Vill inte bli nattad av sin far
Hej!
Jag vet inte om jag har vänt mig rätt men jag tänker att det borde handla om psykologi.
Jag och min man har haft svår sömn med vår dotter på 4 månader sen cirka 2 månader tillbaka och först för några dagar sedan förstod vi varför. När min man (hennes far) nattar henne blir hon väldigt orolig, skrikig osv. och det är även de nätterna när hon vaknar ca 10 gånger per natt. När jag nattar skriker hon inte eller liknande och vaknar ca 2-4 gånger. Min syster som är 17 år äldre än mig och har två ungdomar menar på att om vi inte tar tag i detta nu och låter henne bestämma kommer det sluta med att jag är den enda som kommer få natta henne. Därför tetade vi att min man skulle natta henne under en veckas tid, hon slutade skrika efter ett par dagar men hon forsatte vakna många gånger per natt. Så min fråga är vad skall vi göra? Min man kommer hem ca 18 på kvällarna och nattandet börjar redan 19 och hon sover 20.00. Så med andra ord han får inge mystid eller liknande med henne. På helgerna är det inge som helst problem under dagarna utan det gäller verkligen endast kvällstid, då hon skall helst vara med mamma. Jag funderar på att min man skall sova på hennes snuttefilt så hon vänjer sig mer med hans doft, men vad kan man mer göra? Vill inte ha fler skrik-kvällar, måste ju finnas ett mer harmoniskt vis för henne att vänja sig till sin far?
Tackar för svar.
Mvh Zoria