• Caterham

Är det verkligen bara fel på männen?

När man läser lite kort här så känns det som det är männen det är fel på hela tiden. Men det kan ju iofs. kanske bero på att det är mest tjejer som skriver.

När jag läser inläggen om hur tjejer upplever sina män, så är jag helt säker på att även många män kan känna igen hur sina kvinnor beter sig och hur mycket dumt en tjej också kan göra.

Fler män får gärna komma hit och skriva lite om deras erfarenheter hemma med sin kvinna. Det kan ju faktiskt finnas en anledning till att kvinnorna upplever att deras män är så dåliga äkta män.

Jag påstår inte nu att allt beror på kvinnan, men jag önskar lite mer ödmjukhet. Det gamla klassiska  som många säger, inte ens fel att man träter är inte så dum i alla fall.

Tyvärr så blir männen ofta nerkörda pga. kvinnans bättre verbala förmåga.

Naturligtvis så finns det en massa killar som är riktiga skitstövlar och visst kan det vara så att det är just deras fruar som skriver här.

När jag läser vad jag skrivit här, så undrar jag lite, vad vill jag med detta egentligen?

En liten debatt kanske!

• Svar på tråden Är det verkligen bara fel på männen?
  • Renesmee

Varför måste det vara fel på folk?
    Den som säger att någon annan är fel, gör fel har fel, tycker jag har fel själv.
    Alla är olika, alla göra olika.
    Det finns inga som det är fel på. Alla gör ju bara sitt liksom.
    Om det är fel, ja då är det fel på alla isf.
    Vilket ger till att det är fel på ingen.

• YayasMami
    Renesmee skrev 2010-10-31 23:23:45 följande:
    Varför måste det vara fel på folk?
    Den som säger att någon annan är fel, gör fel har fel, tycker jag har fel själv.
    Alla är olika, alla göra olika.
    Det finns inga som det är fel på. Alla gör ju bara sitt liksom.
    Om det är fel, ja då är det fel på alla isf.
    Vilket ger till att det är fel på ingen.
    Haha men hur tänker du nu? Om min man slår mig, gör han inte fel då? Då gör jag fel som säger att det han gör är fel?
    TS: Min man är iaf underbar, har inget att klaga på honom alls Men känns rätt skumt att skapa en skryttråd om hur bra han är Så du förstår ju kanske varför man bara hör om det dåliga...
  • ABCDEF
    YayasMami skrev 2010-11-01 01:36:29 följande:
    Haha men hur tänker du nu? Om min man slår mig, gör han inte fel då? Då gör jag fel som säger att det han gör är fel?
    TS: Min man är iaf underbar, har inget att klaga på honom alls Men känns rätt skumt att skapa en skryttråd om hur bra han är Så du förstår ju kanske varför man bara hör om det dåliga...
    Det är underbart med underbara män! Och det finns gott om dom! Men går man "bitter och med skygglappar på samma väg man alltid har gått" så blir det svårt att "upptäcka saker som kräver att man lyfter på huvudet och tittar sig omkring" :)
  • ABCDEF

Ja jag håller med dig Ts, det är tråkigt att det alltid är männen som är skitstövlar, alltid männen som är svin i förhållandena, alltid männen som struntar i sina barn, alltid männen som inte bryr sig,alltid männen som ljuger,skriker och bråkar i rättssalarna under vårdnadstvisterna....alltid männen som inte gör något annat än vänsterprasslar, träffar lammkött och tjänar en massa pengar som dom absolut vägrar att lägga på sina barn...... - Ett riktigt FL-fenomen:/
    Listan kan göras hur lång som helst!

Vi kvinnor är offer som det är synd om för vi är alltid så oskyldiga och oförstående till det mesta!

• Renesmee
    YayasMami skrev 2010-11-01 01:36:29 följande:
    Jo klart det är fel att han slår dig och fel av dig att bli slagen.
    Du drar till dig män som slår så något fel på dig är det med.
    Och där stämmer min tes in. Hahhahahhahha
  • YayasMami
    Renesmee skrev 2010-11-01 15:34:36 följande:
    Jo klart det är fel att han slår dig och fel av dig att bli slagen.
    Du drar till dig män som slår så något fel på dig är det med.
    Och där stämmer min tes in. Hahhahahhahha
    Vadå drar till mig män som slår mig och då är mitt fel? Det är väl inte mitt fel vilka män som dras till mig? Bli lite ödmjuk människa.
    Är så trött på folks fördomar om att det är ens eget fel att man blir slagen av sin man. Jag blev slagen av min dotters pappa, mitt ex alltså. Första slaget kom i 6e månaden, då är det liksom inte mycket att göra och de är så de männen funkar. De slår första slaget när man inte kan lämna.
    Hur tror du att det känns att ha en nyfödd bebis i spjälsängen och ligga nerslagen på golvet medan barnets pappa letar efter en kniv att skada en med? Och sen få höra att man själv har gjort fel? Svara på det gärna
  • ABCDEF
    YayasMami skrev 2010-11-01 16:43:18 följande:
    Vadå drar till mig män som slår mig och då är mitt fel? Det är väl inte mitt fel vilka män som dras till mig? Bli lite ödmjuk människa.
    Är så trött på folks fördomar om att det är ens eget fel att man blir slagen av sin man. Jag blev slagen av min dotters pappa, mitt ex alltså. Första slaget kom i 6e månaden, då är det liksom inte mycket att göra och de är så de männen funkar. De slår första slaget när man inte kan lämna.
    Hur tror du att det känns att ha en nyfödd bebis i spjälsängen och ligga nerslagen på golvet medan barnets pappa letar efter en kniv att skada en med? Och sen få höra att man själv har gjort fel? Svara på det gärna
    Besvära dig inte ens att besvara ett sånt inlägg! Finns ingen anledning att ge en sån människa som denna en förklaring på  någonting! Tragiskt att vissa människor inte bara kan vara tysta om  dom inte har något som helst vettigt att säga....
  • YayasMami
    ABCDEF skrev 2010-11-01 16:56:14 följande:
    Besvära dig inte ens att besvara ett sånt inlägg! Finns ingen anledning att ge en sån människa som denna en förklaring på  någonting! Tragiskt att vissa människor inte bara kan vara tysta om  dom inte har något som helst vettigt att säga....
    Haha det är sant. Förstår bara inte hur folk kan vara så okänsliga att de skrattar åt ett så allvarligt problem som kvinnomisshandel.
  • taggis84

Min man kan  vara en skitstövel ibland och det kan jag oxå. Tror att det är rätt normalt. Huvudsaken är väl att förhållandet för det mesta är bra. Så det bra överväger det dåliga

• GLS

Kvinnor har väl lite mer tendens till att gnälla tror jag. 
    Män är väl lite mer "jaja, det blir nog bra" och sen är det bra med det.
    Vilket troligen tolkas som att de inte bryr sig, jag vet att det är så hemma hos mig.
    Jag skakar av mig det mesta och bråkar vi så tycker jag att man kan kramas och kyssas fast man är sura på varandra. Menar man har ju samma känslor fast man är arg....

Om man ska prata kvinnomisshandel så tycker jag att det är ett av de larvigaste uttrycken som finns. 
    Gillar det "nya" våld inom närstående relationer, eller något liknande.

Jag personligen anser att vissa människor förtjänar att få stryk, detta gäller allt utom barn och jag kan förstå människor som blir så frustrerade så de misshandlar sin sambo eller liknande. 

Det är inte ok men jag säger att jag förstår dem.
    Kvinnor är så obegripligt jävla korkade ibland ... även män! 

Sen att slita fram "kvinnomisshandelskortet" så fort något inte stämmer överens med ens egna lilla värld är bara trams. Samma sak med hur jävla hemskt det är att föda barn och allt sånt kvinnligt. Trams! 

Om en kvinna som bor ihop med en man slår honom och mannen slår tillbaka då är det mannens fel osv osv.

Tillbaka till ämnet:
    Har själv läst inlägg som min kvinna har skrivit om mig och anser att det är så väldigt jävla överdrivet för att det ska bli synd om henne och jag ska bli syndabocken osv osv.
    Jag hade troligen gjort något liknande(se nedan)Demon

Saken är som den: På Internet är den som skriver en ängel, gudagåva och kan allt!
    Man överdriver för att få sig själv att verka bättre än vad man är.  
    Kvinnorna har väl lite mer behov att skriva av sig över att deras män inte förstår osv osv, män(tänker på mig själv i första hand) berättar allt för en vän och sen är det bra med det. De flesta män i samma läge vet precis hur det är.
    Kvinnan har fått för sig en sak  och så är det, även om de har fel så har de rätt. 

Som när man ska renovera hemma, man får inte göra som man själv vill utan man ska göra på hennes sätt. Slutpratat, hon vet bäst och så är det med det...... 

Lite gnäll från min sida men det kompenserar upp lite!

För att vara ännu mer jävlig så säger jag som avslut att Feminism är skitkorkat!
    Det är mode och anses vara politiskt korrekt och det är vad det handlar om.

En sann sympatisk människa är inte Feminist utan Humanist. Så!  

• Caterham

Mycket bra skrivet. Jag känner igen mig på flera punkter.

Män tror jag har en förmåga att knipa igen lite oftare än en kvinna. Detta gör tyvärr att vi män blir lidande
    för omgivningen hör ju bara kvinnans gnäll och inget från mannen. Detta tolkas ju förstås som att man håller
    med att allt är mannens fel.

Nu frågar sig säkert många kvinnor varför vi inte säger ifrån lite mer för att slippa detta. Jga kan bara tala för
    egen räkning och det är at kvinnan är för stark och mer verbal. Detta gör att man gång på gång blir "nedtryckt"
    av en diskussion. Jag har en typiskt sak. Det hände en sak för länge sedan som hon gjorde så fel så jag nämnde det för henne och jag såg hur hon bet sig i läppen, men på något mirakulöst sätt så lyckades hon vända detta till att det var mitt fel i alla fall.

Min personliga uppfattning är även att kvinnan kan ta kritik och gnäll sämre än mannen och detta gör i en förlängning att man som man inte "vågar" säga något utan är tyst hellre.

Om man ändå skulle ta sig mod att säga något och man tänker ordentligt innan så man inte säger något fel och även inte så hårda ord, så blir det fel i alla fall. Jag vet en annan sak som hände och detta tänkte jag att nu måste jag säga något men jag väntar en stund och tänker till vad jag skall säga och även mjuka ord. det blev fel i alla fall. Hon blev skitförbannad och tyckte jag inte behövde säga det så hårt.

När kvinnan inte hör från man och omgivning att kvinnan själv många gånger är problemet, så kan kvinnan
    gå i sin egna lilla värld och tro att hon är perfekt och känner vinst varje gång vid problem.

• GLS

en spontan sak jag kom på är: 

Det är inte värt det.

Lite så tänker jag när jag låter det passera, även om det är helt galet så sväljer jag detta och låter henne göra som hon vill.
    De gånger jag säger emot brukar jag ge mig för att slippa helvetet som kommer om man står på sig.

De styr oss med deras humör, skyller på hormorner och div när de är fullt medvetna om vad de igentligen gör.

Jag är inte den som inte kan prata för mig och göra min sak sagd, men med henne är det annorlunda.
    Vet inte om jag är feg eller konflikträdd men något är det där inne som gör att jag inte hugger varje gång.

När jag slutade snusa så högg jag, vad jag anser lite partiskt sådär lika mycket som hon brukar hugga på mig. 
    Då gick det helt plötsligt inte att vara hemma med mig, visst ibland var det väl lite väl men ändå i stil med hennes humör. . .

Ska nog gräva ner henne så fort tjälen släpper.
    Sa det till en kompis i dagarna, han sa att han hade en marktinare eller vad han kallade det som man använder för att tina backen så man kan gräva.
    Denna kunde jag låna om jag ville..... även en grävmaskin.

Är det typiskt mans-snack? 

Typiskt kvinnoprat är väl hur bra de har tuktat mannen så nu sköter han sig. Se så bra jag är, oh så stark kvinna. Stark måhända, men helt omöjligt att föra en diskussion med.

Låter jag som en kvinnohatare så är det inte så, jag gillar kvinnor. De få som faktiskt är vettiga.
    Just nu står jag och väger om min sambo är det eller inte.  

• GLS

och minsta sak man säger emot eller inte gör som de anser vara det bästa viset är det som om deras värld rasade samman. 

Jag hade kunnat gnälla i evigheter och dra exempel, men jag är rädd att mitt tagenbord inte skulle klara belastningen.  

• Caterham

Det är precis det här jag menar, vi säger inget för att bevara friden som du skriver. Ja, det är klart att vi blir styrda då.

Det är verkligen så många bra saker du säger som jag själv inte tidigare har lyckats sätta ord på.

Jag börjar också bli trött på dessa kvinnor som styr och ställer alldeles för mycket. Det finns naturligtvis mängder med kvinnor som är helt "normala" men varför måste ni hävda er? Vi män tycker inte ni är mindre värda om ni kan inse att er värld inte är den rätta.

Jag har precis som du planer på att sparka ut henne, det får vara bra nu. Man kan inte ta mig för given längre.

Svar på tråden Är det verkligen bara fel på männen?