• Här och nu

Om din man slog era barn; skulle du ha delad vårdnad?

Ja, som frågan lyder. Jag skulle defintivit söka enskild vårdnad och vid avslag starkt ifrågasätta detta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-23 21:41
    Jag ställer frågan pga. jag vet en som lät sina barn bo kvar hos pappan, efter att han slagit ett av dem pga. barnet uttryckte en allmän åsikt. Mamman blev endast umgängesförälder.

• Svar på tråden Om din man slog era barn; skulle du ha delad vårdnad?
  • Här och nu
    Jennie med ie skrev 2010-10-24 21:21:36 följande:
    Nej. Det har jag inte. Jag har inte rätt att på egen hand besluta att pappan och barnet inte ska vara tillsammans. Nope.
    Genom att du kontaktar kvinnojouren alt. soc har du det.
  • 7 små apor
    Här och nu skrev 2010-10-24 21:26:52 följande:
    Jag pratar om allmäna diskussioner på hög nivå. Beklagar om du inte befinner dig på den nivån.
    Nej, det gör du eftersom du inte håller dig till elementär diskussionsteknik.
    Sorry att jag tog ur dig den irrfarelsen.

Din nivå är inte speciellt hög, varför inbillar du dig det?
  • Här och nu
    7 små apor skrev 2010-10-24 21:30:56 följande:
    Nej, det gör du eftersom du inte håller dig till elementär diskussionsteknik.
    Sorry att jag tog ur dig den irrfarelsen.

Din nivå är inte speciellt hög, varför inbillar du dig det?
    Lägg ner och ta ansvar för dina undringar.
  • 7 små apor
    Här och nu skrev 2010-10-24 21:36:07 följande:
    Lägg ner och ta ansvar för dina undringar.
    Jag bad om källa på ditt påstående att föräldrar har anmälningsplikt. Jag svarade att de inte har det. Det går inte att bevisa därför att lagen inte preciserar det som är lagligt eller de skyldigheter man inte har utan de skyldigheter man faktiskt har.

Det logiska är att du bevisar ditt påstående om anmälningsplikten för föräldrar.
    Men men. Vi säger så. Det blir säkert bra.

Alla, utom möjligen du, ser hur bortgjord du är. Det räcker för mig.
  • Här och nu
    Jennie med ie skrev 2010-10-24 21:59:34 följande:
    Nej jag har knappast rätt att på egen hand besluta att mitt barn och hans pappa inte får vara tillsammans bara för att jag ringer eller mailar socialen och berättar att jag gjort det.

Jo just så är det. Du har både rätt till det och skyldighet att skydda ditt barn. Gäller bara att stå på sig.
  • Här och nu
    Nej jag har knappast rätt att på egen hand besluta att mitt barn och hans pappa inte får vara tillsammans bara för att jag ringer eller mailar socialen och berättar att jag gjort det.

Du måste givetvis besöka dem.
  • Här och nu
    Jennie med ie skrev 2010-10-25 21:24:49 följande:
    Räcker ej
    Jo, för jag kollade med dem ganska nyligen ang ett fall.
  • Blossi
    Här och nu skrev 2010-10-24 10:10:15 följande:
    Jo, faktiskt. Låter du bli att anmäla misshandel av ditt barn har du enligt lag skyddat barnet otillräckligt. Eftersom lagen ser smäll på fingrarna som misshandel, ÄR det misshandel. Att det sen finns värre misshandel, minskar inte det faktum att smäll på fingarna är det.
    Du skyddar inte barnet enbart genom att anmäla! En förälder är inte anmälningsskyldig däremot så ska en förälder se till att försöka skydda sitt barn så långt det går. 
    9 dagar kvar
  • nollåtta
    Här och nu skrev 2010-10-24 21:18:16 följande:
    Nej, du har skyldighet att skydda barnet, men det måste var inom myndigheternas kontroll t ex i skyddat boende. Förutsatt att du anmält till polisen.
    Eh du har helt fel och jag hoppas ingen tar dina råd på allvar om man vill behålla vårdnaden övehuvudtaget vill säga.
  • Blossi
    Helt rätt!
    9 dagar kvar
Svar på tråden Om din man slog era barn; skulle du ha delad vårdnad?