Silverflingan skrev 2010-11-12 13:17:46 följande:
Det är inte skogen som oroar mig utan att det är kompisar han inte känner väl och kanske inte kan lita på.
Han ska inte sova på mangakonventet, sovplatserna var slut så jag behövde inte ens ta ställning till det.
Jag överreagerar säkert, men det är pga 2 skäl: jag blev "helt plötsligt" inslängd i livet som tonårsförälder nu när han började 6an i en ny skola, brukar väl ske lite gradvis annars? Och det är nya kompisar han vill göra allt med som jag inte känner och inte har träffat och således heller inte träffat deras föräldrar. Hade han velat göra det här med sin två bästisar sedan 5 år tillbaka så hade jag bara sagt okej...
Tror nog att de flesta får någonslags hopp in i tonåren. Själv bytte jag skola när jag började i sjuan, fick nya kamrater och började göra mer saker själv. Jag kan tycka det bra att han fått några att umgås med på sin nya skola, och han har ju säkert umgåtts med dem sedan skolstarten i aug/sept någon gång? För honom är det en lång tid.
Mangakonvent är visserligen ganska stojiga, med mycket folk. De yngsta är i din sons ålder, sen sträcker det sig uppåt. Oftast tonåringar, men även unga vuxna. Oftast kollar de på film, sjunger karaoke, spelar tv-spel och annat totalt ofarligt. Miljön kan vara ganska förvirrande för den som är där första gången, men man skulle kunna jämföra det med ett stort, tillfälligt fritidshem där alla har liknande intressen.