• blirmamma2012

Ätit provera 14 dagar och fortfarande ingen mens!

Hej!
    Jag har en fråga till er andra som också tagit provera. Jag har ätit Provera i 14 dagar sista tabletten tog jag i söndags. Hur länge har det dröjt för er andra innan ni fått mens?

• Svar på tråden Ätit provera 14 dagar och fortfarande ingen mens!
  • ArtISkin
    lyckligtlottad1982 skrev 2010-11-09 18:09:24 följande:
    Hur är det att kombinera rosenrot med provaran då?
    Det har jag aldrig testat. Jag började ta dem först när jag slutat med provera och då är det ju inte kombinerat.
  • lyckligtlottad1982
    ArtISkin skrev 2010-11-09 20:23:40 följande:
    Det har jag aldrig testat. Jag började ta dem först när jag slutat med provera och då är det ju inte kombinerat.
    Menar du i samma cykel då eller? Jag har nämligen funderat på m jag skall ta till rosenroth men varit lite orolig att slå ut effekten ( förresten vilken effekt) av provean
  • ArtISkin
    lyckligtlottad1982 skrev 2010-11-09 20:27:00 följande:
    Menar du i samma cykel då eller? Jag har nämligen funderat på m jag skall ta till rosenroth men varit lite orolig att slå ut effekten ( förresten vilken effekt) av provean
    Proveran har nog gjort sitt vid det laget. Testa. Jag har inte tagit hänsyn till någon cykel och det har gått bra. Nu äter jag rosenrot för att försöka få ÄL också. Får se om några veckor om det funkar.
  • lyckligtlottad1982

Ja, jag får ta till det. Dock skall jag vänta ett tag för det skulle passa mycket olägligt om jag fick mens nu, skulle passa bättre om en vecka. Om jag får mensen nu måste jag skjuta en cykel på att ta pergotimen pga resa och det tar bara längre tid att bli gravid. Så nu hoppas jag mest på att INTE få mens denna veckan

• bäbis11

Jag äter oxå provera. min mens kommer efter ca 14 dagar efter sista tabletten..

lycka till =)

• Lejoninna

Jag fick inte heller ngn blödning efter Provera i 10 dagar. Min läkare sa att det berodde på att man inte hade byggt upp ngt hinna i livmodern som kunde stötas ut. Inge konstigt lr farligt med det och då har man inte heller haft ngn ägglossning.

• blirmamma2012

Jag fick mens igår...och fy F*N det var ordentligt!
    Blöder ganska mycket i vanliga fall, men igår kändes det som att hela blodomloppet skulle åka ur en! Någon annan som också fått sådana jätteblödningar? Är detta pga Proveran??

• lyckligtlottad1982

Annika: nej.. jag som går runt och nästan hoppas att min försening av mens skall bero på graviditet. Dag 8 idag.  Hur många dagar efter sin sista proveratabett kom din mens? Har du pergotime att ta till nu eller?

• blirmamma2012

Jag har PCO, och mer ofta än sällan så hoppar mensen över någon månad. Från sista dagen med provera till mens gick det 17 dagar!
    Jag har inte pergotime men jag äter Metformin.

• lyckligtlottad1982

Akinna, hur har det gått för dig? 

Min mens kom aldrig tillbaka och jag är på dag 88 i cykeln nu. Visade sig när jag fick svar på testerna att jag har högt FSH värde och således kommit i för tidigt klimakterium. Så provera var inte rätt behandling för mig... Hur går det med din utredning?

• blirmamma2012

Okej det var verkligen oturligt för din del....
    Kan man komma i klimakteriet så tidigt? Låter verkligen inte bra...
    Med utredningen går det så där, ska få en kallelse snart till splg för fortsatt utredning. Jag har fått metformin utskrivet, men har slarvat en del med att ta tabletterna. har iallafall gått ner 8 kg hittills. ¨har känts lite tufft med viktnedgången nu under alla hegerna, men nu ska jag ta mig i kragen och starta upp med hårdträning igen =)

Svar på tråden Ätit provera 14 dagar och fortfarande ingen mens!