• Maglan

Ni som inte ammat, när fick ni tillbaka mensen?

Mina tvillingar är snart två månader och jag har aldrig ammat dem. Fick tabletter för att inte få mjölk på förlossningen. Funderar på när mensen kan tänkas komma på besök igen. Hade avslag i ca 3-4 veckor.

Ammade inte dottern heller och om jag minns rätt hade mensen kommit tillbaka vid den här tiden.

Tycker det är skönt att inte ha mens men det är jobbigt att veta att den kan komma  vilken sekund som helst och inte vara beredd liksom.

Så, ni som inte ammat, hur lång tid tog det innan er mens kom tillbaka?

• Svar på tråden Ni som inte ammat, när fick ni tillbaka mensen?
  • Ziitoo

Med dotter nr 1 tror jag den kom tillbaka ungefär 4 veckor efter förlossningen och med dotter nr 2 tror jag den har kommit nu för några dagar sen, dotter nr 2 är 5 veckor idag. Dock vet jag inte för har fortfarande lite brunt avslag/mens kvar. Men vid 4 veckor med bägge fick jag enorm mensvärk så tror nog det varit mensen som kommit på besök då.

♥ Isabell 090304 och Felize 100921 ♥
  • Jo  anna

Sonen var sju veckor när mensen kom. Hade avslag i två veckor.

• Miss Lau

Jag har inte heller ammat alls men ändå har det dröjt ca 4 mån innan mensen kommit tillbaka.

• Kaosmamma

Kommer ej ihåg.. Men blödde ganska länge och vet att det var en gång som jag var osäker om det var avslag eller ej.. Troligtvis mens som kom hand i hand när avslaget höll på att försvinna. När sonen var mellan 3 och fyra månader så plussade jag med barn nr 2 iaf..

Efter andra barnet tror jag att jag fick mens efter ca 5-6 veckor och tredje barnet hade jag avslag i ca 8 dagar!!?? Ja.. Och mensen kom nog också där efter 5-6 veckor..

Inte ammat någon (dock försökt)

Svar på tråden Ni som inte ammat, när fick ni tillbaka mensen?