• adrift

belly bandit

Ni som prövat den , funkar den ? trivs ni med den ? vart köpte ni den ? :)

• Svar på tråden belly bandit
  • hejzan

Köpte begagnad på blocket. Fungerade alldeles utmärkt - jag fick ihop magen snabbare och blev mer påmind om att dra in magen (lätt hänt att man glömmer det...) och därmed träna magmusklerna. Lite jobbigt att jag är kort och egentligen är för kort för den - så den skavde en del - men det fick jag stå ut med! ;) Fungerar helt klart - jag har fått tvillingar och hade ett halvår efter förlossningen fortfarande en rejäl glipa mellan magmusklerna - efter ngn månad med banditen (och zumba) så gick de ihop!

• frk Carlsson

Jag köpte en nu när jag fått barn nr 3, visste inte om att det fanns såna innan.
    Började avända den 1 dag efter förlossningen, fick knappt på mig den, min sambo var tvungen att hjälpa mig och nästan med våld dra den runt mig

Efter ngr dgr så kunde jag sätta på mig den själv och sen efter ca 4 v fick byta till en mindra stl Så, ja,nog funkade den alltid. Jag använde den tills det hade gått 8v och jag hade den större delen av dagen, men inte när jag sov.

Jag köpte min på www.mylittlestar.se (eller om det var com) och fick hem den efter bara nån dag. Jag kan rekommendera att köpa modellen som heter "Bamboo" - den var jätteskön och mjuk, mkt skönare än den modellen som heter "Original" som var mer hård och lite styv.

Nu, 5 mån efter förlossningen, så har jag fortfarande putmage dock och en massa överflödsfett/-hud på magen. Men det är för att jag inte tränat magmusklerna nånting. Det måste man oxå göra parallellt. Men den drog ihop sig fortare tack vare BB:n

Tuva 060524 ,Vilda 080422 ,Sigge 100609
  • adrift

läste man ska ha den veckorna efter .. nu e ju min son några månader .. :/

• hejzan

Jag började som sagt använda den när killarna var 6 månader och jag tröttnat på att mina magmuskler fortfarande glipade - fungerade ändå!

• Mamma TN

hur vet man vilken storlek man ska köpa?

• MajaVira
    Du väljer storlek utifrån det midjemått du förväntas ha efter att barnet är fött. Några tumregler är att midjemåttet efter förlossningen brukar vara runt detsamma som vad du har i åttonde månaden. Precis innan förlossning kan du dra bort 7,5-12,5cm från ditt nuvarande mått. Efter förlossningen gäller det verkliga midjemåttet.

X-Small=71-83cm
    Small=84-95cm
    Medium=96-111cm
    Large=112-126cm
    X-Large=127-145cm
  • Mamma TN
    MajaVira skrev 2010-11-05 14:21:16 följande:
    Du väljer storlek utifrån det midjemått du förväntas ha efter att barnet är fött. Några tumregler är att midjemåttet efter förlossningen brukar vara runt detsamma som vad du har i åttonde månaden. Precis innan förlossning kan du dra bort 7,5-12,5cm från ditt nuvarande mått. Efter förlossningen gäller det verkliga midjemåttet.

X-Small=71-83cm
    Small=84-95cm
    Medium=96-111cm
    Large=112-126cm
    X-Large=127-145cm
    Tack! Antar jag kan mäta mage storlek nu eftersom jag redan fött, ca två v sedan???
  • Mamma TN

Förresten en fråga till. Ngn som provat maggördel från Lindex... Har läst på en annan tråd att en sådan skulle fungera lika bra som Belly Bandit??? 

Är verkligen Belly Bandit Bamboo bättre än Original. Kan inte bestämma vilken jag ska köpa?? Hur lång levaranstid från my little star?? Vill ha NU!!!! 

• hejzan

Jag har en sån från Lindex också. Om man är tillräckligt lång så fungerar den nog ganska bra den med. Den är tunnare (och därmed svalare) och håller inte in lika kraftigt, den har dessutom smala metallskenor runt om som hjälper till att hålla den utsträckt. Men, om man är för kort som jag är böjer sig metallpinnarna och böjarna sticker rätt in i fläsket = smärta! Dessutom är den inte lika reglerbar som banditen - den har fasta hakar och hyskor - banditen har kardborrband som du kan spänna precis som du vill. Banditen är ganska varm att ha på - så bamboo kanske är bättre? Jag köpte min på blocket och hade inte så mycket att välja på ;)

• ALLIEVERDO
    hejzan skrev 2010-11-04 18:23:32 följande:
    Jag började som sagt använda den när killarna var 6 månader och jag tröttnat på att mina magmuskler fortfarande glipade - fungerade ändå!
    Du började alltså använda den efter 6månader? jag är nu 18veckor efter snitt och har itne fått höra om detta förrän nu..blir lite ledsen för det för min mage är lika stor som i 5-6månaden och hård.
    Hur snabbt hjälpte din och hur ofta hade du den?
Svar på tråden belly bandit