• skruttis85

Ensam mamma söker.... likasinnade.... stockholm

Är 24 år, mamma till en på 2 år och en på snart 4 år.
    Separerat från min man sen 3 månader tillbaks. Och livet är upp o nedvänt på många sätt.
    Och kan komma på mig själv sittandes framför bollibompa även kvällar utan barnen.

Bosatt i norra Sthlm och söker andra (gärna i samma ort) för att få prata av sig, och kanske hitta en vän?

Mammor utanför Sthlm är självklart välkomna hit med!

Dotter 070104 & Son 081025
  • Svar på tråden Ensam mamma söker.... likasinnade.... stockholm
  • skruttis85

L13:

Usch, va jobbigt för dig och sonen.
    Dels ska man kämpa med sin egen sorg, och ändå försöka vara stark inför ens barn.
    Fast man vissa dagar bara vill "stänga butiken"

Det låter inte som du kan göra så mycket mer, man kan ju (tyvärr) inte ändra på en annan person .Och det är hans förlust om han väljer att inte finnas där för sin son, även om det är väldigt sorgligt!!

Du får försöka tänka på dig och din sons bästa, och försöka finna de små lyckliga stunderna och leva på de.
    Sen tror jag att en dag finner vi alla kärleken igen (det måste vi tro)  men ibland är livet väldigt svårt att leva!

• skruttis85

Ellie 23:

Hej på dig!
    Har ni lite julledigt nu du & sonen?

• L13

Skruttis85: tack trevlig du e! jag tycker jag mår bra med tanke på allt... Sonen är mkt sjuk också o det e svårt m ekonomin

Men vi har det bra jag o sonen o hoppas finna kärleken igen... var i Sthlm finns du?

• L13

Alltså vilken kommun vi bor i å-berga....

• skruttis85

L13:

Gokväll

Skönt o höra att ni mår bra på det stora hela.

Mm, man vrider o vänder på dessa kronor, mkt vabbande blir det i perioder (läs jämt )

Jobbar du?

Vi bor i Sollentuna....

• L13

Ja jag jobbar i Täby...sonen går på dagis...

Fast vi har ledigt nu

Hur firar ni jul då?

• skruttis85

Vi kommer fira julen hos min släkt, barnens pappa kommer med. Så det känns bra att vi
    kan fira tillsammans trots situationen är som den är.

Skönt med ledighet, vi med Enda fram till måndag, sen va "jul-lovet" slut, snyft

Hur kommer ni att fira julen, har du din familj nära?

• L13

Jag föreslog träff m Pappan men fick aldrig svar på det..jag o son åker till min moster i Norrtälje..tror pappan hellre e m hans tjej än mig o son tyvärr jag e hellre hos moster ..o sonen mmår bäst m mig (tror jag) träffar sin pappa annandagen hos exsvärisarna...

• skruttis85

Jag förstår, trist...
    Måste vara svårt när pappan inte är så intresserad av att få en bra kontakt med varken dig och son. : (
    Då blir det en bit att åka till moster, om du kör så kör försiktigt! Riktig ishalka, och fy så kallt!!
    Hoppas ni får det riktigt trevligt på julafton ändå ,och att tomten kanske kommer Tomte 

Nej, ingen ny, varken för honom eller mig.

Hur länge hade ni varit tillsammans?

• L13

Vi var ihop 4år,ni då?

Önskar han ville va m oss båda två mer för sonens skull,o bry SIg mer skär i mitt hjärta
    Ja kommer köra lugnt
    Hoppas bara jag räcker till för sonen o duger...får sån ångest så fort jag e grinig o ej tålamod o skriker dp han ju gått igenom så mkt o ej har sin pappa.....

• skruttis85

L13:

Hej, hur har Julen varit?
    Nu är man åter igång med jobb och vardag, halvtråkigt, men kort vecka

Du räcker till tusen gånger om och mer därtill!!!
    Men jag förstår dina känslor, jag känner samma sak... Jag och barnens pappa har en ganska bra relation men jag har sånna samvetskval ändå och mår stundtals inte alls bra. När man inte varje dag finns där för barnen, och "bara" är mamma på halvtid, känns så fel!!

Ja, det är väldigt mkt tankar och känslor i omlopp....

Vi har 9 år bakom oss. Och det är en stor omställning att stå på egna ben.

Svar på tråden Ensam mamma söker.... likasinnade.... stockholm