• Milagrosa

Vilken present skulle du ha velat ha som nyförlöst?

En väninna har precis fått en babygosse och jag ska dit för en första visit. Hon har en son sen tidigare och är därför ganska välutrustad vad gäller kläder och liknande. Vad hade ni velat ha för typ av present när ni var nyförlösta? Vill gärna köpa något bra men kassan är ganska skral och tiden knapp. Tips?

• Svar på tråden Vilken present skulle du ha velat ha som nyförlöst?
  • Tre små grodor

Önskar att jag fått en större matbricka efter förlossningen. Fasen vad snåla de är. Cool Fixa mysig picknick-korg. Fast man kanske inte får ta med mat .. Annars vet jag inte. Jag skulle vilja ha något mysigt. Kanske ett par goa tofflor att glida runt i. Något att läsa under amningen. Kan ju bli lätt långtråkig ibland.

• Milagrosa

Hon är redan hemma så sjukhusrestriktioner behöver jag inte tänka på!

• Tre små grodor
    Milagrosa skrev 2010-11-09 16:01:10 följande:
    Hon är redan hemma så sjukhusrestriktioner behöver jag inte tänka på!
    Då hade jag velat att gäster tog med eget fika/middag så jag slapp fixa det.
  • Pia och Elna

Mat är fan det bästa tipset jag har hört jag levde på äcklig färdigmat och hämtmat direkt efter förlossningen. Av någon anledning trodde jag att jag skulle hinna/klara att laga mat när jag kom hem då det är ett stort intresse men icke det gick bara inte och intresset fanns inte där just då.

• Alis volat propriis

en korg med coklad, ostar, alkoholfritt bubbel, kex och frukt fick vi av våra grannar, det kändes som riktig lyx o få mumsa i sig det sen på kvällen när bebisen somnat!

• WoWi

Älskar filten med dotterns namn på som vi fick

• Llimen

En STOR chokladkaka att moffa i mig under hormonsvallningarna och trötthetsattackerna som attackerade mig de första veckorna. Kanske en bukett blommor, något att läsa (tex en tidning som fungerar att läga ifrån sg var tredje minut) eller mat/fika.

• Smulan 89

Choklad =)
    Några dagar efter förlossningen var vi tvugna att operera vår lille son pga tarmvred. Då kände jag för en kopp sprit. Det får dock vänta till ett senare tillfälle. Nyår kanske.

• Jenni78

Ja! Varför köper man inte något till mamman, bara barnet?

Matlådor skulle jag ha uppskattat. Mysiga tofflor eller en morgonrock. En ny skiva? En liten champageflaska skulle jag uppskattat, men då måste man ju veta mammans förhållande till spriten så att säga. Tidningsprenumeration? Ljudbok? Favoritgodis? En pläd/filt? 

• Toppen9

likadana bodies/t-shirt till syskonen
    tycker det är grymt sött med matchande ibland

• Thursday

Två påsar blod. Men det kanske är svårt att fixa... och alla har ju inte samma behov heller.

• Rosa30

Våra fina grannar hade satt upp ballonger och serpentiner på vår dörr och skrivit grattis på en skylt när vi kom hem från BB-det blev jag jätteglad över!
    Sen kom min mamma med färska bär och frukter och vänner kom med nybakta bullar-allt  i matväg tror jag uppskattas! Det är så mycket att fixa med ändå, så att slippa laga mat utan att behöva äta trist färdigmat är jätteskönt för den nyblivna familjen....

Svar på tråden Vilken present skulle du ha velat ha som nyförlöst?