Vem har rätt ang försäkringspengarna enligt dig
Min lillasysters pappa dog i sommras och nu har hon fått mer pengar än vad hennes andra syskon fått pga att han dog innan hennes 21års dag. Nu säger en av hennes storasystrar att försäkringen skulle ha avskrivits när lillasyster var 18år och därför ska hon dela med sig av pengarna så alla får lika mycket annars är hon en tjuv och vägrar prata med henne någo mer.
Lillasyster säger att pengarna är hennes och hon gör vad hon vill med pengarna och ville pappan avskriva försäkringen så har han haft 2år på sig att göra det.
Storesyster säger då att pappan var alkolist och därför inte kom ihåg eller tänkte på att avskriva försäkringen och därför bör lillasyster göra det rätta nu och dela med sig.
Lillasyster säger då att fast han var alkolist så skötte han sitt jobb och var noga med sina pengar.
Jag pratar med dem bägge två och jag hör tydligt att de bara hör vad de vill höra ex storasyster säger att lillasyster visste om att försäkringen skulle avskrivas lillasyster säger att de visste hon inte alls utan hon fick höra för några år sen att den skulle gälla tills hon var 18år men inte att den skulle behövas avskrivas och varför han inte gjorde det vet bara pappan.
Storesyster säger nu att hon kommer vägra skriva på bodelningen tills hon går med på att lillasyster delar med sig.
( Jag har inte samma pappa som dom)