• livet med barn

Libero VS Pampers

Vilken blöja tycker ni är bäst och hur gammla är era barn?
    svara gärna vad ni röstat och varför =)

~ William 13/2 ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-21 10:37
    självklart ska det stå Libero och inte Liber i alternativen =)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Libero VS Pampers
  • I have a kid

VISST man får ett paket pampers ALLA utom nyfödd för 70 kr så billigt!!
     men svåra att sätta på jämfört med Libero. Samt läcker igenom kiss på natten ibland.
     Luktar kiss så fort det bara är lite kiss i blöjan, för tunna.

LIBERO, LIBERO

• PruttPottan
    I have a kid skrev 2010-10-21 17:25:46 följande:

VISST man får ett paket pampers ALLA utom nyfödd för 70 kr så billigt!!
     men svåra att sätta på jämfört med Libero. Samt läcker igenom kiss på natten ibland.
     Luktar kiss så fort det bara är lite kiss i blöjan, för tunna.

LIBERO, LIBERO

Fast med alla rabattcheeckar från ICa, Liberoklubben m.m så blir det nästan lika billigt med Libero =)
  • Victoris
    Libero. Sonen är 2 år och 3 månader och dottern är 1 år.
    Pampers har barnen blivit röda av så det var inget alternativ.
    Oscar 080709 och Matilda 091014
  • Adnil76

Skulle vilja svara Libero eftersom de är svensktillverkade, men dessvärre så läcker de kiss framtill när vår son har dem på natten... Och så kan man ju inte ha det. Så det blir Pampers = Inget läckage!

• Adnil76

Om man har MedMera-kort så har man -20% på Pampers... upp till en viss ålder... minns inte hur länge.

• livet med barn
    Adnil76 skrev 2010-10-22 23:13:04 följande:
    Om man har MedMera-kort så har man -20% på Pampers... upp till en viss ålder... minns inte hur länge.
    okej, tack för tipset =)
    ~ William 13/2 ~
  • logg81

Tösen är 3 år snart och hittills har jag tyckt att Libero varit de bästa blöjorna. Helen Harpers kör vi med nu eftersom det är potträning för fulla muggar här och de är inte lika bra...

Pampers använde jag när tösen var nyfödd men gick över till Libero när hon kom i strl 2. Hon fick sånna utslag i pampersblöjorna...

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • norgesessan

Libero...Tycker inte om Pampers. (För styva). Jamför då HELT vanliga Libero och HELT vanliga pampers. Vi använder som regel byxblöjor, men har vanliga på dagis och ibland hemma.
    HAr massa blöjor hemme till halva priset från Norge.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Dixabilly

Jag valde "annat", anväder Willys egna, använde jämt libero förut, men märker inte nån skillnad, och de kostar 69 kr, och då och då 2 för 100 kr.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Love Life ♥¸.?°´¯) ♥
  • norgesessan

Lögg, du måste ju köpa Liberos dyra träningsblöjor!! Hehe Här kör vi också skitblöjor när det ska avvänjas. Eldorados tillexempel. Det råkade min mamma köpa en gång vi skulle dit.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Xgirl83

Libero har fungerat bäst till dottern och Pampers till sonen.

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • tiptoe

Vi började med Libero då dottern behlvde prematurblöjor, men när hon väl växte till sig lite tyckte vi Huggies var bäst. Däremot nu så kör vi Liberos Up´n Go som är de absolut bästa byxblöjorna om man har ett smalt barn som jag har. På natten har vi däremot vanliga blöjor och har kört Libero där med, men fick hem Pampers Active Fit via Buzzador och måste säga att jag är förvånad hur torra de var, för min tidigare erfarenhet av pampers var att de läckte hela tiden.

• PruttPottan
    tiptoe skrev 2010-10-23 10:38:27 följande:

Vi började med Libero då dottern behlvde prematurblöjor, men när hon väl växte till sig lite tyckte vi Huggies var bäst. Däremot nu så kör vi Liberos Up´n Go som är de absolut bästa byxblöjorna om man har ett smalt barn som jag har. På natten har vi däremot vanliga blöjor och har kört Libero där med, men fick hem Pampers Active Fit via Buzzador och måste säga att jag är förvånad hur torra de var, för min tidigare erfarenhet av pampers var att de läckte hela tiden.

Fick också dem via buzzador.. Tycker du storlekarna stämmer?
  • tiptoe
    RadarQueen skrev 2010-10-23 10:57:39 följande:
    Fick också dem via buzzador.. Tycker du storlekarna stämmer?
    Jag fick 4:or, vet inte vilka kilo det ska vara för, men min dotterväger knappt 9kg och de sitter ok på henne, men jag tycker oftast Pampers är för stora så kan ju vara så att de här är lite smalare.
  • logg81
    norgesessan skrev 2010-10-23 10:32:08 följande:
    Lögg, du måste ju köpa Liberos dyra träningsblöjor!! Hehe Här kör vi också skitblöjor när det ska avvänjas. Eldorados tillexempel. Det råkade min mamma köpa en gång vi skulle dit.
    Nja... Efter pampersupplevelsen med utslag i rumpan så vågar jag inte testa något annat än Helen Harpers. Det är det mårket och Libero som funkar. Annars hade jag självklart gått på ett lågprismärke
    Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • Pumpkin

Libero. Har bara testat Libero och Pampers och gillar inte alls Pampers. Tycker de luktar konstigt, luktar kiss på en gång det kommit lite i blöjan och känns snabbt fuktiga både på utsidan och insidan. Dessutom fastnade nätet i rumpan på sonen när han bajsat.

Så ja, Libero är det enda som vi kör med helt enkelt.

Sonen är för övrigt 5 månader.

• Lyxmamma

Helt klart Pampers! Har provat Libero flera gånger och blir alltid väldigt missnöjd. Min dotter får lättare utslag med Libero och hon är betydligt blötare om rumpan när hon vaknar efter en natt. Så fort jag går över till Pampers igen så försvinner utslagen och hon känns betydligt torrare om rumpan när hon vaknar. Dessutom tycker jag att Pampers blöjan känns lite tunnare och alltså mer behaglig att ha på sig under byxor och annat. Har inte råkat ut för läckage en enda gång med Pampers och då kissar hon rejält under natten. Har också märkt att hon får som "kisskristaller" inom någon timme med Libero. Det har jag aldrig sett med Pampers blöjorna. Så kan ju barn få om de har haft en blöja på sig alldeles för länge men en timme eller två och redan på kisskristaller känns ju väldigt kort. Så min röst går oavkortat till Pampers!!!

• PruttPottan
    Lyxmamma skrev 2010-10-23 19:33:15 följande:
    Helt klart Pampers! Har provat Libero flera gånger och blir alltid väldigt missnöjd. Min dotter får lättare utslag med Libero och hon är betydligt blötare om rumpan när hon vaknar efter en natt. Så fort jag går över till Pampers igen så försvinner utslagen och hon känns betydligt torrare om rumpan när hon vaknar. Dessutom tycker jag att Pampers blöjan känns lite tunnare och alltså mer behaglig att ha på sig under byxor och annat. Har inte råkat ut för läckage en enda gång med Pampers och då kissar hon rejält under natten. Har också märkt att hon får som "kisskristaller" inom någon timme med Libero. Det har jag aldrig sett med Pampers blöjorna. Så kan ju barn få om de har haft en blöja på sig alldeles för länge men en timme eller två och redan på kisskristaller känns ju väldigt kort. Så min röst går oavkortat till Pampers!!!
    KIsskristallerna håller jag med om.. Riktigt trist :/
    tiptoe skrev 2010-10-23 19:08:52 följande:
    Jag fick 4:or, vet inte vilka kilo det ska vara för, men min dotterväger knappt 9kg och de sitter ok på henne, men jag tycker oftast Pampers är för stora så kan ju vara så att de här är lite smalare.
    Fick också fyror men de var så himla små trots att det var ett par kilo kvar att fylla upp :/
Svar på tråden Libero VS Pampers