• Irmeline

Vilket är ditt motto i livet?

De flesta brukar ha något motto som de försöker leva efter i livet, vilket är ditt/dina motton?
    Fånga dagen kanske?

Min mamma sa alltid till mig när jag var liten att man måste stå på sig som ung tjej i den här världen "stå på dig, annars gör någon annan det" brukade hon säga.

Hon hade rätt och efter egna erfarenheter skulle jag vilja utveckla detta till två olika motton:
    "Man sätter sitt eget värde"  om att bete sig som om man är värd något för att få respekt och "Man får så mycket skit som man tar" om att våga säga ifrån.
    Efter en del sämre relationer skulle jag också vilja tillägga "Hellre respekt utan kärlek, än kärlek utan respekt".

Nu när jag är lite äldre (30+) är det ett annat motto som jag insett är väldigt sant, "det man ångrar mest är inte det man gjort, utan det man inte gjort" Jag funderar väldigt mycket mer på hur saker hade blivit om jag vågat göra saker som jag inte gjorde. Saker jag gjorde som blivit fel och pinsamma kommer man över fortare. 

Vad har du för motton? Varför gillar du just dessa? 

• Svar på tråden Vilket är ditt motto i livet?
  • vampyria2

Allt du vet är här och nu och den enda du är skyldig någon är dig själv.

Vad jag menar med det är att man måste se till att man mår bra här och nu med det menas inte att man ska strunta i framtiden efter som är den inte säker så kan du inte må bra här och nu, du ska inte strunta i alla andra men för att orka se till att de mår bra så måste du se till att göra det själv först. 

• Ängla09

Lycka i varje stund och frihet

Jag väljer att leva så mycket som möjligt efter dem för att de är så enkla att uppnå. Enkla men ändå ter de sig så "svåra".

Allt väljer jag själv...vad jag ser hos andra visar bara vad jag upplever om mig själv.
    Mina tankar om allt är föreställningar som jag kan välja och tro på eller välja bort att tro på.

Gillar seendet i fraser som "Vill du ha rätt eller vill du vara fri?"

• pica pica

No regrets!

Och så nåt i stil med att man ska göra det som gör en glad och att man ska ha kul i livet.

• Venus flugfälla
    lövet2 skrev 2013-04-07 00:36:55 följande:
    Bryt i hop, bit i hop och kom igen!
    Tja, det är ju det enkla sättet att uttrycka det.Tungan ute
  • puss

Okej.... Det där "man ångrar bara det man inte gör" tog jag till mig i ungdomen, och det var inte bara bra saker som hände kan jag säga.

• Loket
    Anton Chigurh skrev 2011-04-13 22:47:11 följande:
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.

Den är klockren.....
    Ja den är faktiskt riktigt bra, en annan är "det som inte dödar härdar"
  • poirot

Lämna toaletten minst i samma skick som när du kom.

• Roykotten

Ta inte livet på för stort allvar, det varar ändå inte för evigt.

• snusmumriken03

Om du redan har ett paraply i röven, så fäll inte upp det..

Smärta är svaghet som lämnar kroppen.

Har hur många som helst :)

Svar på tråden Vilket är ditt motto i livet?