Inlägg från: Anonym (hmmm???) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hmmm???)

    han dricker mellan 2-4 folköl om dagen..normalt ?

    ja som rubriken så undrar jag det, min sambo jobbar, han har ett tufft jobb han arbetar med kroppen, han är helt färdig när han kommer hem varje dag och han säger att han behöver en öl, (inte måste ha men han vill ha) efter jobbet varje dag...för han tycker det är gott. ibland blir det en öl (oftast bara om jag säger till att nu räcker det med en du behöver faktiskt itne ta en till?!!!) och då gör han inte det, men är jag inte hemma , om jag jobbat kväll och kommer hem halv nio, nio på kvällen då kan han ha suttit hemma o druckit flera stycken ibland 4, nån gång fem vet jag.. men okej det är inte varje dag detta händer men i vilket falll är jag orolig när jag vet att min kille är svag för alkoholen (förmodligen, fattar väll vem som helst oavsett vad han själv säger)) jag menar vi pratar ju om barn o så, vill inte ha en pappa till mina barn som dricker öl varje dag...EN folköl gör inget för mig, det e lungt..men fler tycker jag inte är normalt en vardag. bara för att öl är gott. tycker han blir irriterande och inte sig själv efter några stycken och jag har börjat reta mig på det. har sagt vad jag känner o han förstår, han förstår säger han hela tiden...och han är medveten om vad han gör... ni kanske tycker detta låter skit löjligt att ja bryr mig om han dricker FOLKISAR mitt i veckan, men jo det gör ja faktiskt jag är rädd det trappas upp o blir värre... tillslut kanske han börjar vänja sig vid detta o sen blir det starköl på dagarna. o fy fan för o leva med en kille med alkohol problem,, nää.... :(((

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-03 14:11
    undrar då om någon mer har det så..eller ville bara fråga vad ni tycker som läser det här..tankar om det.. det kanske inte är så farligt vad vet jag..

  • Svar på tråden han dricker mellan 2-4 folköl om dagen..normalt ?
  • Anonym (hmmm???)
    crazy mom skrev 2010-11-03 14:11:57 följande:
    Snackar vi 2,8 eller 3,5?
    3,5 :or ...
  • Anonym (hmmm???)

    Ja han dricker folköl 3,5 or flera dagar i veckan, skulle han få bestämma UTAN mina sura kommentarer och åsikter (för ja börjar reta mig på det ) så skulle han dricka minst tre varje dag efter jobbet. han korkar upp en direkt han kommer hem... jag är bara rädd det blir värre... o sen kanske han vill ha starköl varje dag istället....vet att han drack mkt öl i veckorna me sina polare innan han träffade mig... o han är svag för alkohol det har han erkänt ... det känns ju inte bra... men har pratat med han o sagt att jag är orolig, han förstår det, och SKA BARA dricka EN max om dagen... för det kan jag itne ta ifrån han säger han, öööh, löjligt ?? SVAR JA . tycker jag också. men visst .

  • Anonym (hmmm???)

    det e ju itne lätt att bestämma över en envis stark person som min sambo, han blir förbannad om jag säger FÖR mkt och det räcker jag låter minsta irriterad när jag säger att han INTE behöver dricka så många öl mitt i veckan, så blir han irriterad tillbaka o då blir det tjurigt en hel kväll sen, haha, jaja, ville bara ventilera lite o höra era åsikter men de flesta här inne tycker ju itne heller det är normalt, visste jag redan från början att det inte är. Jag är inte uppvuxen med öl varje dag... min pappa tar en 2,8 till maten nästan varje dag men DET är inte samma sak som att ta en 3,5:a det första man kommer hem från jobbet o tar till och med me sig ölen in i duschen...

  • Anonym (hmmm???)

    jaa ! det också självklart... sagt att jag itne vill ha får värsta ölmagen..det har jag nämnt och han har redan börjat få det... inte attraktivt med ännu större, vilket det säkert blir då..onyttigt, verkligen.. inte alls bra för hälsan.. pluss att jag inte vill leva med kille som häller i sig öl varenda dag.

  • Anonym (hmmm???)

    JOO han är påverkad, berusad vissa dagar jag kommer hem senare på kvällen om jag har jobbat kväll.... det händer inte jätte ofta men det HÄNDER mitt i veckan att han är berusad... det tycker jag inte alls om och retar mig bara på honom då...som sagt har vi pratat om detta o jag hoppas han ändrar på sig o klarar det... för beroende hoppas jag inte han är, det tror jag itne ! men man är ju såklart rädd han blir .

  • Anonym (hmmm???)

    ja, någon nämnde att det är nyttigt med alkohol...HRRM.. min kille påstår att han blir sjuk om han inte dricker minst en öl om dagen, eftersom han jobbar utomhus i regn och storm ibland, så dödar alkoholen bakterierna. han har aldrig varit så mkt sjuk som han varit sen han blev ihop med mig säger han ?!!!

  • Anonym (hmmm???)
    Anonym skrev 2010-11-03 14:43:38 följande:
    Jag känner igen mig, men min sambon dricker oftast några starköl om dagen. Jag anser att han är alkoholist och säger det till honom, men han skiter naturligtvis i vad jag säger. När han dricker folkisar är jag tacksam....ja det är en sjuk jävla värld vi lever i. 

    Ett tag nu har han dock legat lågt på ölfronten, vet inte varför men det kanske ekade tomt i kassan. Men gud så skönt det var att han inte luktade så illa, framför allt om nätterna. Denna äckliga sötsliska majsaktiga stank som lägger sig som smog i sovrummet. *urk*

    Nu är vi dock på väg att flytta in till stan och av någon anledning så har han sagt att han ska börja dricka bubbelvatten istället. Så han håller på att kolla in vilken bubbelapparat han vill ha. Jag vågar inte fråga varför utan är enbart sååå tacksam! 
    så skönt för dig att han ska skippa ölen nu då, vet precis hur det är men värre med starköl.... det dricker han nog när jag inte är hemma, nästan säker på det....i veckorna dricker han bara folkisar, men på helgerna är det starköl...han kan ta en mitt på dagen det skiter han i .  då är det ju lördag då kan ingen säga att han itne får ta en starköl tycker han. o vad säger man ? ja för att slippa gräl så suckar jag bara o blir irrterad inomnbords.. ORKAR inte bråka om det. för visst, det är ju helg...det är svårt det där med att veta hur man ska förhålla sig till det. jag vet vad du menar med äcklig doft.. det luktar illa o sliksigt... vill itne ens att han pussar mig efter han druckit två tre folköl på kvällen , jag dricker själv inga öl i veckorna så det e lite jobbigt
  • Anonym (hmmm???)
    Queenie70 skrev 2010-11-03 14:47:58 följande:
    Gud...haha..Nä, jag ska inte skratta..Det är bara så klassiskt. Uppfinningsrikedomen vad det gäller att rättfärdiga en problematisk konsumtion är oändlig,
    jo :) jag vet .... det är precis så det är... var ihop med en kille med alkohol problem (riktiga) tidigare . så därför är jag själv också mer uppmärksam nu. för det ska inte hända mig en gång till, inte nu när jag hittat min livskamrat som jag alltid vill leva med.
  • Anonym (hmmm???)
    Anonym skrev 2010-11-03 14:47:24 följande:
    Nej, inte alkohol. Vin, men det har med att det innehåller antioxidanter. Det din kille hävdar är åt skogen fel.
    håller med... vet att folköl är inget annat än onyttigt...
  • Anonym (hmmm???)
    Tow2Mater skrev 2010-11-03 14:47:17 följande:
    Då är ju valet lätt, skaffa inte barn! Om han inte redan idag slutar dricka, kommer han inte att vilja sluta sen heller. Och om det inte är ett alternativ for dig, så är ju valet lätt.

    Jag skulle bli tokig om den jag levde med dikterade vad jag kunde och inte kunde dricka eller äta. Jag tycker inte några ol är hela världen så länge det inte är ett problem. Men du ser det ju redan som ett problem, så det är ju upp till dig vad du gor for att losa det. Att konstant tjata på honom om det kommer inte att losa något.
    så du menar att det inte är ett problem, när han själv innerst inne vet ( för det har han försiktigt sagt, men han har skämts när han sagt det o hållt med mig det märker jag)) vissa stunder blir han trött på mitt tjat ( vilket jag förstår) men vissa dagar när jag nämner det ltie fint o snällt så säger han "jag vet...jag ska inte det gumman bla bla bla..jag förstår va du menar det är väll inte bra egentligen" men dagen efter så har han väll glömt det eller nått...
    han säger ju själv att han är svag för alkohol...han har sagt det... då är det väll ett problem..
  • Anonym (hmmm???)
    Anonym (hm..) skrev 2010-11-03 14:53:02 följande:
    du kan ju inte göra så mycket åt det hela.. vill han dricka sina öl, eller byta till starköl, eller dricka massa sprit (om det hela skulle skalera).. så kan inte DU göra något alls åt det. Om han inte vill bryta sitt beteende. Det enda du kan göra för att slippa leva med en alkoholist, om det skulle bli så, är att gå.. man kan aldrig få någon annan att sluta.. om personen inte vill.. det vet du väl?
    jag vet.... förstår hur du menar... men jag tror han kan lägga ner...ska se..
  • Anonym (hmmm???)

    tack för era åsikter i afall... behövde höra lite vad folk tänker om detta.

  • Anonym (hmmm???)
    Anonym (hm..) skrev 2010-11-03 15:01:42 följande:
    Hur länge har han hållt på med det då? hur länge har ni varit tillsammans? har han druckit så här hela tiden? I sådana fall lär han väl inte vilja sluta..
    vi har varit tillsammans i snart ett år.. om någon månad.. han drack redan från början öl..minst en som sagt.. på vardagarna.. i början va det värre... då frågade jag bara det försiktigt varför han gjorde det, tycker inte det är normalt sa jag... då slutade han dricka öl på söndagarna iafall... men det har smygit sig uppåt igen nu.. mmjo.. jag vet inte...suck..och råkar man ha en flaska vin hemma kvar sen helgen, eller en halv flaska.. så vet jag att den tar slut dagen efter eller någon dag i veckan, ett glas hit o ett glas dit...
  • Anonym (hmmm???)

    han har berättat för mig att innnan vi träffades drack han o hans kompis öl med varandra på kvällarna varje dag...då var det inte folköl då var det starkisar.. jag minns jag ringde till han en måndag kväll i början precis när vi träffats..då lät han full o sa att han o hans polare drog ett par bärs...då tänkte jag efter lite "hmm det är måndag.."

  • Anonym (hmmm???)

    men efter det så snackade vi om det o jag frågade lite ... ville veta hur det låg till...nä nä nää herregud det va inget problem inget alls, han drack inte ofta... men det har kommit fram nu senare när vi känner varandra att det va OFTA innan vi blev ihop. men skitsamma nu orkar ja inte berätta mer....vill itne lämna ut mig för mkt känns inte bra... men tack för era åsikter o lite stöd.. han gör som han vill i slutändan men det ordnar sig nog...

  • Anonym (hmmm???)

    okej, det va skönt att höra...kanske inte behöver oroa mig att mängden blir större då ? jag vet inte, man kan ju inte ansvara för en annan människas beteende...börjar han dricka mer , vad göra ? då e det väll så... får man väll ta det då isåfall. men jag tror inte det. jag anser inte honom som en alkis.. jag e som sagt bara lite rädd o orolig för att det kan bli MER.

Svar på tråden han dricker mellan 2-4 folköl om dagen..normalt ?