• Serla

Tips MOT halsbränna?

Känns som att jag ska eldas upp inifrån! Någon som har några tips på vad mamn kan göra åt halsbränna? Kan inte äta omeprazol, pepcid, losec, nexium osv. Har ätit det förut och kräks av dem. Gaviscon är helt verkningslöst!
    Någon som har några huskurer eller tips på annan medicin?

• Svar på tråden Tips MOT halsbränna?
  • Serla
    Mamma89 skrev 2010-11-17 12:12:19 följande:
    har precis samma problem där INGET hjälper. tåler inte heller mjölk så det är nog det enda jag inte testat.
    däremot så pratade jag med min BM och om din halsbränna som min beror på graviditet så finns det inget som kan ta bort det helt då för oss gravida det beror på hormoner och inte fel ph i magsyran.
    Gråter Inget?????
  • lillapuss
    Serla skrev 2010-11-17 11:49:15 följande:
    Trodde inte att man fick ta det när man är gravid, de sa nej för några v sedan när jag frågade på apoteket...
    ?
    Jag tuggade rennie som om det var godis båda mina grav, har aldrig hört att det skulle vara dåligt.
  • Mamma89
    Serla skrev 2010-11-17 12:14:11 följande:
    Gråter Inget?????
    förlossning bara.. halsbrännan beror på hormonet blir för högt.. bara att hålla ut tills bebis kommit
  • Serla
    Mamma89 skrev 2010-11-17 12:34:25 följande:
    förlossning bara.. halsbrännan beror på hormonet blir för högt.. bara att hålla ut tills bebis kommit

Det är ca 5 månader kvar...

• Liniz77

Rennie har jag tagit som gravid, det är samma som Link o det får man ta.

• Serla

Har pratat med läkaren nu och fått Nexium och Losec (samma som omeprazol, så vi får se om jag klarar det) utskrivet. Kom också på att Portello (drickan som smakar godis) lindrade lite!

• dripdrop

Bondkakor hjälper faktiskt lite för mig också. Men ta bara en eller två... inte fler för då får det motsatt effekt! Antar att det är bikarbonaten i som hjälper.

• Miloxan

Kexchoklad :) funkar bra tycker jag :) fast inte så länge dock, undvika te och paprika...brukar trigga igång halsbränna och magkatarr på mig. Popcorn kan ibalnd hjälpa...suger upp lite magsyra så den minskar lite....Samarin?

• Smurfsan

Jag har ett tips som funkar för mig, mandlar, både gott och så det bästa är att det hjälper. Bara att se efter i skafferiet om du har några hemma och pröva! Hoppas att det funkar för dig också!

• Miloxan

På hälsokost finns kanel-tabletter tror jag..vet dock inte hur det funkar...men en kollega till mig tycker det funkar bra, vet inte heller om det är ok att ta när man är gravid....eftersom det är hög dos kanel.

• Serla
    Miloxan skrev 2010-11-17 20:10:57 följande:
    Kexchoklad :) funkar bra tycker jag :) fast inte så länge dock, undvika te och paprika...brukar trigga igång halsbränna och magkatarr på mig. Popcorn kan ibalnd hjälpa...suger upp lite magsyra så den minskar lite....Samarin?
    Inget av det funkar tyvärr på mig Gråter
  • Serla
    Smurfsan skrev 2010-11-17 20:14:51 följande:
    Jag har ett tips som funkar för mig, mandlar, både gott och så det bästa är att det hjälper. Bara att se efter i skafferiet om du har några hemma och pröva! Hoppas att det funkar för dig också!
    Har ätit mandlar hela kvällen, lindrar faktiskt lite Skrattande
  • Serla
    dripdrop skrev 2010-11-17 18:59:06 följande:
    Bondkakor hjälper faktiskt lite för mig också. Men ta bara en eller två... inte fler för då får det motsatt effekt! Antar att det är bikarbonaten i som hjälper.
    De hade inte bondkakor på ica när jag var där och jag mådde för illa för att baka.
  • pluttskrutt

Jag hade fruktansvärd hallsbränna i nästan fyra månader. Mandlar, mjölk och kolsyrat vatten höll borta det värsta av min halsbränna, men då slutade jag helt att äta sura saker (frukt, tomater, läsk m.m.) och all fet mat gick bort. Jag åt typ... Ja, mjölk och mandlar. Bröd kunde funka har jag för mig. Min halsbränna försvann som tur var de sista två.tre veckorna av graviditeten, då hade grabben fixerat sig efter att ha legat precis under revbenen i fyra månader.

• susannemw

Hej!
    Provade nyss Bikarbonat i vatten.
    Smakar inte gott, men hjälper!  
    Tack för tipset! 

Svar på tråden Tips MOT halsbränna?