Finesse skrev 2010-11-11 16:15:20 följande:
Nej det stämmer inte.. jag har ringt flera ggr, 4 ggr kan jag tillägga, och pratat med FK.
Visst under tiden man är sjukskriven och under utredning så stämmer allt det du säger.. man så fort man får hem brevet på avslag (om det nu blir det) så MÅSTE man börja jobba 100% eller ställa sig till arbetsmarknadens förfogande på 100% annars kommer SGIn att sänkas.
Det är inte bra att skriva nånting annat här på internet, vissa tror på dig.. det är bättre att ringa till FK och prata med dom istället.. Tänk om nån gör precis som du säger å sen tappar sgin.. fun fun.. nejnej..
hmm jag får nog ringa fk själv tror jag. Men jag kommer aldrig kunna jobba 100 % för jag har redan gått ned i tid till 80 procent för ett år sedan och skyddar inte min sgi utan får sänkt sgi. Mina lönepapper från lönekontoret är redan inskickade och dom räknar 6 månader bakåt..
Jag blev sjukskriven helt av läkaren och har skickat in mina papper så får se vad deras svar blir. Men om det skulle dröja en månad på svar så skulle det vara 1 månad kvar ungefär till fl.
Vi får e helt enkelt