• Silverflingan

Ut i skogen - ritual???

Min 12-åriga son vill träffa sina 13-åriga kompisar (som jag aldrig har träffat) för att gå ut i skogen för att titta på en ruin. Mina varningsklockor ringer ju för fullt när jag hör det! Han säger att de bara ska titta på ruinen. Men vilka tonåringar är intresserade av att titta på ruiner?

• Svar på tråden Ut i skogen - ritual???
  • Silverflingan

Jag frågade om jag får följa med men neeeeej det får jag inte. Men inser ju att jag inte hade fått det vare sig det rör sig om något jag tycker är okej eller något jag inte tycker är okej.

• Legewiel

Han kanske sysslar med urban exploring? Ganska vanligt intresse bland ungdomar, mer eller mindre farligt beroende på vad man är intresserad av.

• Silverflingan

Tack! Ja, så kanske det är, har hört talas om det men tänkte inte på det. Men kan ju vara farligt det också.

Jag är så rädd att han ska dö. Vet inte vad det är de har tänkt att göra men är så rädd att han ska dö.

• Legewiel

Tycker inte du ska oroa dig i onödan, säg du att du läst om Urban Exploring på nätet och förstått att många ungdomar ägnar sig åt sånt - kanske är det ett av hans intressen också?

Kan förstå att han inte vill ha dig med om han och kompisarna ska hitta på något tillsammans, men borde du inte iaf träffa kompisarna först så du vet vilka han umgås med?

• Silverflingan

Ja, jag känner ju också att jag bör träffa kompisarna först men de har bestämt att träffas i skogen på måndag och då hinner jag ju inte träffa dem innan... Och han har inte nämnt just dessa komisar innan heller så det gör ju att jag blir extra misstänksam...

• Silverflingan

Har nu frågat om urban exploring och han erkänner att det är det. Men säger att de bara ska titta på ruinerna... Så känns ju åtminstone lite bättre då han erkänt det. Men är ju livrädd ändå...

• höbåtsolle

Du bör genast ge din son husarrest! Det är farligt att bege sig in i skogen, man kan gå vilse, komma hem sent och gå miste av värdefulla XP i World of Warcraft! Det är ju hans framtid vi pratar om!

• EttLångtOchJolligtNamn
    höbåtsolle skrev 2010-10-29 22:04:21 följande:
    Du bör genast ge din son husarrest! Det är farligt att bege sig in i skogen, man kan gå vilse, komma hem sent och gå miste av värdefulla XP i World of Warcraft! Det är ju hans framtid vi pratar om!
    +1 till digSkrattande
Svar på tråden Ut i skogen - ritual???