• Anonym (hjälp snälla)

Söka julklappspengar, vilka fonder?

Hej jag skulle verkligen behöva söka julklapps bidrag i år och undrar vilka fonder man kan söka från.
    Majblomman hade ju tydligen sista ansökningsdatum 1 nov här i Göteborg.
    Är verkligen jätte ledsen för att behöva söka men detta året känns inte som det kommer att gå runt.
    Vi har två barn men bara en inkomst, sen har maken julledigt utan betalt halva dec och januari vilket vi inte visste om fören förra veckan, med andra ord inga pengar i januari heller.
    Vi måste ju lägga undan så mycket pengar som möjligt till hyra och mat.
    Våra barn har inte mycket släktingar som de får av heller, på min sida är alla på pappas sida bortgångna min mamma har bestämt att hon inte har råd att köpa. Min man har inga i livet utan sin stackars farmor som ligger sjuk.
    Sen ska vi fira hemma hos moster, hon kommer ju självklart köpa men det är så att de är rätt förmögna och köper väääldigt mycket till sina så jag tycker så synd om mina som ska få kanske 1. Vill ju gärna att de oxå ska få många, menar ju inte massa dyrt men man kan ju få massa små för billig peng. Priset spelar ju inte så stor roll utan mest "högen". Är ju lite känsligt i den åldern med.

Så gärna lite tips på vart man kan söka bidrag till julklapps pengar.

Evigt tacksam

• Svar på tråden Söka julklappspengar, vilka fonder?
  • Anonym
    Angel Gbg skrev 2010-11-12 18:05:53 följande:
    Måste tipsa om en grupp på fb som jag tycker du ska titta i och kanske efterlysa lite i också. bortskänkes/mottages/ges/doneras/031 jag brukar ge bort en himla massa där och läser och tänker efter om jag har något hemma i gömmorna och fler med mig. Jag ska göra en rensning nu INNAN jul just för att jag vet att dottern kommer få massa nytt och jag vet att andra kanske har det knapert som tusan och då kan dom få ärva det som "blir över" här hemma... bra för miljön om inte annat
    Kollade efter denna grupp men hittade inte? Himla bra initiativ, jag ska rensa nu i dagarna och ge bort massor, därav intresset =)
  • wildlife

En sån grupp finns för Västerås(med omnejd) också:
    Bortskänkes/Bytes/Ges/Mottages/Doneras/021-området

• Anonym (hjälp snälla)

Åh vilken bra sida, hittade den.

Jag sökte på bortskänkes/mottages/ge/doneras och sen inne på den sidan in på disskutioner och hittade alla län där.

Tack för tipset

• marian02

Hej; Jag skulle verkligen behöva söka julklapps bidrag i år och undrar vilka fonder man kan söka från!!!!
    Jag har två barn och jobber detlid som elevassistans och det äker inte mitt lilla lön allt, andra sidan
    jag har ingen familj eller släkt i Sverige som kan hjälpa utan mina barn.
    Kan ni hjälpa mig vart man kan söka bidrag till julklapps penar/tack

• Cs mamma

Som detta kan var ett känsligt ämne så skriver jag icke anonymt och du ts kan maila mig om du vill....

Jag har engagerat en massa folk för att köpa julklappar och donera via ge-goteborg.se och jag har en hel del som jag fått donerat hemma som ska gå till just dom som inte har råd... Messa mig med ålder på dina barn, så kan vi säkert hitta något.... har igår hämtat 3 flyttlådor som ska doneras till behövande från dagisföräldrar

R.I.P Moffa! SMS:a BESEGRA 3697 till 72988 för att skänka 50 kr till Cancerfonden till hans minne
  • Anonym (hjälp snälla)
    Angel Gbg skrev 2010-12-08 17:21:02 följande:
    Som detta kan var ett känsligt ämne så skriver jag icke anonymt och du ts kan maila mig om du vill....

Jag har engagerat en massa folk för att köpa julklappar och donera via ge-goteborg.se och jag har en hel del som jag fått donerat hemma som ska gå till just dom som inte har råd... Messa mig med ålder på dina barn, så kan vi säkert hitta något.... har igår hämtat 3 flyttlådor som ska doneras till behövande från dagisföräldrar
    Vilken underbar människa du är.
    Jag och min man har faktiskt lyckats fixa så att det kommer bli lite fina julklappar till barnen trots får ansträngda ekonomi.
    Så dessa kan gå till några mer otursamma barn.
    Jag blir verkligen varm i hjärtat när jag läser ditt inlägg, att det finns sånna här organisationer är helt underbart.
    Det är verkligen en hemsk känsla att veta att man inte har råd till varken julmat eller klappar som faktiskt en del inte har. Nu löste det sig för oss på ett jätte bra sätt så vi blir bjudna på mat.
    Tack underbara du och jag vet att ni kommer göra flera barn saliga!
  • Cs mamma

Jag tackar för ditt varma omdöme men jag är ingen supermänniska utan bara en vanlig ensamstående mamma till ett barn med särskilda behov som gör detta tillsammans med en annan ensamstående för att slippa tänka på vårat egna så här i juletid. Vi har inga superinkomster utan snarare tvärtom men vad är pengar om man har sina barn?

R.I.P Moffa! SMS:a BESEGRA 3697 till 72988 för att skänka 50 kr till Cancerfonden till hans minne
  • FuckGoggleAskMe
    Queen Maja skrev 2022-11-07 20:28:15 följande:

Giving pepplåtar är bra du få digitalt present kort

Tyckte du det här var en lämplig kommentar, så där en 12 år efter TS? 
Svar på tråden Söka julklappspengar, vilka fonder?