Sätta ledset barn i bilen?
Jag är lite nyfiken på hur ni ser på en sak. Idag var jag i en presentaffär med massa rolig prylar och där var även en mamma med två barn- en lite större tjej, runt fem-sex och en en liten kille på kanske två, ungefär.
Lilla killen tröttnar förstås ganska omgående och börjar kinka. Mamman bär honom på armen och säger att hon vågar inte ha honom lös. Hon tänker sätta honom i vagnen, men han smågråter och protesterar.
Då tar hon honom och går mot dörren och säger: Mamma sätter dig i bilen så länge, så ska jag bara handla så åker vi sedan. Hon låter inte arg utan bara lite stressad och det låter som om hon tycker det är fullt naturligt och inget konstigt alls.
Pojken protesterar och smågråter och mamman säger att okej, men då får du sitta i vagnen -vilket han går med på, då.
Jag har inga egna barn, men är nog ganska klar över hur jag ser på barn och uppfostran om den dagen kommer- detta tyckte jag INTE var okej. Jag tillhör dem som inte tycker det är panik att lämna sovande barn i bilen en snabbis- men att gå ut och sätta ett ledset gråtande barn i bilen hade jag aldrig gjort?
Är det jag som är känslig, eller?