Anonym skrev 2010-11-07 21:56:32 följande:
Jag köper helst leksaker i trä och i tyg. Samt sparsamt med leksaker jag blir personligen tokig på folk som vräker ut en massa fula plastleksaker från BR på sina barn.
CE_märkt är vad jag vet inte giftfritt.
Du tror inte att det finns någon koppling melllan olika kemikalier och genetiska fel och cancer? Vi kanske inte vet än hur våra barns framtid ser ut.
Jag tror inte ett enda barn har dött pga ett tygskynke över barnvagnen eller att dem ligger i en åkpåse i november. Men vi får i princip göra hur vi vill med våra barn, är så trött på "vet-bäst mammor" som frodas här på fl.
Hurvida det finns "vet-bäst mammor" på familjeliv har jag ingen aning om men du tycks ju vara en liten del av dessa iaf utan att jag vill vara allt för otrevlig mot dig, fast det inser du nog inte själv

Jag har läst dina tidigare inlägg och du verkar ganska så stensäker på vissa saker.
Det är nog vanligare att ett barn dör av vämeslag i en åkpåse i november (det har hänt tror jag absolut men man väljer att kalla det plötslig spädbarnsdöd) och ett tygstycke över barnvagnen.
Jag vet inte hur det kommer sig att en människa får cancer så jag kan inte se någon koppling, tyvärr.
Anledningen till att man blir äldra är för man har ett annat tänk idag än vad man hade förr. Man byter ut färger till vattenbaserade färger osv.
Jag tror det är farligare för kroppen med alla dessa avgaster som fordon avger så jag ser inte lite plastleksaker när man är barn som sådär jätte farlig i jämförelse.
Jag tror man dör när man dör. Det är ju trist när man som du och många andra undviker allt hela livet och så dör man tidigt ändå pg. av någon ärftlig sjukdom som man inte kan påverka. OBS! Jag menar inte att du har det, som exempel bara!!
Jag tycker man ska njuta av livet och inte tänka så mycket!