• acj01

Havandeskapsansökan... jösses!

Hej!

Oj vad krångligt det var med ansökan känner jag... Jobbar som sjuksköterska och hur beskriver man en sjuksköterskas arbetspass? Ett pass ser ju aldrig likadant ut... har försökt att ge en övergripande beskrivning men hur djupt skall man gå in i vad omvårdnadsarbetet innebär? Vad tror ni om detta, räcker det?

"Min arbetsplats är en medicinavdelning och här har majoriteten av patienterna ett stort omvårdnadsbehov och behöver hjälp med det mesta som t.ex. tvättning, påklädning, toalettbesök, mobilisering, och matintag. För att kunna utföra dessa arbetsuppgifter krävs det ofta tunga lyft och inte sällan befinner man sig i trånga utrymmen i obekväma ställningar."

Kan ju iof kika lite på hur chefen kommer att beskriva i sin del... är det ngn som har erfarenhet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-25 17:09
    25/11 Så idag fick jag mitt svar =) Godkänd blev min ansökan!

• Svar på tråden Havandeskapsansökan... jösses!
  • Här och nu
    jessamy skrev 2010-11-18 20:05:22 följande:
    Här och Nu: Det går inte alltid att organisera arbetet så att man hinner med. Ifall en patient blir akut dåligt. Krampar, får ett hjärtstopp, andningsbesvär etc ska jag då säga du ursäkta. Jag ska bara gå på toaletten så vi får ta itu med det här senare? Nej det fungerar inte så.
    Det optimala är ju att det finns personal så att det går att lösa av varandra. Men finns inte personalen för att dom anser att man ska vara färre personal så går det inte att byta av heller ifall det man ska byta av med är upptagen. Så det är bara att du inser att det är inte alltid det går.

TS försäkringskassan ringde mig idag och jag får full havandeskapspenning beviljad från och med 3 januari.
    Man kan organisera det så pass, att när den akut dåliga patienten är under kontroll, får nån annan ta över, så man kan gå på toa. Grattis till hp!
  • Här och nu
    MariaM78a skrev 2010-11-18 16:48:29 följande: