natten... Och så kan man ju inte ha det. Så det blir Pampers = Inget läckage!
Om man har MedMera-kort så har man -20% på Pampers... upp till en viss ålder... minns inte hur länge.
Tösen är 3 år snart och hittills har jag tyckt att Libero varit de bästa blöjorna. Helen Harpers kör vi med nu eftersom det är potträning för fulla muggar här och de är inte lika bra...
Pampers använde jag när tösen var nyfödd men gick över till Libero när hon kom i strl 2. Hon fick sånna utslag i pampersblöjorna...
Libero...Tycker inte om Pampers. (För styva). Jamför då HELT vanliga Libero och HELT vanliga pampers. Vi använder som regel byxblöjor, men har vanliga på dagis och ibland hemma.
HAr massa blöjor hemme till halva priset från Norge.
Jag valde "annat", anväder Willys egna, använde jämt libero förut, men märker inte nån skillnad, och de kostar 69 kr, och då och då 2 för 100 kr.
Lögg, du måste ju köpa Liberos dyra träningsblöjor!! Hehe Här kör vi också skitblöjor när det ska avvänjas. Eldorados tillexempel. Det råkade min mamma köpa en gång vi skulle dit.
Libero har fungerat bäst till dottern och Pampers till sonen.
Vi började med Libero då dottern behlvde prematurblöjor, men när hon väl växte till sig lite tyckte vi Huggies var bäst. Däremot nu så kör vi Liberos Up´n Go som är de absolut bästa byxblöjorna om man har ett smalt barn som jag har. På natten har vi däremot vanliga blöjor och har kört Libero där med, men fick hem Pampers Active Fit via Buzzador och måste säga att jag är förvånad hur torra de var, för min tidigare erfarenhet av pampers var att de läckte hela tiden.
Vi började med Libero då dottern behlvde prematurblöjor, men när hon väl växte till sig lite tyckte vi Huggies var bäst. Däremot nu så kör vi Liberos Up´n Go som är de absolut bästa byxblöjorna om man har ett smalt barn som jag har. På natten har vi däremot vanliga blöjor och har kört Libero där med, men fick hem Pampers Active Fit via Buzzador och måste säga att jag är förvånad hur torra de var, för min tidigare erfarenhet av pampers var att de läckte hela tiden.
Libero!!
Dottern fick sår(!) och utslag av att ha pampers!
Libero. Har bara testat Libero och Pampers och gillar inte alls Pampers. Tycker de luktar konstigt, luktar kiss på en gång det kommit lite i blöjan och känns snabbt fuktiga både på utsidan och insidan. Dessutom fastnade nätet i rumpan på sonen när han bajsat.
Så ja, Libero är det enda som vi kör med helt enkelt.
Sonen är för övrigt 5 månader.
Helt klart Pampers! Har provat Libero flera gånger och blir alltid väldigt missnöjd. Min dotter får lättare utslag med Libero och hon är betydligt blötare om rumpan när hon vaknar efter en natt. Så fort jag går över till Pampers igen så försvinner utslagen och hon känns betydligt torrare om rumpan när hon vaknar. Dessutom tycker jag att Pampers blöjan känns lite tunnare och alltså mer behaglig att ha på sig under byxor och annat. Har inte råkat ut för läckage en enda gång med Pampers och då kissar hon rejält under natten. Har också märkt att hon får som "kisskristaller" inom någon timme med Libero. Det har jag aldrig sett med Pampers blöjorna. Så kan ju barn få om de har haft en blöja på sig alldeles för länge men en timme eller två och redan på kisskristaller känns ju väldigt kort. Så min röst går oavkortat till Pampers!!!