• ljungmi

Ensamstående föräldrar i Skövde

Hej!

Jag undrar om det finns fler ensamstående föräldrar i Skövde som är intresserade av att start en mötesplats för ensamstående föräldrar? Någonting liknande föreningen "makalösa föräldrar". Känner inte till den föreningen så mycket men vet att de annordnar lite träffar och aktiviteter i andra städer. Man kanske kan göra det hela väldigt enkelt och ha en träff en gång i månaden och göra någon aktivitet tillsammans. Man kan ju också annordna föreläsningar om olika ämnen. Det vore fint att ha ett forum och kunna möta andra föräldrar och ubyta tankar och idéer kring föräldraskap som ensamstående. Att möta andra och göra olika aktiviteter tillsammans med barnen. Hör gärna av er om det finns fler som är intresserade att skapa en mötesplats. Kanske kan man göra detta genom något studieförbund. Vet att Sensus har samarbetat med föreningen "makalösa föräldrar" på andra ställen i landet.

Ha det fint!
    Hälsningar
    Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-25 09:15
    PS. Finns det någon sådan här mötesplats i Skövde som jag har missat kanske?
  • Svar på tråden Ensamstående föräldrar i Skövde
  • Chicgirl01

Hej. Jag bor dock inte i Skövde men väldigt nära i skultorp. Låter som en fin ide du har och jag skulle gärna hjälpa till med detta. Har en dotter på 10 månader. Mvh Sandra

• mamma hampus

Hej

Här sitter en till ensamstående mamma till en son på 7 år,vi flyttade hit i aug så vi har inte bott så jätte länge,men jag vill gärna vara med här.Känner inte så många här men vill gärna skapa nya kontakter,har inget jobb men söker varje dag..

frågor skriv gärna

• shopgirl75

Hej 
    En ensamstående mamma med två grabbsar på 9 och 12 år finns i Tidaholm. Jag pluggar i Skövde som befinner mig ofta i stan.
    Jag tycker det vore toppen om man kunde träffa och lära känna lite andra föräldar i samma situation.

Jag flyttade till Tidaholm för ett halvt år sedan och har inte hittat så mycket vänner än. 

• xbumbix

hejj är ensamstående mamma till en liten pojk på ett och ett halvt år ca bor inte i skövde men pluggar i skövde

• TyraPaloma

Jag flyttar till Skövde i maj! Är ensam med tre barn

• xbumbix

jag läser på komvux i skövde lösa ämnen just nu men sökt in till admistration med ekonomisk inriktning

• Annahoj

Hej

Jag är en ensamstående mamma med tvillingar. Har egen vårdnad sedan maj 2014.

Kan tycka att jag saknar ngn att prata med. Känner mig ensam som förälder.

Har ni träffar? Vore kul att träffa ngn i samma sits.

Mvh

Ensam mamma

• Toxicity

Bor strax utanför Skövde. Boendeförälder till två barn i tidiga skolåldern. Vore jättebra att ha en grupp att prata i.

Mina kompisar består av antingen barnlösa singlar, eller par med barn. Känner också att det vore kul att diskutera med någon i liknande situation någon gång.

• mamma hampus
    Hej på er

Hoppas att allt e bra med er? Här är det lite sådär,tänkte det skulle vara kul lära känna er lite mer.Skall vi skriva en liten kort presentation så man vet lite mer om varandra så är det lättare tycker jag.

Ha en fin kväll så länge
  • mamma hampus

Vem e då jag?

Jag heter Lina och är 29 år bor tillsammans med min 11 åriga son Hampus och så har vi en hund Molly och katten Maja.Han går i skolan på dagarna och jag är 50% sjukskriven sedan är jag på en sysselsättningsplats inom arbetsförmedlingen.Men det är ju meningen att jag skall hitta ett jobb så småningom just nu är jag bara inringare inom barnomsorgen men det blir inte mycket jobb tyvärr.

Gillar att blogga,umgås med vänner/familjen,baka,laga mat m.m söker jobb inom det mesta just nu.Har gått livsmedelsprogrammet i Skara,och bott i Skövde i 4 år och trivs rätt bra här.Både jag och min son är uppväxta i Lidköping,har ni några frågor får ni gärna skriva..

ha det bra 
  • MammaAnnika

Hej hej alla ni där ute. Jag och min sambo har precis börjat att separera. Vi har en son på 2 år och en dotter på 10 mån. Ska sälja huset och planera det praktiska. Känner mig väldig vilsen och ensam. Efter vi fick barn mådde jag inte så bra, Fd sambon fick nästan ta allt ansvar och började själv må dåligt samt den sista tiden började vi bråka mer och mer. Förstår att han inte orkar mer men det gör inte mindre ont????. Undrar om det är någon som är intresserad av att kanske träffas för aktiviteter eller bara ge varandra tips och råd. Vi ska ha delad vårdnad och vi är inte osams just nu. Men det är svårt när han har mentalt gått vidare och jag vill att vi ska vara en familj utan bråk och där vi båda mår bra. Mvh MammaAnnika 28 år.

Svar på tråden Ensamstående föräldrar i Skövde