• Här och nu

Måste jag gilla homokyssar?

I en annan tråd blev det ett himla liv, för att jag tycker det är äckligt med homokyssar offentligt. Trots att jag har en väldigt god vän som är homo. Man har full rätt att äcklas av allt o att uttrycka det allmänt, men inte till enskilda personer, om man som min kompis inte frågar. Då är jag ärlig o hon uppskattar det, men givetvis hade vi inte varit vänner, om jag inte skilt på att det är en sak vad jag TYCKER och en annan sak att jag skulle försöka FÖRBJUDA nåt eller säga att PERSONERNA var äckliga.

• Svar på tråden Måste jag gilla homokyssar?
  • faffner
    The Morticia skrev 2010-11-25 22:45:34 följande:
    Om sex bara handlar om fortplantning så blir det inte mycket rajtantajtan för någon. Hur gör du själv? Har du bara sex när du har avsikten att skaffa barn?
    Ja det var en bra fråga! Särskilt som han också har sett att många djur har sex för att det känns gött och är socialt! Bonobo.schompansen och flasknosdelfinen är väl de två tydligaste exemplen på det.
  • faffner
    faffner skrev 2010-11-25 22:47:32 följande:
    Ja det var en bra fråga! Särskilt som han också har sett att många djur har sex för att det känns gött och är socialt! Bonobo.schompansen och flasknosdelfinen är väl de två tydligaste exemplen på det.
    Bonoboschimpansen*
  • Kokomo
    Här och nu skrev 2010-11-25 22:45:08 följande:
    Enligt mig ja.
    Okej. Hur gör du då själv när du vill visa din partner att du gillar honom? Har du alltså aldrig pussat honom utan att det betyder att du vill göra barn?
  • Fru U

Så tråkigt livet skulle bli om man bara kysstes när man ville fortplanta sig. Ska man då bara hångla när man vill fortplanta sig också? Och ha idka umgänge?

har ont i handen o skriver därför som en kråka
  • Linda1976
    Kokomo skrev 2010-11-25 22:28:03 följande:
    Wow. Jag som kvinna har kysst massor av män utan att jag har velat ha barn med dem. Då har jag alltså gjort fel?
    höhö - och jag borde nog brinna i helvetet
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • 737 dagar
    Thursday skrev 2010-11-25 21:44:15 följande:
    Återigen, det går ju inte att tvinga dig att tycka något annat (vilket var frågan i TS). Å andra sidan får du då leva med att många anser att den åsikten är  fördomsdull, trångsynt, korkad och nästintill elak. Du får också finna dig i att folk talar om det för dig. Jag skulle inte heller låta t.ex. rasistiska kommentarer stå oemotsagda.
    WORD!!!

Jag tycker att TS värld låter som otroligt tråkig och kall värld där allt handlar om att fortplanta sig.
    "Inte om man inte har förutsättningar för att få barn" som TS sa tyder ju på att de som inte kan få barn av olka anledningar heller inte FÅR kyssas.

Att begränsa för vilka som får och inte får visa sin kärlek för varandra är ingenting man ska hålla på med. all ömsesidig kärlek är vackert och bör få finnas. Skulle inte begränsande åsikter finnas skulle vi sluppit mycket våld och krig i världen.
  • Mommom

Ja till kyssande och hånglande tänker på Kylie Minouges video den är så fin. Matrixfilmen där man hade ngn slags umgänges dans utan alcohol var också kul.

• Zur Farbenlehre

Jag tycker inte att det är äckligt men däremot tycker jag att det är på ett sätt får en att känna sig som att man helt inte vill vara där oberoende om det är homosexuella eller inte. Jag vet de få gånger man åkt buss och ett hetrosexuellt par håller på och kysser. Jag blir alltid lite besvärad för att man verkligen blir så självmedveten i sådana situationer att man ska inte titta åt deras håll, det känns liksom privat men ändå inte för att man är
    där (ja, besvärande).

• Mommom

Zur Farbenlehre du kanske är mognare eller så för även jag blir illa berörd om det är ett skådespel dvs att ngn i paret tittar på en först. Men om det är inifrån hjärtat tycker jag att det är sött.

• Mommom

Det jag menar ju naturligare ju läckrare

• stabil grund

Det är politisktkorrekt att tycka det är helt okey.
    Men tyvärr så kan jag inte annat än äcklas över handlingen.
    Kan ju vara för den lilla anledningen att jag gillar det andra könet och att tanken att pussa en från mitt egen kön. ger mig rysninger.

• Mommom

I vissa länder länder för några år sedan såg man män hålla hand utan att vara par mellan män som var vänner och hetro skulle du bli äcklad av det med.

Yes to all expressions of LOVE
  • Helle333
    Här och nu skrev 2010-10-25 09:05:23 följande:
    I en annan tråd blev det ett himla liv, för att jag tycker det är äckligt med homokyssar offentligt. Trots att jag har en väldigt god vän som är homo. Man har full rätt att äcklas av allt o att uttrycka det allmänt, men inte till enskilda personer, om man som min kompis inte frågar. Då är jag ärlig o hon uppskattar det, men givetvis hade vi inte varit vänner, om jag inte skilt på att det är en sak vad jag TYCKER och en annan sak att jag skulle försöka FÖRBJUDA nåt eller säga att PERSONERNA var äckliga.
    Det jag har så svårt att förstå är VARFÖR man tycker det är äckligt med kärlek?! Har du aldrig kysst den du älskar? För mig är det ingen skillnad. Det är två personer som tycker om varandra som pussar på varandra. Även det att tycka det är äckligt med två samkönade personer som kysser varandra är en sorts homofobi för mig. Och jag har svårt att förstå det. Jag blir glad när jag ser personer som uttrycker sin kärlek.
Svar på tråden Måste jag gilla homokyssar?