• Anonym (hmmm???)

han dricker mellan 2-4 folköl om dagen..normalt ?

ja som rubriken så undrar jag det, min sambo jobbar, han har ett tufft jobb han arbetar med kroppen, han är helt färdig när han kommer hem varje dag och han säger att han behöver en öl, (inte måste ha men han vill ha) efter jobbet varje dag...för han tycker det är gott. ibland blir det en öl (oftast bara om jag säger till att nu räcker det med en du behöver faktiskt itne ta en till?!!!) och då gör han inte det, men är jag inte hemma , om jag jobbat kväll och kommer hem halv nio, nio på kvällen då kan han ha suttit hemma o druckit flera stycken ibland 4, nån gång fem vet jag.. men okej det är inte varje dag detta händer men i vilket falll är jag orolig när jag vet att min kille är svag för alkoholen (förmodligen, fattar väll vem som helst oavsett vad han själv säger)) jag menar vi pratar ju om barn o så, vill inte ha en pappa till mina barn som dricker öl varje dag...EN folköl gör inget för mig, det e lungt..men fler tycker jag inte är normalt en vardag. bara för att öl är gott. tycker han blir irriterande och inte sig själv efter några stycken och jag har börjat reta mig på det. har sagt vad jag känner o han förstår, han förstår säger han hela tiden...och han är medveten om vad han gör... ni kanske tycker detta låter skit löjligt att ja bryr mig om han dricker FOLKISAR mitt i veckan, men jo det gör ja faktiskt jag är rädd det trappas upp o blir värre... tillslut kanske han börjar vänja sig vid detta o sen blir det starköl på dagarna. o fy fan för o leva med en kille med alkohol problem,, nää.... :(((

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-03 14:11
    undrar då om någon mer har det så..eller ville bara fråga vad ni tycker som läser det här..tankar om det.. det kanske inte är så farligt vad vet jag..

• Svar på tråden han dricker mellan 2-4 folköl om dagen..normalt ?
  • Rödaskor

Jag sätter ibland i mig 2 folköl flera kvällar i rad. Det är ju så gott att jag inte kan låta bli, samma sak med julmusten, den blir aldrig långvarig i mitt kylskåp. Men jag köper inte folköl så ofta och sitter varje kväll och dricker för att det kan knappast vara hälsosamt, av samma anledning sitter jag inte äter godis varje kväll. Öl innehåller väl rätt mycket kalorier.  

• Rabiata ragatan
    Rödaskor skrev 2010-11-23 22:02:45 följande:
    Jag sätter ibland i mig 2 folköl flera kvällar i rad. Det är ju så gott att jag inte kan låta bli, samma sak med julmusten, den blir aldrig långvarig i mitt kylskåp. Men jag köper inte folköl så ofta och sitter varje kväll och dricker för att det kan knappast vara hälsosamt, av samma anledning sitter jag inte äter godis varje kväll. Öl innehåller väl rätt mycket kalorier.  
    Mm-h man får ölmage av folkisar! Men det är då det enda som händer, om man nu inte dricker 20 folkisar i ett svep!
  • annenymmen

Tjena, ligger på en 17 bast och "varvar" ner med 3 starköl om kvällen. Tycker inte jag har några problem. Bra omväxling från cannabiset och affet. 

• Anonym (min särbo)

Min särbo dricker 2-4 starköl varje kväll, jämt! Jag har nu gjort slut för jag tycker inte att det är ett normalt drickande, att man måste ha starköl för att koppla av och kunna sova gott. Ibland blir han "jobbig" när han druckit, han respekterar inte mej samt att han fått vissa hälsoproblem av ölen. Han tycker INTE att han har något problem utan att "det är gott med öl". Jag kämpar nu mot att inte ta tillbaka honom, älskar honom annars men vi har ingen framtid ihop om han ska fortsätta sitt ölande.

• elmadumle

Om man måste ha någon form av alkohol varje dag för att koppla av så har man alkoholproblem. Jag skulle aldrig i livet acceptera att min man drack öl varje dag, inte ens lättöl.

• EvilEye

Jag dricker starköl hela dagarna, håller mig flytande så att säga. Fyller på hela tiden så jag håller en jämn nivå. Jag vet själv att jag är alkoholist eftersom att jag blir riktigt abstinensig och inte funkar utan alkoholen. Det är först då det märks.

Att dricka flera starköl varje dag och inse tycka att man har problem är bara att försöka blunda för det.

I?m afraid if I don't stay stoned all day people seem especially stupid.
  • Stokke

TS skulle kunna vara min bästa vän.
    Hennes nya kille dricker flera dagar i veckan och mest när min vän jobbar kväll.
    Min kompis säger att han ska sluta, killen lovar men inget händer.

• Mälaröbo

En burk folköl innehåller 4 cl 40% sprit. Forskning visar att 8 cl/dag är ok om man vill undvika skador/problem. Dricker man mer än så ökar risken. Det har också betydelse hur fort och hur ofta man dricker.

• sol02

Hej, min särbo dricker 2 st starköl vare dag, en på eftermiddagen till maten o en senare på kvällen, de är  starköl från bolaget, 10,2%, detta kan väl inte vara så bra? Bara undrar?

• Mälaröbo

Ur ett skadeperspektiv ökar det risken. Troligen ingen större risk för beroende så länge det aldrig blir fler.

• busan7106

Jag tycker din oro är befogad, plus han lär barnen att det är ok att dricka flera öl varje dag. Har du någon gång satt dig ner och pratat ordentligt med honom om detta. Tjat och böner hjälper bara för stunden. Vill du få en förändring måste ni prata om detta. Gör testet på lovetestnow och visa resultatet för honom hur du upplever er relation det kanske får han att förstå

www.lovetestnow.com

Svar på tråden han dricker mellan 2-4 folköl om dagen..normalt ?