• Tingeling83

Skulle du kunna donera dina organ när du dött?

Skulle du kunna donera dina organ när du dött?

♥ ? * ¨ `*
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna donera dina organ när du dött?
  • Rockenrola

självklart donerar ja. jag har ju ingen användning av organen när ja e död o kan de rädda en annan mäniska så klart man vill hjälpa

• Gunsan75

I min familj är det en självklarhet att donera.
    Vi har själva fått chansen att få behålla vår 5 åriga dotter tack vare en ängel som valde att donera sina organ. Hade de sagt nej så hade inte bara deras barn dött utan kanske även våran dotter då bristen på organ är så stor.

För att överhuvudtaget hamna på väntelistan för organbyte så måste man vara döende, det är riktigt strikta regler och mycket som måste passa in för att bli beviljad en transplantation.

• Misery

Absolut. Både från mig själv eller barnen. Jag eller någon av barnen kan behöva något i framtiden och kan jag hjälpa någon annan så visst.

• bara lilla jag

ja absolut. jag finns med i donationsregistret.. känner för många som gått bort i väntan på organ 

• Mullet

Ja absolut, och jag tycker att är man ok med att ta emot ett organ från någon annan så ska man banne mig ge också!

• 2underbara

De får ta det de vill ha om de vill ha

• bumsis mamma

Ja absolut skulle jag donera!Jag tycker att om man inte är beredd att donera själv skall man inte få ta emot heller.Ge och ta...

• FannyGioia

Ja, det känns som en självklarhet.

• IVFmamma

Japp, min dotter har bara 1 fungerande njure, blir den 2.a oxå dålig av nån anledning så står vårat/hennes hopp till nån som vill donera

Svar på tråden Skulle du kunna donera dina organ när du dött?